Medijske inicijative

Vlada propisala koliko državne pomoći mogu da dobiju mediji

MediaSfera

 

 

Vlada Srbije donela je uredbu koja uređuje dodelu državna pomoći u oblasti javnog informisanja, koja propisuje da je dozvoljeni intenzitet državne pomoći za televiziju do 50 odsto opravdanih troškova projekta.




Kada su u pitanju projekti proizvodnje drugih medijskih sadržaja (štampani, radio i internet) koji su lokalnog značaja i doprinose „ostvarivanju javnog interesa u javnom informisanju“, tada visina državne pomoći može biti i do 80 odsto opravdanih troškova.

Vlada Srbije donela je Uredbu o uslovima i kriterijumima usklađenosti državne pomoći u oblasti javnog informisanja.

„Državna pomoć u oblasti javnog informisanja usklađena je ako doprinosi ostvarivanju javnog interesa u oblasti javnog informisanja u skladu sa propisima kojima se uređuje javno informisanje i mediji kao i javni medijski servis“, piše u Uredbi.

Opravdani troškovi su troškovi koji su nastali u vezi sa izradom medijskog sadržaja, a naročito obuhvataju zarade, troškove zakupa prostora, opreme, lokacije, uvođenje novih tehnologija, troškove upotrebe sopstvene imovine, istraživanja malog opsega koji imaju cilj bolje razumevanje navika korišćenja medija.

Opravdani troškovi ne obuhvataju troškove izdavaštva, distribucije i promocije, piše u Uredbi.

Visina državne pomoći i do sto odsto troškova

Kako piše u uredbi, za projekte za koje nije predviđena komercijalna eksploatacija dozvoljeni intenzitet državne pomoći može biti i do 100 odsto opravdanih troškova.

Visina pomoći do 100 odsto može se, na primer dobiti, za proizvodnju medijskih sadržaja koji su namenjeni društveno osetljivim grupama (deca i mladi, žene, stare osobe, socijalno i zdravstveno ugrožena lica, osobe sa invaliditetom, pripadnici LGBT zajednice, pripadnici etničkih manjina).

Pomoć do 100 odsto opravdanih troškova može se dobiti i za proizvodnju medijskih sadržaja koji su namenjeni očuvanju, izražavanju kulturnog identiteta, srpskog naroda i nacionalnih manjina, sadržaje koji promovišu teme iz nauke, opšteg obrazovanja uključujući i medijsku pismenost, zdravstvenog obrazovanja i obrazovanja u vezi sa zaštitom životne sredine.

Pomoć za rijaliti programe uvek neusklađena

Državna pomoć je, kako piše uredbi, uvek neusklađena ako se dodeljuje za rijaliti programske sadržaje, kao i druge programske sadržaje koji obuhvataju ili potencijalno mogu obuhvatite nasilje i njegove posledice, seksualno nasilje, nago ljudsko telo i seksualnost, osim u obrazovne svrhe, zastrašujuće scene, zloupotrebu opojnih droga, duvana, alkohola i drugih štetnih supstanci, diskriminatorno postupanje, opasno i nepristojno ponašanje.

Uslovi za usklađenost pomoći

Državna pomoć za finansiranje proizvodnje medijskih sadržaja je usklašena ako se dodeljuje na osnovu šeme državne pomoći i ako doprinosi ostvarivanju javnog interesa i postoji potreba za intervencijom države.

Uslov za usklađenost je i da je iznos državne pomoći proporcionalan (sveden na minimum), da je državna pomoći primerena i da ima podsticajni efekat.

Državna pomoć je usklađena i ako je transparentna, odnosno podaci o njoj su dostupni javnosti.

Korisnici državne pomoći za proizvodnju medijskih sadržaja u štampanom i digitalnom formatu mogu biti mikro, mala i srednja pravna lica i preduzetnici.

Državna pomoć, kako se navodi, ne sme da doprinese povećanju osnovnih sredstava korisnika, odnosno proširenju postojećih delatnosti, niti objedinjavanju medija (medijskoj koncentraciji) i osnivanju ili registrovanju novih učesnika na tržištu.

Sredstva državne pomoći ne mogu da se koriste za druge namene, a naročito ne za proizvodnju drugih medijskih sadržaja (prelivanje sredstava).

Autor: Nevena Petaković

Izvor: Nova ekonomija

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu

 

 




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .