Kultura Vizuelna Umetnost

„Krug“ Lazara Vozarevića – iz kolekcije Rokfelera, pred domaćom publikom

MediaSfera

 

 

 

Moderna galerija Beograd predstavlja sliku “Krug” Lazara Vozarevića (1925-1968). Slika je 50 godina bila u kolekciji Dejvida Rokfelera, koji ju je kupio posle izlaganja na devetom Bijenalu u Sao Paulu 1967. godine u okviru jugoslovenske selekcije.




Izložba ‘’Krug’’ Lazara Vozarevića otvorena je 10. juna u Modernoj galeriji Beograd u saradnji sa Galerijom Lazar Vozarević  iz Sremske Mitrovice, a posetioci će izložbu moći da pogledaju do 10. jula.

Za 2. jul zakazano je stručno vođenje. Jedan od autora izložbe, profesor dr Ješa Denegri će voditi sve zainteresovane kroz izložbu i pričati o tom periodu u srpskoj i jugoslovenskoj savremenoj umetnosti.

Ovo je prvo javno prikazivanje remek-dela pred domaćom publikom, budući da je slika posle izlaganja na 9. Bijenalu u Sao Paolu bila otkupljena za kolekciju Davida Rokfelera i provela više od 50 godina u jednoj od najvećih i najznačajnijih kolekcija na svetu.

Slika je monumentalnih dimenzija, 208×160 cm, rađena u kombinovanoj tehnici ulja na platnu, sa metalnim “pulijama“ koje upravo čine krupnu savršenu kružnu formu u središtu slikanog polja.

Pored slike koja zauzima dominantnu poziciju u galeriji, predstavljena je i važna arhivska dokumentacija i fotografije dobijene od Fondacije Bijenala Sao Paula, Muzeja savremene Umetnosti u Beogradu, Biblioteke grada Beograda, galerije Lazar Vozarević i Ivane Stojanović, ćerke umetnika, koja je prisustvovala i otvaranju ove značajne izložbe.

’’Krug’’ je svoje prvo predstavljanje imao na Bijenalu u Sao Paulu u sastavu selekcije Jugoslavije, gde su pored Lazara Vozarevića, učestvovali još i Jagoda Buić i Edo Murtić.

– Slika ’’Krug’’ Lazara Vozarevića, pripada poznom, postenformelnom periodu Vozarevićevog opusa i spada među njegova remek-dela. Premijernim prikazivanjem u Beogradu ona upotpunjuje predstavu o visokoj vrednosti i istorijskoj ulozi ovog umetnika u srpskom slikarstvu, u drugoj polovini 20. veka – navodi istoričar umetnosti prof. dr Ješa Denegri.

Izložbu prati bogato ilustrovana publikacija za koju su tekstove pisali istoričari umetnosti prof. dr Ješa Denegri, prof. dr Lidija Merenik, kustos galerije Lazar Vozarević, Marija Vuruna, viši konzervator – restaurator, mr. Vanja Jovanović i direktor Moderne galerije Beograd Vojislav Noveski.

Autori publikacije i izložbe posebnu pažnju posvetili su najvećoj smotri umetnosti na Američkom kontinentu, IX bijenalu u Sao Paulu gde je slika i izlagana. Na bijenalu su učestvovali umetnici iz 61 države, njih 779, koji su predstavili 4.274 umetnička dela. Zanimljiv podatak je da su upravo na tom bijenalu SAD nastupile sa najznačajnijim slikarima tog vremena. Neki od njih su i Endi Vorhol, Edvard Hoper, Roj Lihtenštajn, Džasper Džons, Robert Raušenberg,Tom Veselman, Džejms Rozenkvist, Robert Indiana, Nezbit Louvel…

Pored njih učestvovali su Jugosloveni, Jagoda Buić i Edo Murtić, dok su Veliku Britaniju predstavljali Dejvid Hokni i Vilijem Turnbal. Među poznatim učesnicima ovog Bijenala u Sao Paolu su i Francuzi, Sezar i Alen Žake, kao i Italijan Mikelanđelo Pistoleto.

Tokom trajanja izložbe  ‘’KRUG’’ Lazara Vozarevića iz kolekcije Dejvida Rokfelera, posetioci će imati priliku da čuju profesora Ješu Denegrija, jednog od autora izložbe, u okviru stručnog vođenja.

Radno vreme Moderne galerije Beograd  je od ponedeljka do subote od 12 do 20 časova.

 


PROČITAJTE I:

Otvorena stalna postavka dela Lazara Vozarevića: U zavičaju posle smrti živeti


 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu

 

 




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .