Kultura Pozorište

U nedelju počinje 15. Kondenz – Festival savremenog plesa i performansa

MediaSfera

 

Foto: On WIS Radialsystem by Jubal Battisti 653

 

Predavanjem “Zamagljena pozadina: Crni performans kao politička ontologija“ Thomasa DeFrantza, koreografa i teoretičara iz Njujorka, 23. oktobra u 18 časova u Magacinu (Kraljevića Marka 4) počinje ovogodišnji 15. Kondenz – Festival savremenog plesa i performansa, u organizaciji Stanice Servisa za savremeni ples.




Predavanje Thomasa DeFrantza o crnom performansu (Black Performance) otvara festival kao uvod u tematsku višeslojnost ovogodišnjeg programa festivala. Njime će se ukazati na značaj umetničkog delovanja kojim se razmatraju politička zajedno sa pitanjima estetske vrednosti, veštine, prakse i stručnosti, kao i pitanja stvaranja zajedničkog (commons) u performansu, nastalog iz radikalnog brisanja crnih (i drugačijih) ljudi iz prihvaćenih oblika „ljudskog“ koji mnogima omogućavaju da se okupe na mestima zajedničkih i bliskih ranjivosti.

Tokom festivala biće izvedeno devet predstava i performansa: „Works in Silence” Lucinde Childs (UK „Vlada Divljan“, 24. 10. u 20h) , „4IMNNML (For I am an Animal)“ Stefana Veselinovića i Romain Lafon-Pachota (UK „Vuk“, 25. 10. u 18h), „Zašto ne (?)“ Igora Koruge i Ivane Kalc (Atelje 212, 25.10. u 21h), „The sound they make when no one listens“ Thiaga Granata (Bitef Teatar, 26.10 u 20h), „Ranjiva tijela“ Ane Jelušić (Magacin, 27.10. u 20h), „To Speak Light Pours Out“ Kate McIntosh (Velika sala SKC-a, 28.10. u 20h), „Trança“ Thiaga Granata (Galerija Legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića, 29.10 u 12h), „O iscrpljivanju ili plutanje van sopstvenih granica“ Marka Pejovića (CZKD, 29.10 u 20h), i „U.F.O. – Hommage to Katalin Ladik“ Irene Z. Tomažin i Jule Flierl (Bitef Teatar, 30.10 u 20h).

Pored predstava i performansa, u okviru Kondenza biće održano još nekoliko programa. U ponedeljak, 24. oktobra u UK „Vlada Divljan“, za 18:30 zakazano je predavanje o radu Lucinde Childs, Roka Vevara. U sredu 26. oktobra u Magacinu, u 17h će biti predstavljen plesni časopis „Kretanja“ uz razgovor sa Ninom Gojić i Anom Fazekaš, a za 30. oktobar, poslednji festivalski dan, u 17 časova u Magacinu zakazana je projekcija – video intervju sa Anom Ignjatović Zagorac i autorkom videa Milicom Ivić.

Festival se ove godine održava pod sloganom “Radikalna ranjivost“, kojim festival želi da iz svoje pozicije – „pozicije nezavisne plesne scene, pozicije pojedinaca koji biraju da rade na toj sceni, pozicije kolektiva koji se bori da održi i sačuva kolektivni duh, pozicije građana u društvu koje se raspada po svim šavovima – progovori o tome koliko smo svi radikalno ugroženi i koliko je u redu da pokažemo svoju osetljivost, svoje slabosti, ali i svoju strast da ne odustanemo“, kako je navela ko-kustoskinja festivala Marijana Cvetković.

Ove godine pokrenuta je saradnja tri različite manifestacije koje se organizuju tokom oktobra u Srbiji. One javno apeluju da je neophodno da se u kulturi sarađuje, da se bude solidaran sa drugima i da se dele resursi koji su na raspolaganju. Zajedno sa Kondenzom, Oktobarski salon / Kulturni centar Beograda i Memorijal „Nadežda Petrović“ / Galerija Nadežda Petrović, Čačak, žele da svojim primerom pokažu kako je važno da se neguje i jača saradnja između javnog sektora u kulturi i nezavisne kulturne scene i da tim gestom ukažu na potrebu svih umetnika i kulturnih radnika da se udruže i ne dozvole podele koje im se neprekidno nameću.

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




NAŠA IZDANJA

59. Oktobarski salon

GoetheFEST

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .