Preporučujemo

Priča o baba Anujki i otrovima koje je koristila u četvrtak u Muzeju nauke i tehnike

MediaSfera

 

 

Stručno vođenje kroz izložbu „Tanka linija“ u Muzeju nauke i tehnike biće održano 5. maja s početkom od 17 časova, dok će sat kasnije uslediti predavanje dr Šimona Đarmatija „Baba Anujka – rađanje jedne knjige“, najavljeno je iz ove institucije.




Kroz izložbu će posetioce voditi autori Jelena Manojlović, Ivan Stanić i Svetlana Mitrović.

Predavanje dr Šimona Đarmatija o detektivskim arhivskim i terenskim istraživanjima koja su prethodila sklapanju istinite priče o najvećoj vračari i trovačici sa našeg prostora koja je zaorala duboku otrovnu brazdu u banatskoj ravnici i unesrećila mnoge porodice, sama misleći da čini dobra dela. Ujedno je to priča i o otrovima koje je koristila (tatula, mišomor) kojima je upravo povlačila tanku liniju između života i smrti. Nažalost, ta njena linija bila je prilično krivudava i uglavnom se nalazi na strani sa koje nije bilo povratka među žive. Sve to činila je da bi stekla novac i moć. U selu Vladimirovcu rođeno je dosta devojčica koje su nosile ime i prezime Ana Draksin. Samo je jedna od njih postala baba Anujka. Na pitanje – koja od njih – odgovor će ponuditi predavanje 5. maja u Muzeju nauke i tehnike.

Izložba „Tanka linija“, čiji su autori Ivan Stanić, Jelena Manojlović i Svetlana Mitrović, trajaće do polovine juna, a ovaj multidisciplinarni projekat osmišljen je s idejom da se kontekstualizuje dinamična granica između leka i otrova i ukaže na važnost saznanja, prenošenja iskustva i savremenih naučnih dostignuća.

Tanka je linija između leka i otrova, a priča o odnosu čoveka prema leku i otrovu i njihovoj upotrebi jeste priča o našoj civilizaciji, odnosu prema prirodi i nauci i o međusobnoj komunikaciji. Pride je uzbudljiva i kontroverzna…

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu

 

 




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .