Vizuelna Umetnost

Tri performansa i filmska projekcija na otvaranju 20. Bijenala umetnosti u Pančevu

MediaSfera

 

 

Foto: Bologna St. 173/Muna Musi

 

 

Jubilarno 20. Bijenale umetnosti u Pančevu pod nazivom ”rafinerijamanastir” biće svečano otvoreno 27. maja u 17.30 u Narodnom muzeju Pančevo, a tokom večeri biće izvedena i tri performansa, uz jednu filmsku projekciju.




U 18 časova u Svetosavskom domu (Dimitrija Tucovića 2) svoj performans “Potential Energy” izvešće danski umetnički duo Heselholt i Majlvang (Hesselholdt & Mejlvang). Njihova umetnička praksa usmerena je na prostorne instalacije velikih dimenzija koje istražuju pojmove kolektivnog identiteta i njihov uticaj na društveno-političke strukture, i obrnuto. Za Bijenale umetnosti u Pančevu postaviće jednu instalaciju u bivšoj svetosavskoj Sali, sačinjenu od novonastalih tekstila, zastava i elektronske muzike. Crni naftni koks predstavlja fokus te instalacije, a ova postavka traži odgovor kako prihvatiti jedan nesavršeni svet i kako razumeti raskorak između naše trenutne zavisnosti od fosilnih goriva i prirode koju moramo čuvati da bismo preživeli.

U 19 časova u Bioskopu Vojvodina (Vojvode Radomira Putnika 1) svoj performans “Bologna St. 173” izvešće Muna Musi iz Eritreje. Ova umetnica koja živi u Bolonji bavi se istraživanjem izvođačkih umetnosti i scenskih jezika kako bi dala oblik napetosti između različitih polova izražavanja. U njenom radu „Bologna St. 173“ – čija je suština jedinstveno kretanje pletenica kose koje se horizontalno uzdižu od siline obrtanja tela igrača – taj pokret od jedne milisekunde produžen je da bi odzvanjao kroz čitav prostor, obuhvatajući pritom 23 godine eritrejskih političkih kongresa i ujedno festivala.

U 19.30 u zgradi SK12 (Svetoslava Kasapinovića 12) rumunska umetnica Katinka Malajmare izvešće performans “Best Boy Electric”. Malajmare u svom radu izvodi performanse uz antropomorfizujuće tehnologije, a njena koreografija ispoljava čovekov bliski odnos sa aparatima za fotografisanje i ekranima na koje projektuju naša lica. Kako umetnica navodi u svom objašnjenju rada ona izvodi slavno nadzirano saputništvo, u smislu da je prihvatila da je jedan anđeo nadgleda svake sekunde, ali da istovremeno žurno pokriva kamere za nadzor u njenom studiju.

Program otvaranja biće završen projekcijom filma “Popcorn” umetnika Adrije Žulije iz Španije, u Kulturnom centru Pančeva (Vojvode Živojina Mišića 4). Žulija se bavi eksperimentalnim radovima koji uključuju filmove i video-instalacije, performanse i štampane materijale. Njegov rad “Popcorn” predstavlja preuzet filmski materijal koji je napravila kompanija za proizvodnju kamera Photron iz San Dijega. Sadrži snimke jednog zrna kukuruza koje eksplodira pretvarajući se u kokicu u trajanju nešto duže od dvanaest sekundi. Pronađeni mini-film, snimljen u slow motion-u kamerom velike brzine koju je ta kompanija promovisala, ponovo je napravljen sa novom propratnom muzikom i rastegnut, nakon čega je postao igrani film od devedeset minuta”.

Na jubilarnom 20. Bijenalu umetnosti u Pančevu pod imenom “rafinerijamanastir”, koje će biti održano od 27. maja do 27. juna 2022. godine, svoja dela predstaviće 22 umetnika/ca i kolektiva iz Srbije i 12 iz inostranstva.

Na Bijenalu će biti prikazano još nekoliko novih ostvarenja poput video rada Sanje Anđelković, ulja na tekstilu Milice Mijailović, skulptura Milenka Prvačkog, digitalne instalacija Mita Borasa, instalacija Jelene Micić i Darije Medić, i rezultat zajedničke radionice Matrijaršije i Panonki.

Partneri Kulturnog centra Pančeva u realizaciji ovogodišnjeg Bijenala umetnosti su, Danish Arts Foundation, Austrijski kulturni forum, Narodni muzej Pančevo, Goethe-Institut Beograd i Muzej savremene umetnosti u Beogradu. Tradicionalni pokrovitelji manifestacije su Grad Pančevo, Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije i Pokrajinski sekretarijat za kulturu.

 

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu

 

 




NAŠA IZDANJA

28. Palić Film Festiva

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .