Kultura Vizuelna Umetnost

Izložba ikona „Dnevnik mojih molitvi“ Gordane Radovanović

MediaSfera

 

 

 

U galeriji Singidunum u sredu 13. jula u 19 časova biće otovorena izložba ikona „Dnevnik mojih molitvi“ Gordane Radovanović.




„Izložba radova, Gordane Radovanović pod nazivom „Dnevnik mojih molitvi“, predstavlja čitav jedan svet, svet ne samo objektivnih nego i njenih impresija i njenih promišljanja nad ovom svetom i sveštenom umetnošću. Odmah se, na prvi pogled vidi da je kod nje reč o autentičnom i originalnom pristupu živopisu. Ne odstupajući, ni jednog trenutka od svih onih pravila koja ova umetnost zahteva, Gordana gradi jedan svoj put, otuda sam naziv izložbe potvrđuje i pojačava tu istinu. Današnja rasprava o tome šta treba da predstavlja jedan reprezent na zidovima Crkava, gde, po pravilu dominira trka mnogih, za takozvanom „klasičnom ikonom“, ovde nas ipak dovodi u dilemu.

Naime, kada stanete pred jednu autentičnu i ličnodoživljenu ikonu, kakva nesumnjivo jeste ova Gordanina, tada osetite potrebu za dubljim promišljanjem i rasuđivanjem. Svakako ni dan danas mi nismo uspeli da se iskobeljamo iz te dileme: novo ili staro, koliko treba biti svoj i slično. Sve to pada u vodu kada slikar – živopisac oseti i ruku, onu nevidljivu, koja ga vuče i ka tradiciji i ka novom neponovljivom. Tačno je da danas u živopisu postoji sve i svašta, no ne treba to oštro posmatrati, radi se, ne o ukusima nego pre o nivoima na koje poziva, nesumnjivo sam život u okvirima pravoslavlja i pravoživlja. Stojimo, dakle ovde pred jednim nivoom“.

Protojerej – stavrofor dr Željko Đurić

„Zavapiše pravednici i Gospod ih usliši i od svih nevolja izbavi ih“

(Psalam 33)

Navedeni stih psalmopojca Davida prva je asocijacija u susretu sa ikonama drage Gordane. Koncept njene izložbe govori nam o molitvi I odnosima sa pojedinim ličnostima, čime potvrđuje da odnosi sa ljudima dosežu i do večnosti.

Svojim zrelim likovnim izrazom radovi dobijaju punoću. Jezik njenog ikonopisa je formiran, kako likovno, tako i duhovno i time svedoči jedinstvo kom teži svaki ikonopisac.

Crteži su linijski i svedeni i kao takvi ostavljaju jak utisak na posmatrača.

Kolorit je blag i odiše mirom koji je asocijacija za molitvu.

Ideja izložbe uvodi nas u iskustvo odnosa i povezanostgi sa nekom ličnošću u datom vremenu. Vođena molitvom, izrodila se velika ljubav za slikanjem svetitelja i molitvenika naše Crkve koji svedoče pomoć i utehu.

Gordana je u svom zadatku bila ubedljiva, ostavivši time utisak na posmatrača. Iz njenog opusa kojim se predstavlja posebno bih izdvojila ikonu Sv. Jovana Krstitelja koja odiše svojom celovitošću.

Danica Todorović

diplomirani slikar – ikonopisac

Gordana Radovanović

Rođena je 17. novembra 1966. godine u Kikindi.

Završila je XII beogradsku gimnaziju u Beogradu, smer – muzejski

dokumenttarist, 1985.

Diplomirala je na Akademiji Srpske Pravoslavne Crkve za umetnost ikonservaciju u Beogradu, 2013. godine, na smeru Crkvena umetnost – ikonopis, u klasi profesora dr Todora Mitrovića.

Studijski program Crkvene umetnosti MAS (master akademske studije) završila je 2019. godine, u Beogradu na istoj akademiji, u klasi profesora  dr Todora Mitrovića, sa radom/tezom „Detinjstvo Presvete Bogorodice u savremenoj slikarskoj interpretaciji“.

Član je ULUPUDS-a od 2022. godine.

Poslednjih četrnaest godina učestvovala je na grupnim izložbama I likovnim manifestacijama u Srbiji i regionu.

Trenutno živi u Beogradu.

Izložba je otvorena do 21. Jula 2022.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu

 

 

 




NAŠA IZDANJA

GoetheFEST

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .