Kultura Muzika

Ivo Pogorelić podigao na noge prepunu salu Kolarca na 54. BEMUS-u

MediaSfera

 

Foto: Belkisa Abdulović

 

Svetski čuveni  pijanista Ivo Pogorelić, u ponedeljak 7. novembra 2022. u okviru 54. BEMUS-a ovacijama je podigao na noge publiku u rasprodatoj Velikoj dvorani Kolarčeve zadužbine. Jedan od najtraženijih pijanista sveta priredio je izuzetan dvosatni program sa kompozicijama Frederika Šopena: Poloneza-fantazija u A duru, op. 61, Sonata za klavir br. 3 u ha molu, op. 58, Fantazija u ef molu, op. 49, Berseza u Des duru, op. 57, Barkarola u Fis duru, op. 60.




Za Pogorelićev koncert danima unapred se tražila karta više, to je ujedno i najtraženiji koncert ovogodišnjeg BEMUS-a.

Nastupu su prisustvovale brojne poznate ličnosti iz sveta kulture, među kojima su bili ministarka kulture, Maja Gojković, i Damir Handanović, direktor Centra beogradskih festivala – CEBEF, u čijoj organizaciji se odvija festival BEMUS.

Za koncertna izvođenja Pogorelića “Njujork Tajms” je ocenio da su 200 godina ispred svog vremena.

Rođen u Beogradu 1958. godine, muzičko obrazovanje započeo je u rodnom gradu, da bi kao izuzetan talenat školovanje nastavio u Moskvi gde je završio prestižni konzervatorijum P. I. Čajkovski. Presudan uticaj na Pogorelićev umetnički razvoj, međutim, ostvarila je njegova potonja, dugogodišnja saradnja sa istaknutom gruzijskom pijanistkinjom Alisom Kezeradze.

Pogorelić je bio pobednik više internacionalnih pijanističkih takmičenja, među kojima se ističu ona u Terniju (Italija, 1978) i Montrealu (Kanada, 1980), ali je poseban značaj u njegovoj biografiji imalo učešće na prestižnom Šopenovom konkursu u Varšavi 1980. godine kada je kao jedan od favorita bio eliminisan pred finalnom etapom takmičenja.

Ova kontroverzna odluka dela žirija uzrokovala je skandal i raskol u kojem je nekoliko članova iz protesta napustilo takmičenje, dok je pijanistkinja Marta Argerič ličnu odluku o povlačenju iz žirija obrazložila javno izrečenom tvrdnjom da je Pogorelić – genije!

Na talasu ogromnog interesovanja koje je na Šopenovom konkursu privukao zapanjujućom tehnikom i inovativnim pristupom u tumačenju literature, Pogorelić otpočinje intenzivnu karijeru nastupima na najvećim svetskim muzičkim scenama, kao i sa renomiranim orkestrima poput Bečke i Berlinske filharmonije, Londonskim, Bostonskim i Čikaškim simfonijskim orkestrom, Njujorškom i filharmonijom Los Anđelesa, orkestrima Tonhale, Konserthebau i brojnim drugim.

Njegove nastupe na prestižnim pozornicama sveta (Karnegi hol, Rojal Festival hol, Muzikferajn, Tonhale, Teatro Kolon, Santori hol, Elbfilharmonija i dr.) prati i posvećenost studijskom snimanju. Kao ekskluzivni umetnik izdavačke kuće Deutsche Grammophon, Ivo Pogorelić je između 1981. i 1998. godine realizovao 14 albuma antologijske vrednosti, objedinjenih u komplet izdanju koje je po objavljivanju 2015. godine ovenčano francuskom nagradom Diapason d’Or za ukupan doprinos diskografiji klasične muzike.

Nakon više od dvadeset godina isključive posvećenosti živom koncertiranju, Pogorelić se 2019. godine vratio studiju kao ekskluzivac diskografske kuće Sony Classical dugo očekivanim albumom sa sonatama Betovena i Rahmanjinova koji je iste godine bio nominovan za nagradu Gremi. Početkom tekuće 2022. godine izašao je i njegov drugi album za ovog izdavača sa skorašnja tumačenjima dela Frederika Šopena.

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




NAŠA IZDANJA

59. Oktobarski salon

GoetheFEST

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .