Vizuelna Umetnost

Rančićeva kuća: Izložba „SVETI SRBI“ ikonopisca Jelene Hinić

MediaSfera

 

 

 

 

Centar za kulturu Grocka

Jelena Hinić – SVETI SRBI

Galerija Rančićeva kuća / petak 3. decembar u 18 časova

 

 

Samostalna izložba „Sveti Srbi“ renomiranog ikonopisca Jelene Hinić, biće predstavlјena u petak 3. decembra u 18 časova u Rančićevoj kući, znamenitom varoškom domu i galeriji Centra za kulturu Grocka. Događaj će svečano otvoriti dr Oliver Tomić, istoričar umetnosti.




Postavku u Rančićevoj kući sačinjavaju reprodukovani prikazi po originalno izvedenim ikonama izrađenim za veliki horos Hrama Svetog Save u Beogradu, kao i autorske skice i pojedinčane ikone svetitelјa.

Saradnici u oslikavanju ikona srpskih svetitelјa za Hram Sv. Save u Beogradu bili su Aleksandra Vagner i Nikola Krstić, dok je prikaze originalnih ikona za izložbu priredio Rade Kovač, fotograf.

Snishođenje horosa Jelene Hinić

U uvodnoj reči kataloga, dr Oliver Tomić, cenjeni istoričar umetnosti, navodi:

– Srpski ikonopis, koji se u drugoj polovini prošlog veka postojano vraćao svojim temelјima, u prvim decenijama 21. veka svakako doživlјava svoj novi procvat. Jelena Hinić već duže vreme se nesumnjivo nalazi u samom vrhu ovog vida sakralnog slikarstva.

Sa uspehom se ogledala na različitim zadacima, od individualnih, privatnih i inovativnih žitejnih ikona, preko ukrašavanja čitavih oltarskih pregrada, do izvođenja dekoracije na velikom horosu hrama Svetog Save na Vračaru, poduhvatu kojem je ova izložba i posvećena.

Iako je oslikavanje polijeleja, naročito takvih razmera, za nju bila nova vrsta izazova, autorka je ostala verna svom glavnom opredelјenju – prikazivanju Srba-svetitelјa. Nјena sugestija da se upravo i samo oni (uz Hrista i Bogorodicu) predstave u okviru ove celine, prihvaćena je i dobila je blagoslov blagopočivše uspomene Nјegove svetosti patrijarha srpskog Irineja.

Ikone na horosu hrama Svetog Save relativno su vidlјive za pastvu, ali su ipak previše udalјene od tla da bi se na njima mogli uočiti brojni ikonografski detalјi i savršenstvo slikarskog postupka. Stoga, ako je crkva mesto gde se sastaju Nebo i Zemlјa, istorijsko vreme i večnost, onda je ovom prilikom Rančićeva kuća i sama postala mesto svojevrsnog susreta. U njoj su, posredstvom reprodukcija (1:1), ikone Jelene Hinić „sišle“ u susret najširoj publici, kako bi mogle biti posmatrane izbliza i natenane u izložbenom prostoru koji odiše prisnošću i toplinom.

Jelena Hinić

Rođena je 1972. u Beogradu, gde živi i radi. Diplomirala je na Akademiji SPC, smer za ikonopis (2000), a master studije završila na Fakultetu primenjenih umetnosti Univerziteta u Beogradu, gde je trenutno na doktorskim studijama.

Takođe je diplomirala istoriju umetnosti na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Beogradu.

Član je ULUPUDS-a. Ikonopisom se bavi više od dvadeset godina, i dobitnica je značajnih nagrada za svoja dela. Ostvarila je šest samostalnih izložbi i učestvovala na brojnim kolektivnim izložbama u zemlјi i inostranstvu. Ujedno se bavi i pedagoškim radom – docent je na katedri za ikonopis Visoke škole, Akademije SPC, za umetnosti i konservaciju.

Autorka je izradila veliki broj ikona za manastire i crkve, takođe i mnoge privatne kolekcije i znamenite ličnosti, kao što su predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić, predsednik Ruske Federacije Vladimir Putin, britanski princ Čarls od Velsa, rimski papa Franja, predsednik Republike Srpske Milorad Dodik, predsednik Ruske Akademije umetnosti Zurab Ceretelј

Izložba traje do 20. decembra 2021. godine.

 

 



Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .