Film / TV Kultura

Imerzivna stvarnost Beldocs festivala u Bioskopu Balkan

MediaSfera

 

 

Na XR izložbi: imerzivna stvarnost predstojećeg 15. Međunarodnog festivala dokumentarnog filma Beldocs, koja će biti održana od 12. do 18. maja u Bioskopu Balkan, publika će imati jedinstvenu priliku da pogleda pet ostvarenja recentne svetske produkcije, izvedenih u savremenim umetničkim medijima: Hidrokosmos, Kvöldvaka, Reobrazovani, Čudesna korpa, Voda i koltan. Stvoreni putem najsavremenije tehnologije, ovi filmovi prevazilaze okvire ustanovljenog shvatanja filmskog jezika, ali i same stvarnosti.




Ovogodišnja selekcija pruža nam mogućnost da prošetamo po prošlosti i budućnosti planete Zemlje, svedočimo nastanku svesnog života, jasnije uvidimo inteligenciju prirodnih procesa, ali i da doživimo postapokaliptičnu pustoš. XR izožba: imerzivna stvarnost je ovoga puta u službi ekologije, ali i pokretanja filozofskih pitanja o odnosu čoveka i prirode.

Izložba se održava u Bioskopu Balkan (ulaz iz Dečanske) uz obaveznu prethodnu registraciju na linku. Ulaz je slobodan.

Hidrokosmos (Hydrocosmos) iranskog reditelja Milada Tanšira  (Milad Tangshir) je priča o dolasku vode i nastanku svesnog života u udaljenom uglu univerzuma. Kroz simfoniju performativnih tela, slika, zvukova, svetlosti i senki ova apstraktna priča poziva gledaoca na aktivno učešće, omogućavajući mu da kroz koreografiju pogleda kreira sopstveni performans.

Trejler za film

Kvöldvaka Dejna Kristensena (Dane Christensen) je razigrani interaktivni sadržaj inspirisan islandskim folklorom. Sa idejom da se smernice ka prevazilaženju ovih turbulentnih vremena nalaze u drevnim pričama, koje se prenose kroz generacije, autor najsavremeniju tehnologiju koristi kao alat za razumevanje magije. Globalne nevolje sa kojim se suočavamo čovečanstvu nisu strane, a ovo delo proširene stvarnosti (AR) nastoji da nam pomogne da bolje razumemo prirodne procese, i to koristeći sopstveni mobilni telefon.

Animirani  film Reobrazovani (Reeducated) impresivnog filmskog reditelja i fotografa Sem Volsona  (Sam Wolson) vodi nas u jedan od kampova za „preispitivanje“ koje se nalazi u kineskog regiji Sinđan. Kroz sećanja trojice zatvorenika, uhvaćenih u verovatno najvećoj akciji masovnog interniranja etničkih i verskih manjina nakon Drugog svetskog rata, film rekonstruiše iskustvo pritvora i političkog preispitivanja. Kroz crno bele ilustracije mastilom autor nas uvlači u stvarnu priču, koja je mogla ostati samo zastrašujuća i daleka.

Čudesna korpa (The Miracle Basket) reditelja Abnera Prajsa (Abner Preis) predstavlja putovanje u blisku prošlost čovečanstva. Sećajući se svog bezbrižnog detinjstva deda svome unuku priča o svetu, u kom su ljudi živeli u skladu sa prirodom. Međutim, dolaskom svemirskog broda natovarenog robom široke potrošnje došlo je do njegove propasti. Raj džungle se tada preobrazio u apokaliptičnu pustoš. Kroz kritički odnos prema zapadnoj civilizaciji ovaj  film pokreće pitanja ekološka pitanja i preispituje mogućnosti političkog ustanka.

Voda i koltan (Water & Coltan) nemačkog reditelja Danijela Kutera  (Daniel Kötter) suprotstavljajući dva prirodna resursa, dve lokacije i dva vremenska sloja istražuje rudarstvo i tragove koje ono ostavlja na pejzažima i u zajednicama. S jedne strane nalaze se iscrpljeni rudnici uglja u nemačkoj Rurskoj oblasti, a sa druge još uvek aktivni rudnici koltana u Demokratskoj Republici Kongo. Ovaj film predstavlja umetničku refleksiju o nemilosrdnoj eksploataciji čoveka i planete Zemlje.

Trejler za film

Beldocs festival, jedan od vodećih dokumentarnih filmskih festivala u ovom delu Evrope, će ove godine biti održan od 11. do 18. maja na čak sedam lokacija u Beogradu – Dom omladine, Dvorana Kulturnog centra, Jugoslovenska kinoteka, Muzej kinoteke, Art bioskop Kolarac i bioskop Balkan u kom će se održavati XR izložba, besplatna za sve posetioce festivala. Tokom osam festivalskih dana će premijerno biti prikazano preko 100 najboljih dokumentarnih filomva danas, u dvanaest programskih celina. Ulaznice se mogu nabaviti na blagajnama bioskopskih dvorana i online, putem sajta Beldocs.rs

Festival su podržali: Evropska unija kroz program Kreativna Evropa MEDIA, Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije, Sekretarijat za kulturu grada Beograda, Filmski centar Srbije, Filmski centar Grčke, Filmski centar Crne Gore, Danski filmski institut, Ambasade Australije, Portugalije, Slovenije, Finske, Gete Institut, Austrijski kulturni forum, Italijanski kulturni centar, Francuski institut, UN Women, Misija OEBS-a u Srbiji, Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Fondacija Saša Marčeta, Al Jazeera Balkans, DOX TV, ORION Telekom.

O Beldocs-u

Beldocs, jedan od vodećih međunarodnih festivala dokumentarnog filma u ovom delu Evrope, održava se svake godine u maju u Beogradu. Osnovan 2008. godine, podeljen je u 12 programskih celina, organizuje preko 100 premijernih projekcija svake godine, tokom osam dana trajanja festivala, koji se prikaziju na više od 7 lokacija.

Festival Beldocs dodeljuje 6 nagrada u četiri takmičarska programa. Osim filmskih projekcija organizuje niz panela i Master Class predavanja, a u okviru Industry aktivnosti na radionicama, dodeljuju se novčane nagrade za razvoj budućih filmova. Svake godine okupi preko 150 međunarodnih stručnjaka u audio-vizuelnoj industriji, autora i producenata.

Više od 200 partnera u Srbiji, regionu i Evropi, podržava rad Beldocs filmskog festivala. Kreativni tim od preko 20 članova organizuje Beldocs festival, uključujući stručnjake iz oblasti filma, dizajna i umetnosti. Beldocs je od 2017. partner u evropskim projektima: #europeanfilmchallenge, AVA Doc, Moving Cinema i član je Evropske dokumentarne mreže. Više informacija o programu i online ulaznice na www.beldocs.rs.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu

 

 

 




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .