Eksplozija mašte Kolumne

Jovana Ješić: IZBORNA TIŠINA

MediaSfera

 

Piše: Jovana Ješić

 

 

U nedelju su izbori. Izborna kampanja već uveliko traje. Na televiziji su samo političari. Ne mislim samo na politički marketing, već i na gostovanja u emisijama i TV debatama. Političari nude i obećavaju. Ima ih i na radiu, na društvenim mrežama, a i na portalima.




Zovu čak i na telefon. Ne oni lično, ali zovu iz njihovih štabova. Pitaju da li ćemo izaći na izbore, da li smo i čiji smo simpatizer.

Mislim da je jako ružno, što ću ja kao student političkih nauka ovo reći, a to je da jedva čekam da se završe izbori i da se političari makar malo povuku iz naših misli i života i da konačno možemo da mislimo i pričamo o kulturi, ali i da gledamo kulturan sadržaj. Ugasila sam televiziju i radio, portale ne čitam, želim da ugasim i telefon i društvene mreže. Želim i da odem na selo, da pobegnem od kuće, jer ne želim da mi svakog dana neko kuca na vrata i da mi daje kese i darove pred izbore.

Možda sam previše okrutna, a možda i nisam. Prosudite sami.

Nas na fakultetu su naučili da su izbori jako važni. I stvarno jesu i lično smatram da svi treba da izađemo na izbore, ne zato što je to naša građanska družnost, već zato što je to jedini način da se izborimo za dobru i kvalitetnu budućnost nas i naše zemlje.

Uoči prošlih izbora naš čitav grad je bio izlepljen reklamnim plakatima, svi bilbordi – svetleći i oni standardni su imali političke reklame. Ove godine je to drugačije. Gotovo svi bilbordi imaju političke reklame, ali plakata po autobusima, autobiskim stajalištima gotovo da nema. Ovih dana zujim po gradu i jedino gde sam primetila plakate jeste moje naselje – Železnik. Politička stranka Zavetnici je izlepila sva autobuska stajališta plakatima, sve umrlice su prekrivene reklamnim plakatom. Drugarica mi kaže da je deo Voždovca izlepljen sa plakatima koalicije Moramo. Veći deo grada nije izlepljen reklamnim plakatima.

Reklamni plakati, kao i politički marketing ne utiču na moju odluku za koga ću glasati. Dobra kombinacija boja i fonta, kao i dobro osmišljena reklama sa jakom porukom neće me nagovoriti da glasam za tu koaliciju čija je reklama. Glasam za onu koja je prema mojim merilima najbolja i u koju imam najviše poverenja. Tako treba i vi da glasate, a ne na osnovu političkog marketinga. U slučaju da odluka većine bude pogrešna, tu su sledeći izbori na kojima ćemo izabrati bolje. Najbitnije je da svako izađe na svoje biračko mesto i da glasa. Za koga ću ja glasati i za koga ćete vi glasati niko ne treba da zna, to je vaš izbor, baš kao i moj koji se ne tiče drugih ljudi.

Danas je četvrtak. To znate, jer četvrtkom izlazi moja kolumna koju čitate.

Danas počinje predizborna tišina. Jedva čekam da ponovo upalim TV i da pogledam vesti, kviz, film, čak i reklame. Jedva čekam da pogledam bilo šta što nije politički marketing pun praznih priča i obećanja.

Nadam se da ćete u nedelju izaći na svoja biračka mesta. Ja hoću. Izađite i glasajte, odaberimo zajedno najbolju opciju za nas i za našu budućnost!

 


Jovana Ješić


Rođena je 20.01.2001. godine u Beogradu. Studentkinja novinarstva koja kroz tekstove promoviše svoj pogled na svet. Radi kao novinarka Original magazina i PR književnice Ljiljane Šarac. Hobi joj je pisanje, u slobodno vreme čita knjige i bavi se preduzetništvom. Promoviše svoj pogled na svet i oplemenjuje čitalački um tekstovima koje piše. Voli da putuje. Ima svoju stranicu: https://jovanajesic.wordpress.com/

 

 

 

 

 



Dodaj komentar

Click here to post a comment

NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .