Arhitektura Kultura

17. BINA: Otvorena izložba „Nagrada Piranezi”

MediaSfera

 

Foto: Vladimir Živojinović

 

Izložba „Nagrada Piranezi”, revija recentne arhitekture iz regiona, koja poslednjih godina uključuje i veliki broj najboljih studentskih radova, otvorena je 23. juna u Auli Arhitektonskog fakulteta, u okviru programa 17. Beogradske internacionalne nedelje arhitekture – BINA.




Na otvaranju su se prisutnima obratili Branko Pavić, prodekan za međunarodnu saradnju i redovni profesor Arhitektonskog fakulteta, Danica Prodanović iz organizatorskog tima BINE, i Andrej Strehovec, nacionalni selektor Srbije za međunarodnu arhitektonsku nagradu Piranezi.

Branko Pavić je na otvaranju izjavio: “Sa zadovoljstvom smo prihvatili predlog BINE da predstavimo ovu izložbu. Drago mi je što možemo da u našem prostoru Aule predstavimo radove, među kojima ima i onih koje su uradili naši studenti i naše kolege”.

Danica Prodanović je posebno istakla studentsku selekciju: “Izuzetno je važno da je ova izložba baš ovde na fakultetu i što uključuje studente sa tri fakulteta – iz Beograda, Novog Sada i Kragujevca. Prava stvar je što se i studentima otvorila šansa da prikažu svoje radove uz realizovane arhitekte koji imaju ozbiljnu produkciju, a sa druge strane što mogu da budu u toku s onim što se dešava u regionu”.

Andrej Strehovec se osvrnuo na organizacione aspekte i zahvalio organizatorima: “Ovo dešavanje ima zaista puno učesnika i sada je treća sezona u kojoj učestvuje Srbija. Izložba je spremljena u produkciji Piranskih dana arhitekture, i koprodukciji BINE i Arhitektonskog fakulteta u Beogradu. Zahvaljujem se celoj ekipi BINE koja već treću godinu daje izvanrednu podršku ovoj manifestaciji odlične arhitekture”.

Nagrada „Piranezi“ je prva stručna međunarodna arhitektonska nagrada koja se dodeljuje u Sloveniji i deo je međunarodne konferencije Piranski dani arhitekture (PDA). Prvi put je dodeljena 1989. godine Bogdanu Bogdanoviću za Spomen-park Dudik u Vukovaru, Hrvatska. Nazvana je po italijanskom umetniku i arhitekti iz 18. veka Đovaniju Batisti Piraneziju (1720–1778), čija porodica potiče iz Pirana.

Nagrade se dodeljuju najboljim realizovanim arhitektonskim projektima koji su nastali u poslednje dve godine na teritoriji država Srednje Evrope: Austrije, Češke, Grčke, Hrvatske, Italije, Mađarske, Slovačke i Slovenije. Od 2018. godine, ovoj listi zemalja pridružila se Srbija, 2019. Bosna i Hercegovina, a 2020. Crna Gora.

Projekte prikazane na izložbi „Piranezi“ biraju i nominuju nacionalni selektori navedenih zemalja krajem oktobra. Svaki selektor može da predloži po pet projekata.

Deo izložbe za Nagradu „Piranezi“ je i međunarodna studentska izložba na kojoj učestvuju arhitektonski fakulteti iz evropskih gradova Graca, Špitala, Beča, Banjaluke, Sarajeva, Splita, Zagreba, Soluna, Budimpešte, Peskare, Trsta, Podgorice, Bratislave, Ljubljane, Maribora, Beograda, Novog Sada i AA London – koji predstavljaju po dva projekta po izboru studentskih selektora.

Za Nagradu „Piranezi“ konkuriše 55 realizovanih arhitektonskih projekata i 38 studentskih projekata. Međunarodni žiri, koji čine predavači na godišnjoj konferenciji PDA, bira dobitnike Nagrade „Piranezi“, dva Počasna priznanja „Piranezi“ i jednog Počasnog priznanja „Piranezi“ za studente, a dodeljuje ih počasni sponzor konferencije PDA.

Nagrada „Piranezi“ dodeljuje se različitim projektima koji se razlikuju po veličini i programu, ali je fokus nagrade i dalje na odnosu savremene arhitekture prema prirodnom i kulturnom kontekstu.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu

 

 

 




NAŠA IZDANJA

GoetheFEST

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .