Film / TV

Kroz privatnu svakodnevicu građanske Srbije – Beograd za početnike

MediaSfera

 

 

„Beograd za početnike“

utorak, 20h, subota 16.35, TV Studio B,

četvrtak 15h, nedelja 17.15h, TV Koreni

autorka: Smiljana Popov

snimateljka: Dragana Udovičić

montažer: Gavro Dešić

 

 

Putni kovčežić-bife kralja Milana Obrenovića oslikan zlatom; francuska komoda Karađorđevića, u stilu Luja XV, kakvih ima svega sedam na čitavom svetu; paravan za kamin koji je oslikala najznačajnija srpska slikarka s kraja 19. veka – Nadežda Petrović, a koji je služio da se imućnim Srpkinjama ne istopi šminka kad sede blizu vatre;  lepeze od nojevog perja, torbica od kornjačevine za sitan novac, revolucionarni viktorijanski model cipele, izmišljen da pokrije ženski članak, jer nije bilo učtivo otkriti ijedan deo kože; bidermajer slika iz 1801. koja u ramu ima ugrađen “pametni muzički uređaj” 19.veka – muzički mehanizam sa dve Mocartove sonate koje su se mogle programirati za tačno određeno vreme; luksuzni lovački rog od slonovače iz XVII veka…




To su samo neki od 37.000 predmeta neprocenjive vrednosti i nacionalnog blaga koje čuva privatnu, intimnu, društvenu i zabavnu istoriju Srba – Muzej primenjene umetnosti. Veliki broj predmeta iz zbirki Muzeja koje ćete videti, izložen je prvi put posle više decenija, dok su mnogi eksponati premijerno prikazani.

Nova epizoda “Beograda za početnike” vodi vas u čuvenu Palatu Čelebonović, zaštićen spomenik kulture, u kojoj stanuje Muzej primenjene umetnosti i u kojoj ćete videti ovo kulturno-istorijsko i umetničko blago koje Srbija poseduje, a koje su naši preci kupovali kada su odlazili na putovanja po evropskim metropolama.

Gošće emisije: Biljana Jotić, istoričarka umetnosti, v.d. direktora Muzeja Primenjene umetnosti, Bojana Ibrajter Gazibara, istoričarka umetnosti, Zavod za zaštitu spomenika kulture grada Beograda, Lea Zei, muzejski vodič, Muzej primenjene umetnosti

 

 



Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .