Kultura Vizuelna Umetnost

Najavljeni Oktobarski salon, Memorijal Nadežde Petrović i Kondenz

MediaSfera

 

 

 

Svojevrsni presedan učinjen je danas (22. septembar) u Kulturnom centru Beograda, kada su zajednički najavljene tri manifestacije izuzetne važnosti za savremenu umetničku produkciju: 59. Oktobarski salon, 31. Memorijal Nadežde Petrović i 15. Kondenz festival savremenog plesa i performansa.




Prisutnima su se obratili Marijana Cvetković (Stanica Servis za savremeni ples) u ime  Festivala savremenog plesa i performansa Kondenz, Branko Ćalović (direktor Umetničke galerije Nadežda Petrović) i Siniša Ilić (ko-selektor ovogodišnjeg 31. Memorijala) i Zorana Đaković Minniti u ime 59. Oktobarskog salona (Beogradski bijenale).

Namera zajedničke konferencije za štampu ove tri manifestacije jeste da se skrene pažnja na potrebu da se podstaknu i ojačaju saradnja, razmena, deljenje resursa i međusobna podrška organizacija sa nezavisne scene i javnih kulturnih institucija, kao i programa iz Beograda i drugih mesta u Srbiji. Kako je naglasila Marijana Cvetković iz Stanice Servisa za savremeni ples, koja organizuje Festival savremenog plesa i performansa Kondenz: „Verujemo da je saradnja ključna strategija u vremenu u kome je resursa sve manje, a dostupnost savremene umetnosti širom zemlje, ali i na obodima grada, sve ograničenija.”

Ove tri manifestacije sarađuju godinama unazad i dele vrednosti otvorenosti, podrške umetničkoj sceni, kritičkog delovanja u svojim sredinama i solidarnosti, pa će ovog oktobra biti povezane i različitim programima saradnje: gostujućim vođenjima kroz postavke, netipičnim interpretacijama programa i prožimajućim umetničkim radovima.

Poseban akcenat stavljen je na problem neadekvatnih prostora za savremeno stvaralaštvo, kako u Beogradu, na periferiji grada, tako i u sredinama koje su van velikih gradskih sredina.

Branko Ćalović (direktor Umetničke galerije Nadežda Petrović) naglasio je da su svi programi besplatni, pa je utoliko važnija podrška Ministarstva kulture i informisanja RS i lokalnih samouprava, dok to služi dobrobiti široke publike, stručne javnosti i posebno mladih stručnjaka.

Siniša Ilić (ko-selektor ovogodišnjeg Memorijala sa Bojanom Đorđevim) predstavio je 31. Memorijal Nadežde Petrović, koji tradicionalno organizuje Umetnička galerija „Nadežda Petrović”, a koji se ove godine otvara 1. oktobra i trajaće do 21. novembra. Izložba „Gestovi, znakovi života” predstaviće radove umetnika i grupa koji postavljaju pitanja u vezi sa egzistencijom i razmatraju svet i društveno-politički okvir kao mesto uzročno-posledičnih događaja koje gestovi otkrivaju i dekonstruišu.

Izbor umetničkih pozicija, umetnica i umetnika i kolektivnih radova koji će biti izloženi na 31. Memorijalu proširuje disciplinarnu određenost iz polja likovnih umetnosti na polje vremenskih i procesualnih praksi i performansa u užem smislu. U izboru Siniše Ilića i Bojana Đorđeva izlagaće 18 autora, propraćeni radovima Ivana Kožarića (1921—2020), Nadežde Petrović (1873—1915), kao zajedničkim radom učenika Gimnazije, Umetničke i Tehničke škole iz Čačka nastalih kao rezultat radionice koju će voditi umetnik Ben Kain.

59. Oktobarski salon (Beogradski bijenale) biće otvoren u četvrtak, 20. oktobra u više izlagačkih prostora i pratiće ga intenzivan program tokom prvih dana, ali i tokom celog trajanja manifestacije, koja će trajati do 4. decembra, odnosno sredine januara s obzirom da će se pojedini prostori otvarati sukcesivno.

Umetnička direktorka ovogodišnjeg izdanja Oktobarskog salona je Zorana Đaković Minniti predočila je da: „Različite teme koje preispituju radovi umetnica, umetnika i drugih učesnika stavljaju akcenat na promišljanje o mogućim prostorima za bolji zajednički život. Izdvajaju se tri radna procesa na kojima je rađeno paralelno sa pripremama na izložbi: izložbena i programska celina ’umetnica/umetnik u fokusu’, rad na arhivi i otvaranje prostora za saradnje.”

U nizu galerijskih, javnih i medijskih prostora učestvovaće preko 50 umetnika uglavnom iz Srbije, ali i iz okolnih zemalja i inostranstva, koji su uvršteni u izložbu po pozivu. Izložbeni program biće upotpunjen bogatim pratećim izvedbenim ali i govornim programima, koji „precizno reaguju na izazove kada je reč o uslovima rada i zajedništvu”, naglasila je Zorana Đaković Minniti.

Ovogodišnji 15. po redu Kondenz festival savremenog plesa i performansa obeležava moto Radikalna osetljivost (Radical Vulnerability), a odvijaće se u skladu sa koncepcijom koju su uobličile Ana Dubljević i Marijana Cvetković u saradnji sa umetnicima, a u organizaciji Stanice Servisa za savremeni ples.

„Kroz program koji obuhvata predstave, predavanja, prezentacije i razgovore, želimo da iz svoje pozicije – pozicije nezavisne plesne scene, pozicije pojedinaca koji biraju da rade na toj sceni, pozicije kolektiva koji se bori da održi i sačuva kolektivni duh od pritisaka, pozicije građana u društvu koje se raspada po svim šavovima i prirode koja nam se opasno ruga – progovorimo o tome koliko smo svi radikalno ugroženi i koliko je u redu da pokažemo svoju osetljivost, svoje slabosti, ali i svoju strast da ne odustanemo”, podcrtala je Marijana Cvetković. Festival će predstaviti nove radove domaćih autora, biće platforma za razmenu sa regionalnim scenama, ali će dovesti i neke od najznačajnijih evropskih autora koje do sada publika nije mogla da vidi. Pored toga, Kondenz je i platforma za razmenu sa njujorškom plesnom scenom, malo poznatom i retko predstavljenom kod nas. Programi 15. Festivala savremenog plesa i performansa Kondenz trajaće između 23. oktobra i 1. novembra.

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .