Pop kultura

Objavljen spot za pesmu koja je u trci za Evroviziju 22

MediaSfera

 

Foto: Tijana  Janković – Jevrić, Miss Stills Photography

 

 

 

Nakon rekordnog broja kompozicija koje su prijavljene za ovogodišnju Pesmu Evrovizije, Radio-televizija Srbije (RTS) odabrala je 36 koje će učestvovati u nacionalnom izboru. Među njima našla se i „Istina i laži“ koju će na polufinalnoj večeri, 3. ili 4. marta izvesti Julijana Vincan.




Pomenuta numera predstavlja prvi solo singl Julijane Vincan i u njemu, pored njenog jakog vokala, dominira zvuk harfe. Grupa Playade, čije će se muzičarke naći na sceni početkom marta, baš kao i „Istina i laži“, oslikava jaku žensku energiju. Ovde se dešava spoj naizgled nespojivog – drevnog akustičnog instrumenta, žestokog zvuka gitare, moćnog ženskog glasa, izvorne muzike i savremenih elektro zvukova.

„Radi se o modernoj i unikatnoj rock pesmi u kojoj glavnu priču vodi harfa zajedno sa mojim vokalom, ali gitara tu ima svoju važnu ulogu. Čuju se čak i etno elementi, ali je prisutan i elektro vajb, a atmosfera počinje ‘mirnije’ da bi se do kraja desio krešendo u svakom smislu, tako da kraj ima svoj vrhunac“, izjavila je vokalna interpretatorka Julijana Vincan.

Prema njenim rečima u pesmi je izražena jaka emocija, a to što je tekst pisan rodno neutralno dozvoljava svima da se povežu sa istim, jer nije rezervisan samo za romantične odnose.

„Ceo tim uložio je mnogo vremena i energije u projekat i verujem da će to ljudi da osete i vide. Vodimo računa o svakom detalju i sve ima svoju priču i smisao, ništa se tu nije našlo slučajno – od naše pojave, izgleda, ponašanja na sceni, preko muzike i teksta pesme, pa sve do samog spota“, naglasila je Julijana Vincan.

Sa njom će se u polufinalu na sceni naći i Marina Arsenijević (harfa), Milica Božović (bas gitara) i Katarina Popović Radivojević (perkusije).

Muziku su pisale kompozitorke iz Švedske, bliznakinje Ylva i Linda Persson, za aranžman su odgovorni Željko Veljković i Britanac Džon Metjuz (John Matthews), a autorka teksta je Vildana Husibegović iz Bosne i Hercegovine.

Spot je sniman u Kombank Dvorani, a potpisuje ga Željko Kovačević (Foto Mrvica), dok su devojke nosile modele Marije Antonove, a našminkala ih je Anđela Arsić.

Da podsetimo, finale festivala „Pesma za Evroviziju 22“ održaće se 5. marta, kada će Srbija birati novog predstavnika i pesmu za Torino. Konkurs za srpskog predstavnika za ovaj festival završen je 1. decembra, a 17. decembra komisija je glasala za kompozicije koje su stigle na adresu RTS-a.

Biografije interpretatorki

Julijana Vincan se profesionalno bavi pevanjem i nastupala je sa više muzičara, kako studijski, tako i kroz brojne koncerte. Završila je nižu muzičku školu za klavir i solo pevanje u Zrenjaninu, a aktivno nastupa od svoje 14. godine u rock i metal sastavima, da bi nešto kasnije uz Abba Real Tribute Band proputovala celu Evropu.

Trenutno joj je primaran projekat Playade, koji je počeo sa radom pre oko dve godine kao ženski duo (harfa i vokal), a sada ima i pojačanje na bass gitari i perkusijama/bubnjevima. Zavšila je novinarstvo i komunikologiju na Fakultetu političkih nauka (FPN), a masterirala Kreativnu filmsku i televizijsku produkciju na Fakultetu dramskih umetnosti (FDU).

Poslednjih godina više se fokusirala na pop muziku, a njene obrade poznatih pesama privlače pažnju javnosti. Osim pevanja/sviranja i muzike uopšte, uža specijalnost su joj mediji – kako saradnja sa istim kroz odnose sa javnošću (PR menažment), tako i rad u istim (sa akcentom na ekonomiju, biznis, nauku i tehnologije). Takođe se bavi i organizacijom događaja, koncerata i produkcijom.

Marina Arsenijević završila je osnovnu muzičku školu (odsek za keltsku harfu) i srednju muzičku školu (odsek za pedalnu harfu). Diplomirala je na Fakultetu muzičke umetnosti 2018. godine na odseku harfa, a 2020. godine završava master studije. Bila je stipendista Erasmus programa u Budimpešti, na Muzičkoj akademiji Franc List 2019. godine. Učestvovala je na mnogim domaćim i međunarodnim takmičenjima. Aktivni je član udruženja harfista i prijatelja Srbije.

Novembra 2019. godine postaje član Sarajevske filharmonije, te je na turneji decembra 2019. godine svirala u prestižnoj sali u Dohi, Katar. Nastupala je sa više orkestara: Kragujevački simfonijski orkestar, Gradski kamerni orkestar Šlezinger, Kragujevački akademski orkestar akordeonista, Makris orkestar, umetničkim ansambl ,“Stanislav Binički“, Dečija filharmonija i dr.

Od oktobra 2020. godine otvara klasu harfe u muzičkom centru za razvoj i edukaciju ,“Artistikum“ kao profesor harfe. Godinu dana kasnije otvara klasu harfe i u Muzičkoj školi ,“Eva“, u Beogradu.

Milica Božović jedna je od mlađih muzičarki koja aktivno doprinosi džez sceni u Beogradu. Znanje o sviranju kontrabasa stekla je učeći sama, kao i pohađanjem brojnih radionica i masterklasova.

Master studije završila je na Fakultetu muzičke umetnosti (FMU) u Beogradu, odsek Džez kontrabas, u klasi profesora Milana Nikolića. Tokom studiranja provela je jedan semestar na Konzervatorijumu Đuzepe Tartini u Trstu.

Katarina (Radivojević) Popović svoje prve muzičke korake ostvaruje u dečijem horu „Kolibri“, sa kojima je bila deo mnogobrojnih koncerata i televizijskih emisija, a učestvovala je i na otvaranju „Pesme Evrovizije“ 2008. godine.

Diplomirala je teoriju umetnosti na Fakultetu muzičke umetnosti (FMU) u Beogradu. Student je druge godine udaraljki na Akademiji umetnosti u Nišu.

Izabrana je 2015. godine za perkusionistkinju međunarodnog omladinskog simfonijskog orkestra, sa kojima je održala koncerte u Srbiji, Makedoniji i Sloveniji.

Idejni je tvorac projekta „Alternator“ koji se od 2019. godine bavi promocijom i organizovanjem svirki neafirmisanim mladim autorskim bendovima domaće underground scene.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu

 



NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .