Film / TV

Srpska filmska koprodukcija “Lepe godine” večeras premijerno u Rimu

MediaSfera

 

 

Nova koprodukcija Centra za filmsku umetnost Art&Popcorn, film Lepe godine (Gli anni belli) čiju režiju potpisuje Lorenzo d’Amico de Caravalho, imaće svetsku premijeru večeras u Rimu. U filmu igraju Romana Maggiora Vergano, Maria Grazia Cucinotta, Paola Lavini, Ana Padrão i druge zvezde italijanskog filma.




Producent Miroslav Mogorović (“Strahinja Banović” – Grand Prix Karlovi Vari 2020, “Nije Loše biti čovek”, “Ničije dete”, “Ljubav i drugi zločini”…) srpski je koproducent ove nostalgične komedije o odrastanju: “Ono što je na mene ostavilo veoma dobar utisak je način na koji se film bavi problemima savremenog društva, a da nas pritom nimalo ne opterećuje jer gledamo tinejdžersku letnju komediju. Situacije u kojima se nalaze glavni junaci filma svi prepoznajemo i zato se lako povezujemo sa njima uživajući u duhovitosti filma. A osim toga, lepo je videti da ima nacija koje devedesete godine pamte sa nostalgijom, kao zlatne godine. Ovo je na neki način i nostalgični film o našoj nedoživljenoj mladosti.”

Lorenzo d’Amico de Caravalho i njegova koscenaristkinja Anne Riitta Ciccone smestili su priču u devedesete godine XX veka, da bi ispričali priču o pobuni, neuspehu revolucije, krizama – kako društvenim tako i unutrašnjim, ličnim. U našoj zemlji to je bilo ratno vreme, te je zanimljivo osvrnuti se na društvene promene koje je Evropa doživljavala, pogledati san o revoluciji i miru iz naše ex- jugoslovenske perspektive.

Sa sadašnjim iskustvom 2021. godine kada znamo kako su svi tadašnji problem eskalirali i kod nas i u daleko privilegovanijoj Evropi. To nas kao gledaoce podstakne da zastanemo i malo razmislimo, ali i dalje ostajemo optimisti jer smo upravo videli odličnu komediju sa puno duha i životne radosti.” kaže Mogorović uoči premijere.

Film je nastao u produkciji italijanske filmske kompanije Bendico i italijanske nacionalne televizije RAI Uno, a portugalski koproducent je kompanija Hora Mágica.

Radnja filma smeštena je u leto 1994. nedugo nakon što je formirana nove Vlade. Šesnaestogodišnja Elena (Romana Maggiora Vergano) je pasionirani fan Nirvane, a sada počinje sa jednakom strašću da prati političke prilike u zemlji i jedva čeka da se pridruži protestima i smeni vlast. Na njenu nesreću, roditelji imaju druge planove. Otac Euđenio (Ninni Bruschetta) namrgođeni stari komunista i njegova nežna ali ironična supruga Adel (Maria Grazia Cucinota), odlučni su da nastave porodičnu tradiciju: uskaču u auto i upućuju se u kamp u kome provode leta još od 70-ih. No, u kampu ih čeka iznenađenje – sve novo, počev od imena.

Cela zemlja je na pragu sunčane, blještave i zabavne Berluskonijeve ere, i kamp “Bella Italia” želi da bude sve to u savršenom malom pakovanju. Neočekivani novi poredak koji vlada kampom, u kombinaciji sa pojavom grupe mladih ljudi daće Eleni šansu da svoje letovanje okrene naglavačke. Roditelji joj nisu dozvolili da ostane u Rimu i učestvuje u revoluciji, zato će ona dovesti revoluciju u ovu mini-Italiju. Dok Italija još uvek ne shvata kakve se duboke promene dešavaju Elena će doživeti najuzbudljivije letovanje ispunjeno revolucijama, patnjama adolescentske ljubavi, suzama utopljenim u ogromne sladolede, izdajama uz logorsku vatru, iznenađenjima i – vodenim tornadom….

Srpsku premijeru filma Lepe godine gledaćemo ovog leta na Festivalu Evropskog Filma Palić.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=tcvBI29lXi4

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu

 



Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .