Film / TV

Priča o izolovanoj enklavi na Kosovu: „Čekajući Handkea“ u bioskopima

MediaSfera

 

 

Ostvarenje Gorana Radovanovića „Čekajući Handkea“ svoju premijeru je imalo na nedavno završenom 50. FEST- u, dok je od danas na redovnom bioskopskom repertoaru širom Srbije.




Saznavši da je Peter Handke dobio Nobelovu nagradu za književnost 2019. godine, vinar Srđan Petrović iz Velike Hoče sa Kosova, odlučuje da postavi ploču sa reljefnim likom pisca na svojoj vinariji gde je slavni pisac više puta boravio. Postavljanje ploče zahvalnosti slavnom piscu u izopštenoj i izolovanoj enklavi okruženoj albanskom većinom, kakva je Velika Hoča, postaje svojevrsna sizifovska akcija koja razotkriva svu dramu života preostalog srpskog stanovništva na Kosovu i Metohiji – ovo je siže dokumentarnog filma „Čekajući Handkea“ Gorana Radovanovića.

Celokupni autor dokumentarca o nobelovcu Handkeu je Goran Radovanović iza koga stoje filmovi „Enklava“ (2015), „Slučaj Makavejev ili proces u bioskopskoj sali“ (2017), o zabrani prikazivanja filmova crnotalasnog reditelja Dušana Makavejeva.

Srđan Petrović – protagonista filma, o dobitniku Nobelove nagrade, Peteru Handkeku, sa kim se družio često na Kosovu, kada mu je bio domaćin je rekao:

– Ploču sam napravio kao minimalnu zahvalnost za sve što je gospodin Handke učinio nama, jer sam shvatio da mu se nismo propisno zahvalili kako on to zaslužuje. Onda sam ispričao reditelju Goranu tu moju želju, a njemu se rodila ideja o snimanju filma – opisao je razvojni put projekta jedan od junaka filma.

– Ploču sam napravio kao minimalnu zahvalnost za sve što je gospodin Handke učinio nama, jer sam shvatio da mu se nismo propisno zahvalili kako on to zaslužuje. Onda sam ispričao reditelju Goranu tu moju želju, a njemu se rodila ideja o snimanju filma – opisao je razvojni put projekta jedan od junaka filma.

 

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu

 

 

 

 




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .