Dijaspora

Prof. Danilo Kovač: Uključimo muzeje u nastavu!

MediaSfera

 

 

Izvor: Marina Bulatović

Foto: Nemanja Mićević

 

 

Nagrađivani profesor banjalučke Gimnazije Danilo Kovač u proteklim danima je sa svojim učenicima demonstrirao novi pristup u nastavnoj praksi, a koji bi se mogao primenjivati u raznim obrazovnim institucijama.




Naime, na njegovu inicijativu maturanti su u sklopu dodatnih aktivnosti iz predmeta istorija stekli znanja o izloženim umetničkim delima, prošli obuku koju je organizovalo ljubazno osoblje Muzeja savremene umjetnosti Republike Srpske i na taj način osmislili program javnog vođenja.

Tako su kroz nastavnu praksu učenici naučili pretražiti literaturu o izloženim slikama, te u tu svrhu koristiti pouzdanije akademske sajtove poput Google scholar-a, Scindex-a, ali i Sci-hub-a, razvijajući istraživačke veštine.

Kao deo ove aktivnosti naučili su proveriti akademske, ali i životne informacije dostupne na internetu, uvežbavajući medijsku pismenost i kritičko mišljenje. Nakon toga su napisali više verzija eseja o slikaru koga će prezentovati publici.

Maturanti su izložbu predstavili učenicima prvih razreda. Nastavni projekat imao je takmičarski karakter, budući da su najbolji kustosi prezentovali postavku građanima Banjaluke, svojim roditeljima i profesorima.

„Jedan od ciljeva ove aktivnosti bio je uključivanje muzeja u nastavu, budući da mogu biti sjajna osnova za pobuđivanje interesovanja učenika. Aktivnom interakcijom sa muzejskim postavkama učenici dublje i sveobuhvatnije percepiraju njihove ideje, razvijajući kreativnost. Uključivanje muzeja u nastavu može biti jedan od odgovora nastavnika na poljuljan sistem vrednosti i loše estetske i moralne uzore koje učenici neretko susreću u svakodnevnom životu. Osim toga, radom na zajedničkim projektima, nastavnik upoznaje različite segmente ličnosti učenika, što omogućava da ih bolje razumemo i da odgovorimo na njihove potrebe“, izjavio je Kovač, koji se školovao na britanskom Institutu za obrazovanje Univerzitetskog koledža u Londonu, zatim na francuskim univerzitetima Sorbona i Versaj, a trenutno je doktorand Univerziteta u Rimu „La Sapienca“.

Dodao je da se umetnički sadržaj može koristiti za razvoj patriotskih vrednosti učenika i rušenje rodnih stereotipa. „Učenici su shvatili da su već tada poznate slikarke Nadežda Petrović i Ana Marinković, prekinule karijeru u inostranstvu, da bi u Srbiji lečile sunarodnike obolele od zaraznog tifusa. Analiza hrabrih podvga ovih slikarki, kao i njihova borba za ljudska prava promovišu istinske patriotske vrijednosti. Tumačenje Nadeždinih konkretnih doprinosa, koji joj donose UNESCO-vo priznanje za jednu od najznačajnijih svetskih ličnosti, omogućava učenje na dobrim primerima, povezivanje umetničkih, istorijskih i socioloških nastavnih sadržaja, te promociju emancipatorskih i patriotskih ideja“, objasnio je Kovač. Govoreći o ulozi muzeja u nastavnom procesu, Kovač je naglasio potencijal i važnost materijala Muzeja žrtava genocida u Beogradu za učenike i nastavnike celog regiona.

Dodao je da se posredstvom muzeja može stvoriti bolja socijalna kohezija između učionice i šire društvene sredine, te omogućiti učenicima da uvežbaju javne nastupe i unaprede socijalne veštine, čiji je razvoj omela pandemija.

Poslednja faza projekta koji rade banjalučki gimnazijalci je kreiranje dvojezičnog sajta izložbe, koji u nastavu uvodi savremene tehnologije i pomaže daljoj promociji muzejske postavke i njenih plemenitih ideja.

 

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




NAŠA IZDANJA

59. Oktobarski salon

GoetheFEST

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .