Događaji

Nikola Kolja Pejaković otvara seriju koncerata u Botaničkoj bašti

MediaSfera

 

 

Foto: Nebojša Babić

 

Julsku seriju Garden Sessions koncerata u Botaničkoj bašti „Jevremovac“ otvaraju Kolja i Grobovlasnici u subotu 23. jula. Čuveni regionalni muzičar Dado Topić održaće svoj koncert “Time after time” u nedelju 24.07, a u ponedeljak 25. jula publika će uživati u nastupu barda tamburaške muzike Zvonka Bogdana. Svi koncerti počinju u 20.30, ulaz u koncertni prostor je iz Ulice Vojvode Dobrnjca. Ulaznice se mogu  nabaviti na sajtu tickets.rs i Ticket Vision prodajnim mestima.




U narednim danima biće održani koncerti Zoe Kida (26.07), Saše Kovačevića (27.07), zatim sledi klavirski duo Vasil Hadžimanov i Bojan Zulfikarpašić (28.07) i Del Arno band (29.07).

Nikola Kolja Pejaković poznat kao glumac, scenarista i režiser, uporedo je na muzičkoj sceni stekao status kultnog autora već sa prvim albumom “Mama, nemoj plakati” (2002), snimljenim pod imenom Kolja i Smak Belog dugmeta. Pejaković je svoj osoben autorski izraz nastavio sa pesmama poput “Haljinice boje lila” i “Eto, udade se ti za konja” na podjednako izazovnom drugom albumu “Kolja” (2009). Tek nakon trećeg albuma “Grobovlasnici” (2013), Kolja je osetio da je vreme da se sa svojim bendom susretne uživo sa publikom – Pejakovićev prvi koncert u karijeri uspešno se odigrao 21. marta 2015. godine u ispunjenom beogradskom Domu sindikata, gde ga je pratio bend Grobovlasnici. Konačno, Kolja je kultni status učvrstio kod publike i kritike odlično prihvaćenim četvrtim albumom “4 Prsta”, a izdvojile su pesme “Može malo sutra”, “Ala je lep ovaj svet” (na stihove Jovana Jovanovića Zmaja) i “Svaku noć je isti mrak”.

Dado Topić je svojim delovanjem obeležio generacije rok muzičara, jedan je od najautentičnijih muzičara ex-yu prostora.  Topić je svoju muzičku karijeru započeo kao srednjoškolac u grupi Đavolji eliksiri u kojoj je svirao bas i pevao, a 1967. godine su se priključili osječkim Dinamitima. Topić je brzo izgradio reputaciju odličnog pevača soul i bluz muzike.
Krajem 1969. godine stigao je poziv da se priključi Korni grupi gde je počeo da komponuje.  Početkom sedamtesetih Topić je napustio Korni grupu i u Zagrebu osnovao Tajm. Debi album „Time“ za koji je većinu pesama Dado napisao još dok je bio u Korni grupi, objavljen je polovinom 1972, a kako je prodaja krenula iznenađujuće dobro, ploča je godinama kasnije redovno naknadno izdavana. Tajm je nastupio na „BOOM 76″ festivalu, a koncertna verzija pesme „Da li znaš da te volim“ je zabeležena na ploči „BOOM 76″. Dado Topić snimio je jedan od najvećih ex-yu hitova „Flojd“ Zorana Simjanovića, napisan za film „Nacionalna klasa“ reditelja Gorana Markovića.  Zajedno sa Slađanom Milošević, Topić je za Pesmu Evrovizije snimio pop pesmu „Princeza“ koja se pojavila na maksi singlu. Uspeh te saradnje doveo je do objavljivanja zajedničkog CD-a na kome se nalazi izbor pesama iz karijere Slađane i Dade. Danas, Dado Topić poseduje istu snagu i sa pravom nosi epitet „jugoslovenskog Igija Popa“.

Kralj tamburaške muzike, Zvonko Bogdan, obradovaće publiku svojim evergrin numerama, a posebno je poznat po pesmi „Ej, salaši na severu Bačke“. Publika će moći da uživa uz nezaobilazne tamburaške klasike u njegovom repertoaru: „Fijaker stari“, „Ne vredi plakati“, „U tom Somboru“, „Vratiće se rode“, „Ko te ima, taj te nema”,… Njegov prvi saradnik i profesor bio je slepi klavirista gospodin Baluk koji je bio specijalizovan za crkvene orgulje i klavir. Zvonko Bogdan je radio sa Janikom Balažom, snimao je pesme sa Šandorom Lakatušem, radio je sa koncert majstorom Lucijanom Petrovićem, nastupao sa Georgijem Zamfirom, sa najboljim cimbalistom svih vremena Tonijem Jordakijem, sa velikim tamburaškim orkestrom Radio Televizije Novi Sad…

 

Pratite nas i na našim društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

LinkendIn

 

 




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .