Lifestyle

Saveti za savršenu kancelariju kod kuće

MediaSfera

 

Piše: Velibor Živkov

Foto: Pexels

 

Globalna pandemija virusa korona je, čini se, ubrzala efekte naglog razvoja modernih tehnologija na poslovanje današnjice, te je rad zaposlenih od kuće postao zaista uobičajena praksa u okviru mnogih kompanija. Iako podrazumeva izvestan komfor, rad od kuće je koncept koji obiluje izazovima, među kojima je i samo pitanje radnog prostora sa konkretnom namenom. Kancelarija igra veoma važnu, čak i ključnu ulogu u organizaciji poslovnih procesa u okvirima vašeg doma, budući da ona predstavlja prostor koji će biti relativno izolovan od svakodnevnih dešavanja u domaćinstvu i podređen efikasnom radu. Zbog toga ćemo u tekstu koji sledi navesti nekoliko važnih saveta za opremanje i organizaciju kancelarije kod kuće.




Funkcionalnost kućne kancelarije

Funkcionalnost je najvažniji kriterijum za svrsishodnu kućnu kancelariju koja će zaista doprinositi kvalitetu rada i produktivnosti uopšte. Vaša kućna kancelarija ne mora da bude prostrana da bi bila funkcionalna u pravom smislu te reči, šta više manji prostor, u slučaju da govorimo o kancelariji za jednu osobu, je čak i bolje rešenje. Dobar raspored nameštaja, koji će olakšati i ubrzati radni proces i čijim ćete uklapanjem postići da vam sva sredstva za rad budu lako dostupna je, dakle, prvi korak za formiranje valjanog prostora za rad.

Udobnost kao značajan faktor

U kontekstu rada od kuće, vrlo je važno da mogućnosti u domenu komfora iskoristite na pravi način. Rad iz ležećeg ili poluležećeg položaja, te i česte promene prostora za rad mogu u velikoj meri naštetiti vašoj efikasnosti. Kada opremate vašu kućnu kancelariju, vodite računa o tome da omogućite sebi pravilan položaj tela u toku rada, te birajte udobne kancelarijske stolice i radnu površinu koja će biti u skladu sa njima, kao i sa svim sredstvima za rad koja će se na njoj nalaziti. Ovo je faktor koji čini vaš rad od kuće valjanim trajnim rešenjem i, što je najvažnije, doprinosi i održavanju vašeg dobrog zdravlja.

Opremljenost kancelarijskim materijalom

Kancelarijski materijal podrazumeva sva sredstva koja koristite u toku rada, a u najvećem broju slučajeva rada od kuće će na prvom mestu to biti računar i računarska periferija. Pobrinite se da vaša računarska oprema ima kapacitete da podrži vaš radni proces, a takođe imajte u vidu i sav potrošni kancelarijski materijal koji redovno upotrebljavate. Olovke, tonere, papir za štampanje i ostala sredstva za rad koja pripadaju ovom domenu bi trebalo da imate i u rezervi, jer njihov nedostatak može značajno usporiti poslovanje ili odložiti finalizovanje određenih radnih zadataka.

Nenametljiva dekoracija

Dekoracija prostora može imati ulogu da motiviše na rad i generalno činii prostor prijatnijim za boravak. Ono što je specifično za dekoraciju radnog prostora jeste potreba da ona bude relativno diskretna. Vašu kućnu kancelariju nemojte opterećivati glomaznim i upadljivim dekorativnim elementima, koji će vam skretati pažnju sa rada. Po pitanju ovog segmenta uređenja prostora vi imate za cilj da doprinesete vašem ličnom osećaju u toku rada, ali i da ga izdvojite od drugih kutaka vašeg doma samim ambijentom. Prostor možete oplementiti ponekom fotografijom ili motivacionom porukom, a takođe imajte na umu teoriju da boja zidova može uticati na vaš radni performans. Odaberite plave ili zelene tonove za umirijući efekat, a narandžastu ukoliko želite da podstaknete svoju kreativnost. Najefektniji dekorativni elementi u ovom kontekstu mogu biti saksijske biljke, koje će ujedno i doprinositi vašoj produktivnosti kao dodatni izvor kiseonika.

Osvetljenje

U idealnom scenariju, vaša kućna kancelarija će obilovati prirodnim izvorima svetlosti, jer prirodna svetlost na više od jednog načina doprinosi produktivnosti. S druge strane, budući da je osvetljenje ključno za valjan radni performans, ukoliko nemate ovu mogućnost, pobrinite se da obezbedite sebi dovoljno izvora veštačke svetlosti. Veštačka svetlost bi u ovom kontekstu trebalo da imitira prirodnu, te je prilikom izbora izvora svetlosti važno pre svega njegovo pozicioniranje u prostoru, a ne estetski momenat. Da bi imitirala prirodnu, veštačka svetlost bi trebalo da dolazi odozgo, te ćete ovakvom implementacijom ovog elementa prostora na najbolji mogući način doprineti svojoj efikasnosti.

Ukoliko vaš poslovni angažman podrazumeva rad od kuće, pred vama će se naći brojni izazovi u kontekstu organizacionih rešenja i opremanja prostora za rad. Odaberite kutak svog doma koji je relativno izolovan od ostalih prostorija i u kojem ćete moći da se ogradite od dinamike života u vašem domaćinstvu u toku svog radnog vremena. Ovaj prostor opremite imajući na umu da svi njegovi elementi pre svega treba da idu u prilog vašoj produktivnosti i zasigurno ćete komfor koji vam ovakav vid rada omogućuje iskoristiti na dobar način, koji će imati pozitivne efekte na vaše rezultate i doprineti vašem budućem poslovnom napretku.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu

 

 




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .