Kultura Pozorište

Delo Lucinde Childs u fokusu drugog dana 15. Kondenza – Festivala savremenog plesa i performansa

MediaSfera

 

 

Drugog dana 15. Kondenza – Festivala savremenog plesa i performansa, 24. oktobra u Centru za kulturu „Vlada Divljan“, Dance On Ansambl je izveo istorijsko delo „Works in Silence“ Lucinde Childs, čuvene njujorške koreografkinje i jedne od pionirki savremenog plesa.




“Works in Silence” Lucinde Childs je rad koji pruža uvid u ključnu fazu razvoja jedne od najznačajnijih koreografkinja / koreografa 20. veka. Ova zbirka ranih dela iz njenog obimnog repertoara posebno je uzbudljiva kako zbog retkih prilika da se izvodi, tako i zbog značaja za istoriju plesa. Većina ovih dela nije viđena od kada su prikazana 1970-ih godina.

Ty Boomershine, direktor i plesač u Dance On ansamblu, osvrnuo se na sopstveni izbor ovih dela: “Bio sam plesač u delima Lucinde Childs preko 20 godina. Uvek je postojalo nešto što sam naročito želeo da radim i pokažem. Ona sama je govorila da ne želi da se osvrće, ide unazad i pokazuje stare radove. Molio sam je 10 godina da dozvoli da pokažem ova stara dela, jer sam shvatio da fali razumevanja o tome šta je novim radovima prethodilo. Većinu ovih dela niko nije video još od sedamdesetih. Osećao sam da je važno za publiku savremenog plesa da razume šta se dešavalo, na koji način je to uticalo na radove drugih autora. Mnogo ljudi je ove radove svojevremeno videlo u Njujorku, i oni su potom uticali na plesni svet, nastavili da žive u njemu“.

Izvođenju predstave prethodilo je predavanje  Roka Vevara o radu Lucinde Childs.

„Lucinda Childs je između 1968. i 1973. prestala da kreira svoje autorske radove. Kada se vratila koreografskom radu, osnovala je vlastitu kompaniju i počela da se bavi kreiranjem vrlo elementarnih, relativno kratkih plesnih kompozicija, koje funkcionišu kao apstraktne i vrlo kompaktne kinetičko-prostorne „mašine“. Baziraju se na selektivnom, jednostavnom izboru pokretnog materijala, koji se sporo transformira i menja kao kontrapunkt i harmonija u baroknoj matematici muzičkih kompozicijskih tehnika. Imaju snažnu metriku, prostor je planiran zapisima koji sadrže geometrijske tlocrte i publika ih prepoznaje, plesačice i plesači ne kriju da su „ljudi“, a iz te rigoroznosti izlazi neka ludistička karakteristika”, opisao je Vevar stvaralaštvo Lucinde Childs u periodu nastanka sinoć izvedenih dela.

Trećeg dana festivala, u utorak 25. oktobra, na programu su predstave „4IMNNML (For I am an Animal)“ Stefana Veselinovića i Romaina Lafon-Pachota (UK „Vuk“, 18h) i premijera rada „Zašto ne (?)“ Ivane Kalc i Igora Koruge (Atelje 212, 21h).

Festival se ove godine održava od 23. do 30. oktobra na više lokacija u Beogradu pod sloganom “Radikalna ranjivost”, a na repertoaru ukupno devet predstava i performansa, uz brojna predavanja i razgovore.

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .