Lifestyle

Umetnost u prolazu – nastavlja se postavljanje 3D molela murala za slepe i slabovide

MediaSfera

 

 

 

U okviru projekta „Umetnost u prolazu“ postavljen je i treći model murala za slepe i slabovide osobe u Beogradu, u Cetinjskoj ulici.




Cilj projekta „Umetnost u prolazu“, koji je podržan od strane Yettel fondacije je da približi uličnu umetnost slepim i slabovidim osobama kroz postavljanje modela urađenih 3D tehnologijom.

Prvi modeli koji su postavljeni na Vračaru u oktobru prošle godine su izazvali veliku pažnju domaće i strane publike i pokazali koliko je važna integracija slepih i slabovidih osoba u sve oblasti života.

Modeli murala su inovativni pristup u predstavljanju ulične umetnosti i grafita jer se kreiranjem radova ulične umetnosti u 3D tehnologiji omogućava slepim i slabovidim osobama da kroz dodir upoznaju umetnička dela koja se nalaze na  ulicama Beograda.

„Uvek smo zastupali mišljenje da je ulična umetnost najslobodnija forma umetnosti i da je dostupna svima, a da bi zaista bila dostupna svima odlučili smo se na kreiranje 3D modele murala. Na ovaj način smo hteli da radove na ulici približimo slepim i slabovidim i da skrenemo pažnju šire javnosti na potrebe ove grupe građana i njihovo uključivanje u  svakodnevni život grada, a ulična umetnost je svakako važan deo toga – rekla je Ljiljana Radošević, istoričarka umetnosti iz organizacije Street Art Belgrade.

 U Srbiji ima oko 12.000 slepih i slabovidih osoba koje imaju potrebe za podrškom u ostvarivanju njihovih prava kao i za integracijom u sve društvene tokove i svakodnevne aktivnosti, a kulturni život i umetnost su sastavni i važan deo toga. Gradska organizacija slepih Beograda okuplja oko 2000 slepih i slabovidih osoba sa teritorije svih beogradskih opština.

“Projekat „Umetnost u prolazu“ je veoma značajan jer svako ko deluje sa ciljem da nešto prilagodi ili približi populaciji slepih i slabovidih za nas čini mnogo. Kroz zajednički rad smo svi učili jedni od drugih i saznanja koja smo stekli u saradnji sa organizacijom Street Art Belgrade od velikog su značaja jer će biti primenljiva i u nekim narednim projektima koji ne moraju nužno biti umetničkog karaktera.“ –  izjavio je Nikola Đorđević, predsednik Gradske organizacije slepih Beograda.

 Treći mural za koji je urađen 3D model su oslikali umetnici Jana i Hope i nosi simboličan naziv “Ljubav i Nada”. Mural je oslikan 2018. uz podršku dece iz „Svratišta“. Zid se nalazi u Cetinjskoj prekoputa socijalnog preduzeća kafe-bara „16“ koji je otvoren sa ciljem da pruži podršku bivšim korisnicima Svratišta nakon što napune 16 godina i predstavlja svojevrsnu priliku za dodatnu edukaciju, sticanje novih veština i mogućnost formalnog zapošljavanja. Pre svega, to je još jedna sigurna lokacija za decu koja žive i rade na ulici. Postavljanjem 3D modela na ovom mestu se ističe važna poruka  murala kao i sama lokacija na kojoj se nalazi.

 „Kroz projekat „Umetnost u prolazu“ želeli smo da pokažemo da umetnost može biti dostupna svima. Zahvaljujući 3D modelima murala, naši slepi i slabovidi sugrađani moći će da uživaju u delima uličnih umetnika. Istovremeno, ovaj projekat nas podseća da se izazovi i prepreke mogu prevazići kada se zajedno potrudimo. Posebno bih istakla doprinos dece iz „Svratišta“, koja su učestvovala u oslikavanju ovog murala i uverila nas da umetnost zaista spaja ljude. Veliko mi je zadovoljstvo što je Yettel fondacija deo ove inicijative jer ona simbolizuje ono za šta se mi zalažemo, a to je tolerantnije i bolje društvo“, rekla je Milica Begenišić, menadžerka Yettel fondacije.

Autor projekta je organizacija „Street Art Belgrade“ a projekat se realizuje uz podršku Gradske organizacije slepih Beograda i Yettel fondacije.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu

 

 

 




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .