Muzika

Sutra počinje 24. Pančevački džez festival

MediaSfera

 

 

Na 24. izdanju Pančevačkog džez festivala, koje će se održati od 4. do 7. novembra 2021. u Dvorani Kulturnog centra Pančeva, publika će moći da pogleda 11 koncerata internacionalnih sastava muzičara iz Srbije, SAD, Italije, Grčke, Bugarske, Austrije, Hrvatske, Meksika, Japana, Australije, Nemačke i Švajcarske. Festival će u četvrtak 4. novembra otvoriti koncerti postave Blazin’ Quartet našeg bubnjara Srđana Ivanovića, i mladih nada američkog džeza – vibrafoniste Joela Rossa i saksofonistkinje Lakecie Benjamin.




Prve festivalske večeri, 4. novembra u 19 časova, nastupiće internacionalna postava Blazin’ Quartet, koju predvodi bubnjar Srđan Ivanović. Ovaj sastav je diskografski debitovao 2009. godine, a pažnju domaće javnosti prvi put je privukao nakon objave albuma “Jalkan Bazz” koji je producirao Rambo Amadeus.

U nastavku večeri, u 20.30 će nastupiti američka postava Joel Ross Good Vibes. Sa svojih 26 godina, Joel Ross je već danas jedan od vodećih vibrafonista savremenog džeza. Kao dečak svirao je bubnjeve u crkvenom bendu, da bi koju godinu kasnije prešao na vibrafon, a uz ova dva instrumenta svira i klavir na kome često komponuje. Do sada je snimio dva studijska albuma, i to oba za legendarnu izdavačku kuću Blue Note, koja je prepoznala generacijski talenat.

Koncertno veče prvog dana 24. Pančevačkog džez festivala zatvoriće u 22.10 američka saksofonistkinja Lakecia Benjamin,  koja će predstaviti svoj projekat i istoimeni album „Pursuance – The Coltranes“. Premda je diskografska karijera Lakecije Benjamin započela još 2012. godine, vrlo je verovatno da će 2020. ostati upamćena kao prelomna u njenoj karijeri. Te godine je ova saksofonistkinja proglašena za muzičarku u usponu po izboru američke Asocijacije džez novinara, dok je u izboru kritičara magazina Downbeat izabrana za zvezdu u usponu na alt saksofonu.

Program druge festivalske večeri će u 19 časova u Dvorani Kulturnog centra Pančeva otvoriti internacionalni sastav austrijskog saksofoniste Wolfganga Puschniga „Fulsome X“. Još kao mladić ovaj saksofonista je bio jedan od suosnivača čuvenog Vienna Jazz Orchestra, koji će i danas ostati upamćen kao jedan od najkreativnijih sastava u istoriji evropskog džeza. Projekat Fulsome X posvećen je filadelfijskom gitaristi Ricku Iannaconeu i zasniva se na izvođenju njegovih neobjavljenih kompozicija.

Od 20:30 u istom prostoru nastupiće jedan od najpoznatijih džez bubnjara današnjice, Antonio Sanchez, sa svojom postavom SHIFT i projektom “Bad Hombre” naslovljenim po istoimenom albumu ovog muzičara. Meksičko-američki bubnjar Antonio Sanchez slavu u svetu džeza je stekao sa legendarnim Patom Methenyjem Garyjem Burtonom,  Chickom Coreaom i mnogim velikanima žanra, dok ga je šira publika upznala kao autora vanserijske muzike za film “Čovek ptica” meksičkog reditelja Alejandra Gonzáleza Iñárritua, koji je potom osvojio i četiri Oskara, uključujući i glavnu nagradu za najbolji film.

Program drugog dana festivala će u 21:50 u Foajeu KCP-a zatvoriti nemački trio LBT, koji čine pijanista Leo Betzl, kontrabasista Maximilian Hirning i bubnjar Sebastian Wolfgruber. Kroz samo naizgled jednostavan spoj klasičnog džez trija i tehno muzike, LBT demonstrira bogatstvo sviračkih finesa i suptilnih dinamičkih varijacija nastalih tokom osmogodišnjeg zajedničkog staža u bendu.

Program treće festivalske večeri će u 19 časova u Dvorani Kulturnog centra Pančeva otvoriti Jelena Jovović i Jazz Junction. Poslednje dve decenije Jelena Jovović je sinomin za džez vokal na domaćoj muzičkoj sceni, a kulminacija njenog autorskog rada je album “Heartbeat” sa postavom Jazz Junction.

Od 20:30 u istom prostoru nastupiće italijanski saksofonista Francesco Bearzatti koji će se publici u Pančevu predstaviti sa svojim Tinissima Quartetom. U kontrastima dinamično odsviranog, poletnog džeza koji otvoreno koketira sa pop, rok i folk muzikom, i Bearzattijeve posvete istorijskim figurama i pokretima čiji je značaj danas društveno i politički relevantan, krije se posebna čar njegovog opusa.

Program trećeg dana festivala će u 21:50 u Foajeu KCP-a zatvoriti minhenski kolektiv Ark Noir, koji istražuje univerzum elektronske muzike u kombinaciji sa slobodom improvizacije. Ova jednostavna i jasna odrednica kojom se bend predstavlja, pozicionira ih kao reprezente aktuelnog muzičkog trenutka, u kome više nema klasičnih muzičkih žanrova kakve smo poznavali u 20. veku.

Poslednje festivalsko veče, u nedelju 7. novembra u 19 časova otvara postava LIUN + The Science Fiction Band, iza čijeg imena se krije duo vokalistkinje Lucie Cadotsch, dobitnice prestižne nemačke nagrade ECHO Jazz na najbolji vokal u godini kada snimila album “Speak Low”,  i berlinskog saksofoniste Wanje Slavina, koji je na studijskom albumu grupe odsvirao i nasnimio ne samo saksofone, već i flautu, sintove, trubu, klarinet, perkusije, pa naposletku i ritmove.

Festival će istog dana u 20:45 zatvoriti legendarni američki gitarista Marc Ribot sa svojim solo programom „Protest songs“. Mnogima je ovaj muzičar poznat kao gitarista Toma Waitsa, a tokom nekoliko decenija stekao je status jednog od najcenjenijih muzičara na njujorškoj avangardnoj džez sceni. Marc Ribot muzičar je nastupio na neverovatnih 300 i više albuma kao prateći muzičar, ali i na nekoliko desetina albuma vlastitih postava i autorskih projekata, u kojima je neretko izražavao svoju buntovnu stranu. U svojim pesmama govori o prekarnoj poziciji slobodnih muzičara, ali i o gorućim političkim temama poput odnosa prema imigrantima, nezaobilaznog Donalda Trampa, ili univerzalne borbe protiv fašizma koja i dalje traje.

Pančevački džez festival održava se u organizaciji Kulturnog centra Pančeva, uz pokroviteljstvo Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, Grada Pančeva i kompanije Brose kao generalnog sponzora, i uz podršku Italijanskog instituta za kulturu u Beogradu, Goethe instituta i Austrijskijskog kulturnog foruma.

 




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .