Film / TV Kultura

BEOGRAD ZA POČETNIKE: Vremeplov kroz “nacistički Beograd”

MediaSfera

 

 

utorak, 26.10. u 20h, tv Studio B, Beograd za početnike

Autorka: Smiljana Popov

Snimatelj: Zoran Veljanoski

Montažer: Gavro Dešić

Foto: Maša Raca

 

 

Pre 6. aprila 1941. Beograd je bio najrazvijeniji centar Kraljevine Jugoslavije sa preko 327 fabrika, više od 170 osnovnih i srednjih škola, univerzitetom, Srpskom kraljevskom akademijom, 27 bioskopa, 8 profesionalnih i na desetine amaterskih pozorišta, 74 štamparije. 80%  tog Beograda 6. aprila 1941. sravnjeno je sa zemljom, ili do te mere razoreno da se nije moglo rekonstrusiati: dakle zgrade, institucije, ulice, ulična rasveta, vodovod, kanalizacija, gradski prevoz, sve.




Čim su ga okupirali, Nemci su počeli da razmišljaju kako da grad dignu iz mrtvih.

Čuvao se siroti, gladni i goli život, dok su Nemci živeli u drugom beogradskom filmu – Dolce Vita, i brzo su u ovom našem gradu sebi podiglu i infrastrukturu i industriju slatkog života. Malo nas zna da je npr. monumentalno zdanje Arhiva Srbije, koji je osnovan daleke 1898. godine tokom okupacije pretvoren u omiljen nacistički klub, restoran i stecište noćnog života Trećeg rajha u Beogradu.

Da li znate šta je Hitler lično poklonio Beogradu, i to pre Drugog svetskog rata, što i danas živi i diše…

O čemu su Hitler i Gebels ćakulali celu noć, do zore 6. aprila 1941, posle čega je Hitler otišao da spava, a Beograd u smrt…

Šta je bio tajni znak za napad na Jugoslaviju… Nacistički Beograd kraj kog prolazimo svakog dana, a o njemu tako malo znamo otkriva ovonedeljna epizoda „Beograda za početnike“. …

Stručni vodič kroz „nacistički Beograd“: istoričar Dejan Ristić

 




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .