Fotografija Vizuelna Umetnost

Početak izložbene sezone 2022. u KCB-u

MediaSfera

 

 

Foto: Milica Mrvić – Dobra berba

 

 

Kulturni centar Beograda započinje izlagačku sezonu 2022. u petak,  14.  januara sa početkom u 13.00 sati otvaranjem  izložbi u sva tri galerijska prostora.




IVAN MANOJLOVIĆ predstavlja MILICU MRVIĆ

sa izložbom ZA USPOMENU I DUGO SEĆANjE

Galerija ARTGET | 21. godina, Trg republike 5/I

 Ivan Manojlović, umetnički direktor Galerije Artget  u 2018. godini, pred kraj 20. jubilarne sezone Galerije predstavlja Milicu Mrvić za izložbom “staged” / „režiranih“  fotografija Za uspomenu i dugo sećanje. Na njenim fotografijama pažljivo i do detalja izrađena koreografija, precizno izvedeni performativni elementi stvaraju jedinstvenu artificijalnost i izvesnu dozu fantazije koja nas pre stimuliše na preispitivanje nego na čitanje. Naručeni grupni portreti Milice Mrvić nastaju kroz proces saradnje sa portretisanima. Pružaju nam neposredan uvid u nade, želje, a možda i strahove naručioca. Rezultat je zajedničko kolaborativno fotografsko delo tokom kojeg je proces rada jednako bitan koliko i finalna materijalizacija ove saradnje.

Milica Mrvic Palma-od-urme-kcb_resize-min

KRITIČARI SU IZABRALI 2022:  APSTRAKTNI PEJZAŽ 2.0

Kustoskinja: Ana Ereš

Umetnici: Dušica Dražić, Siniša Ilić i Bojan Đorđev, Ivana Kličković, Žolt Kovač, Nikola Marković, Goran Micevski, Vladimir Nikolić, Ivan Petrović, Ivan Šuletić

Likovna galerija, Knez Mihailova 6

U ciklusu Kritičari su izabrali – tradicionalnoj izložbi koja se kao recepcija kritičara savremene vizuelne umetnosti u Likovnoj galeriji kontinuirano organizuje od  1967 – Ana Ereš,  istoričarka umetnosti i dobitnica  Nagrade Lazar Trifunović za 2017,  priredila  je aktuelnu izložbu  za 2022.

…Izložba Apstraktni pejzaž 2.0, koja se održava u okviru programa Kritičari su izabrali, podstaknuta je slojevitom istorijom izlagačkog prostora u kome se održava i razvija se kao komentar na jednu tačku ove istorije – pomenutu izložbu Apstraktni pejzaž iz 1962. godine. Isto kao što Čelebonović pojam preuzima iz francuske kritike modifikujući mu značenje, tako se i za potrebe ove izložbe pojam apstraktni pejzaž koristi „bez krutosti i statičnosti, kao kontekstualni povod za sučeljavanje pogleda savremenih praksi umetnica i umetnika na pejzaž. …Izložba Apstraktni pejzaž 2.0 se ne ograničava na formalno apstraktni jezik slike, već okuplja stavove umetnica i umetnika koji sa različitih metodoloških, medijskih i semantičkih polazišta preispituju pejzaž kao žanr, motiv ili kontekstualni i jezički okvir svojih umetničkih ispitivanja…

Ana Ereš je naučna saradnica na Odeljenju za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Bavi se istraživanjem modernizma, istorije izložbi i jugoslovenskog umetničkog prostora u 20. veku. Objavila je publikacije: Mrđan Bajić: skulptotektura (2013), Skulptura: medij, metod, društvena praksa (2016, kourednica), Marko Čelebonović (2017; 2018, koautorka), Jugoslavija na Venecijanskom bijenalu (1938-1990): kulturne politike i politike izložbe za koju je dobila Nagradu Pavle Vasić. Dobitnica je Nagrade Lazar Trifunović za kritičko pisanje o umetnosti (2017).

kriticari-su-izabrali-2022-apstraktni-pejzaz-2-0-kcb_resize-min

 TEREZA KOS

INANIMATE BEINGS ALSO HAVE FINITE LIVES [I neživa bića imaju svoj kraj ]

Galerija Podroom, Trg republike 5/-1

Tereza Kos sa velikom pažnjom i posvećenošću, a kroz stečeno interdisciplinarno obrazovanje i lično nomadsko iskustvo, koje joj je pružilo uvid u drugačije mentalne i fizičke geografije određenih teritorija, razvija umetničku praksu koja kroz različite medije istražuje i problematizuje prostore i odnose između individualnog i globalnog. Kroz pokretne i nepokretne slike, zvuk i muziku, dijagrame i mape, inspirisane konkretnim događajima i ljudima, Tereza u svojim radovima govori o nekoj vrsti apsurdnog, hipnotičkog ponavljanja društveno-političkih koncepata i njihovom uticaju na meru ništavnosti svakodnevnog života pojedinca. Kreirajući diskretnu kakofoniju u oku i uhu posmatrača, evidentirajući ništavilo, otvara prostor za kreiranje novih frekvencija života. Ništavilo nije večno i ono ne znači odsustvo, već beskonačnu otvorenost.

Tereza-Kos-The-Measure-of-Disorder-video-2018-kcb_resize-min-

Petak, 14. januar u 19 sati – na dan otvaranja u galeriji Artget čekaju vas Ivan Manojlović i Milica Mrvić

Subota, 15. januar u 13 sati – kroz sve tri izložbe vode Katarina Kostandinović i Jana Gligorijević istoričarke umetnosti.

Tokom vođenja biće izveden zvučni performans Tereze Kos u galeriji Podroom, tokom kojeg će umetnica uživo semplovati i manipulisati glasom, harmonikom, perkusijama, ozvučenim predmetima i mobilnim uređajima preispitujući na ovaj način mogućnosti ponavljanja, gomilanja i prekidanja, koji nastaju iz improvizacija i implicitnog pamćenja.

Izložbe će biti otvorene do 23. februara 2022.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu

 

 



Pesme koje se šapuću u bradu

Pesme koje se pričaju oko vatre

Vodovodska 187 L

(Post) istina (post) demokratije

22. Beogradski festival igre

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .