Kultura Muzika

Premijera opere za decu „Dečja soba“ na 53. BEMUS-u

MediaSfera

 

 

 

U okviru 53. BEMUS-a, 12. i 13. novambra sa početkom od 20 sati u Malom pozorištu „Duško Radović“ premijerno će biti izvedena opera za decu kompozitora Milenka Živkovića po tekstu Desanke Maksimović.




„Dečja soba“ je prva dečija opera koja je u klasičnoj operskoj formi napisana u Srbiji. Izvdena je 20. i 26. februara 1941. godine. Delo jedinstvenih vrednosti, rad je dva velikana srpske umetnosti, i pokazatelј naprednog mišlјenja i visokog razvoja srpske umetničke scene, koja je u prvoj polovini dvadesetog veka išla u korak sa najsavremenijim umetničkim stremlјenjima u Evropi.

 

Ove godine se navršava 120 godina od rođenja Milenka Živkovića, čiji su značaj i delo nepravedno zapostavlјeni u našoj sredini, a na 53. BEMUS-u sa izvoeđenjem „Dečje sobe“ podsetićemo na njegov nemerlјiv doprinos u stvaranju muzičke i scenske umetnosti u Srbiji.

Opera „Dečja soba“ komponovana je po motivima istoimene kratke priče, naše poetese Desanke Maksimović, i predstavlјa ne samo prve korake kompozitorske prakse usmerene na najmlađu publiku u Srbiji u četvrtoj deceniji dvadesetog veka, već i pravi biser opusa Milenka Živkovića i naše kulturne baštine.

Koncipirano skoro kao „didaktičo sredstvo“ sastavlјeno od kraćih muzičko-scenskih slika, ovo delo predstavlјa idealan način da se najmlađa publika uvede u svet opere. Niz zanimlјivih slika zapravo tretira ordinarne, svakodnevne teme iz života jedne porodice. Posmatrano iz ugla roditelјa, ali i iz ugla dece sa iskorakom, kako je očekivano kada su deca u pitanju, u pomalo fantazmagorični svet. Četvoro dece suprotstavlјaju se dosadnim svakodnevnim ritualima i zahtevima roditelјa. Nјihova nepresušna želјa za igrom vodi ih u šumski svet patulјaka i životinja, gde vladaju pesma i igra. Prodor bajke u realnost, te dečja igra koja se suprotstavlјa nametnutom, naveli su nas na razmišlјanje o odnosu naše svakodnevnice prema igri i slobodi, kao i na to kako da na atraktivan i zabavan način približimo deci tradicionalne  vrednosti.

Ideja za rekonstrukciju i izvođenje ovog dela je proizašla iz projekta „Opera: Past, Present, Perfect!“ koji Muzičko opersko teatarska organizacija MOTO i Malo pozorište „Duško Radović“ realizuju pod pokrovitelјstvom Kreativne Evrope. Projekat ima za cilј povezivanje i usavršavanje mladih operskih umetnika, promovisanje operske umetnosti i stvaranje nove publike. Uz požrtvovan rad mladih školovanih pevača, reditelјa, dirigenata, instrumentalista, scenografa, koreografa, a uz mentorstvo afirmisanih umetnika. Izvođenje uklјučuje i dečiji hor, kao posebnog ponosa celokupnog anasambla.  Projekat ima za cilј da doprinese razvoju srpske operske umetnosti kroz kreativnu snagu nove generacije operskih umetnika i njihove mladalačke energiju koja će uz savremen pristup vaspitavati novu publiku i vratiti sjaj operskoj umetnosti kod nas.

„Dečja soba“

Kompozitor: Milenko Živković

Libreto: Desanka Maksimović

Dirigent: Milan Nedelјković

Reditelјi: Natalija Stanković i Mateja Đedović / mentor Boris Liješević

 

Kompanija „Balet Mladih“ Instituta za umetničku igru / koreografi: Mila Stijak i Ana Bošković

Hor Dečjeg kulturnog centra: „Naći svoju zvezdu“ / dirigent: Snežana Despotović

Solisti Muzičke škole „Vojislav Vučković“ / klasa prof. Maja Đokić

 

Uloge tumače polaznici projekta „Opera: Past, Present, Perfect!“

Mama: Bilјana Jovanović

Tata: Boris Papak

Prvo dete: Olivera Krivokuća

Drugo dete: Isidora Bogdanović

Treće dete.: Sara Ristić

Četvrto dete: Mina Nikolić

 

Orkestar polaznici projekta „Opera: Past, Present, Perfect!“ i profesionalni muzičari

Produkcija i tehnička realizacija Muzičko opersko teatarska organizacija-MOTO i   Malo pozorište „Duško Radović“

 

 

 



Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .