Film / TV

„Kelti” , „Strahinja Banović” i „Mrak” nagrađeni u Trstu

MediaSfera

 

 

Posle jednogodišnje pauze u svom fizičkom održavanju usled pandemije virusa korona, ovogodišnje 33. izdanje filmskog festivala „Alpe-Adria” u Trstu od 21. do 30. januara svoju egzistenciju pronašao je u hibridnom obliku (i fizičko prisustvo i onlajn ponuda) i kao takav priredio je radosti srpskim filmovima.




U glavnom takmičarskom programu dugometražnih igranih filmova iz evropskih zemalja koje obuhvataju teritoriju između Alpa i Jadrana i prostiru se na istok, učestvovala su čak tri srpska filma: „Strahinja Banović” Stefana Arsenijevića, „Kelti” Milice Tomović i „Mrak” Dušana Milića, koji je upravo u Trstu imao svoju svetsku premijeru.

Rezultat njihovog učešća je od sinoć i zvanično poznat. Žiri koji je ove godine radio u sastavu: Dubravka Lakić (potpisnica ovih redova – kritičar, Srbija), Edvinas Pukšta (filmski programer, Litvanija) i Emanuela Martini (kritičar, Italija), svoje specijalne nagrade dodelili su Arsenijeviću i filmu Tomovićeve uz obrazloženje da je u slučaju „Strahinje Banovića” reč o „izvanrednoj humanističkoj priči – koja spaja jednu od gorućih tema Evrope (izbeglištvo) sa ljubavlju epskih razmera – ispričanoj snažnim sinematičkim jezikom”, dok je film „Kelti”  okarakterisan kao „kompleksno filmsko delo koje kroz porodičnu dramu oslikava i svu kulturološku različitost”. Filmu „Kelti” pripala je i nagrada žirija „Centralno evropske inicijative”, dok je film Dušana Milića „Mrak”,  u kojem se oslikava sva dubina straha i neizvesnosti života u srpskim enklavama na KiM, osvojio laskavu nagradu publike 33. Trst filmskog festivala.

U glavnom takmičarskom programu Nagradu žirija za najbolji film i novčani iznos od šest hiljada evra osvojio je rumunski film „Intregalde” Radua Munteana. Reč je o „nepredvidivom filmu u kojem autor mudro menja brzine vodeći publiku ka različitim žanrovima i raspoloženjima do iznenađujućeg odredišta istinskog životnog mira, spajajući profesionalne glumce sa nezaboravnim lokalnim amaterima i tvoreći sveukupno majstorski posmatrački triler o životnoj sredini”. Ovaj film Radua Munteana koji pleni i humorom koji izvire iz svakolike čovekove hipokrizije, svetsku premijeru imao je prošle godine u Kanu u okviru paralelnog programa „15 dana autora”, a naći će se i pred srpskom publikom.

Na 33. TFF u okviru dokumentarnog takmičarskog programa, u kojem je pobedničku nagradu osvojio hrvatski film „Tvornice radnicima” Srđana Kovačevića, sa uspehom je bio prikazan i „Muzej revolucije” našeg autora Srđana Keče. Film Janka Baljka „Žurnal o Želimiru Žilniku” imao je svoje mesto u tršćanskom programu „Umetnost i zvuk”…

U selekciji nazvanoj „Divlje ruže: Žene filmski stvaraoci u Evropi”, festivalski čelnici Fabricio Grosoli i Nikoleta Romero otvorili su prostor za rediteljke iz centralne i istočne Evrope. U centru pažnje ove godine je bila Gruzija, odnosno filmsko stvaralaštvo žena u ovoj zemlji koju su razdirali građanski ratovi i za koju se danas čini da se još vraća tradiciji predaka istovremeno gurajući napred ka filmskoj modernosti. U ovoj festivalskoj selekciji našli su se gruzijski igrani i dokumentarni filmovi snimljeni u poslednjih jedanaest godina. Kroz svoje autentične autorske glasove i stilove ovi filmovi približili su gledaocima čitav spektar stvaralaštva gruzijskih rediteljki i tematskih promišljanja o stanju i položaju žena u Gruziji…

Ceremonija dodele nagrada održana je sinoć, a do 30. januara 33. TFF je sa svojim sadržajem i dalje na raspolaganju tršćanskoj publici u festivalskim i bioskopskim dvoranama. Ali, isključivo publici koja ima dokaze o posedovanju „supergrin pasa”, što znači da su ili vakcinisani sa sve tri doze u Italiji odobrenih vakcina ili da imaju dokaz o preležanoj bolesti. Svi ostali: vakcinisani sa dve doze ili sa vakcinama neodobrenim u Italiji ili nevakcinisani bez obzira na testove koji dokazuju da nisu zarazni – ulazak bilo gde, pa i u bioskop, samo mogu da sanjaju. Sa pandemijom se u naš život uselila i sva moguća politička nekorektnost, politikantstvo i mešetarstvo, a sve one bajke o slobodi izbora u demokratskom svetu pale su u zaborav…

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu

 

 

 



NAŠA IZDANJA

GoetheFEST

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .