Kultura Vizuelna Umetnost

Otvorena izložba “Kiki Smit: Ljudi i ostale životinje” u Galeriji DOTS

MediaSfera

 

Foto: Marko Ercegović

 

 

 

Samostalna izložba Kiki Smit, jedne od ključnih umetnica svetske umetničke scene, otvorena je u petak 16. septembra u Galeriji DOTS. Ovo je prvi put da se umetnički opus ove autorke u Srbiji i regionu prikazuje u vidu samostalne izložbe, koja će za posetioce biti otvorena do 29. oktobra 2022. godine.




Povodom ove izložbe u novoj Galeriji DOTS, kustoskinja Mirjana Dušić je rekla: “Kada smo pre skoro godinu dana počele osmišljavanje izložbe kojom bismo predstavile novu galeriju, složile smo se da to bude umetnik sa svetske savremene umetničke scene. Kiki Smit nam je zbog svoje raznovrsnosti u temama i tehnikama bila prvi izbor, iako nam je ta ideja tada izgledala skoro nedostižno. Premda je galerija bila tek u najavi, Kiki se od samog početka zainteresovala za naš projekat — što nas je izuzetno obradovalo i ohrabrilo. Saradnja sa Kiki, kako u osmišljavanju izložbe tako i u postavci, bila je besprekorna.”

Kustoskinja Ljuba Jovićević je istakla: “Kiki nam je najavila prisustvo na otvaranju izložbe, ali je potom odlučila da učestvuje i na postavci što je za nas, kao kustoskinje, bilo dragoceno iskustvo. Provodeći vreme sa njom, imale smo priliku da sagledamo njen rad na jedinstven način. Kiki se tokom postavke bavila svim detaljima, ukazujući nam na značaj međusobne interakcije radova. Kiki nas je, kao i sve naše saradnike, osvojila svojom spontanošću. Njena beskrajna energija i smirenost su u potpunosti ispunili galerijski prostor.”

Umetnica Kiki Smit, koja je i autorka koncepcije izložbe, prisustvovala je otvaranju. Kustoskinje su Mirjana Dušić i Ljuba Jovićević, a za dizajn je zadužena Isidora M. Nikolić.

Na izložbi „Kiki Smit: Ljudi i ostale životinje” predstavljeni su umetnički radovi nastali tokom višedecenijske stvaralačke karijere ove značajne umetnice: od 1990-ih kada se umetnica pretežno bavila temom ljudskog tela u različitim aspektima, preko radova iz 2000-ih u kojima fokus stavlja na životinje, basne i prirodu, zaključno sa najrecentnijim radom Veliki Mesec iz 2022.

Postavka je, u saradnji sa umetnicom, osmišljena kao kompaktna celina sa četiri tapiserije, četrnaest skulptura i dvadeset grafika i crteža i „funkcioniše kao promenada kojom se posetioci podsećaju na svoje prisustvo u svetu”. (J. Stokić)

Izložbu prati publikacija sa autorskim tekstovima dr Aleksandre Jovićević, istoričarke i teoretičarke performansa, redovne profesorke Univerziteta La Sapienca u Rimu i dr Jovane Stokić, istoričarke umetnosti i kustoskinje iz Njujorka. Promocija publikacije biće upriličena nakon otvaranja izložbe, uz prisustvo umetnice i autorki tekstova.

Umetnički radovi su vlasništvo Kiki Smit, Pace Gallery − Njujork i Universal Limited Art Editions.

Kiki Smit je imala brojne samostalne izložbe širom sveta, uključujući preko 25 muzejskih izložbi. Njen rad je predstavljen na pet Venecijanskih bijenala. Članica je Američke akademije umetnosti i književnosti i Američke akademije umetnosti i nauka, a 2017. godine dobila je titulu počasnog kraljevskog akademika od strane Kraljevske akademije umetnosti u Londonu. Dobitnica je mnogih značajnih nagrada, a TIME magazin ju je proglasio kao jednu od „TIME 100: Ljudi koji oblikuju naš svet“. Vanredna je profesorka na Univerzitetu u Njujorku (NYU) i Kolumbija Univerzitetu.

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 

 




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .