Film / TV

Otvoren 10. GoetheFEST u Kulturnom centru Beograda

MediaSfera

 

 

Projekcijom filma „Curveball“, večeras, 7. oktobra u dvorani Kulturnog centra Beograda, otvoreno je deseto izdanje filmskog festivala GoetheFEST u organizaciji Goethe instituta u Srbiji. Na festivalu koji se ove godine održava od 7. do 11. oktobra pod sloganom „Morati ili hteti“, u Kulturnom centru Beograda biće prikazano osam nemačkih savremenih filmskih ostvarenja.  




Maja Uzelac, urednica filmskog programa Kulturnog centra Beograda, poželela je dobrodošlicu prisutnima u ime ove institucije, i dodala: „Živimo u nekim novim, čudnim vremenima, ali još uvek imamo Gete fest da nas pita da li baš…sve to, tačno tako: Moramo ili Hoćemo? I to je velika stvar“.

Na otvaranju festivala, prisutnima se obratila i Sunčica Šido, selektorka festivalskog programa i koordinatorka kulturnog programa Goethe instituta: „Ogromno nam je zadovoljstvo što ste se okupili u ovom broju i što možemo da proslavimo zajedno sa Vama, u najudobnijoj dvorani Kulturnog centra Beograd, gde smo se potpuno odomaćili, naš deseti jubilej. Pre tačno sedam dana objavljene su Lole. Prethodnih godina smo imali objave o dobitnicima Nemačke filmske nagrade mnogo ranije, i to nam je bilo značajno prilikom selekcije filmova. Ove godine se ispostavilo da smo najvažnije dobitnike ove najznačajnije filmske nagrade u Nemačkoj u velikoj meri zastupili u programu“.

Sunčica Šido je navela i koji su su filmovi, dobitnici Nemačke filmske nagrade, zastupljeni u ovogodišnjem programu GoetheFEST-a: „Zlato u čak četiri kategorije: najbolji igrani film Tvoj sam čovek, režija Marija Šrader, scenario Marija Šrader i Jan Šomburg i glavna ženska uloga Maren Egert, na programu u subotu u 21h. Ovaj film postavlja pitanje šta je to što nas čini ljudima. Srebrna Lola otišla je velikom Dominiku Grafu za film Fabian ili put u propast, omaž filmskom stvaralaštvu koji osvaja i nagradu za najbolju kameru Hano Lenc i najbolju montažu Klaudija Volšt, a kojim u ponedeljak zatvaramo ovogodišnje izdanje festivala. Nosilac Bronzane Lole za najbolji film je Curveball, a nosilac zlatne Lole za najbolju mušku sporednu ulogu u ovom filmu je Torsten Merten“.

Na otvaranju festivala prikazan je film Johanesa Nabera „Curveball“, komedija između groteske i političke satire, koja istražuje nemačku perspektivu rata u Iraku.

U petak, 8. oktobra, publika moći da pogleda i filmove „U komšiluku“ Danijela Brila (19h), tragikomediju o lažima puna crnog humora, a ujedno i rediteljski debi popularnog nemačkog glumca Danijela Brila. „Krvopije“ Julijana Radlmajera, metahoror komediju baziranu na datostima iz istorije kinematografije, na programu je istog dana u 21 čas.

U subotu, 9. oktobra, u 19h će biti prikazano ostvarenje „Svet će biti drugačiji“ Ane Core Berahed, koje se bavi 11. septembrom 2021. iz perspektive partnerke počinioca. Publika će od 21h moći da pogleda nemačkog kandidata za Oskara „Tvoj sam čovek“ Marije Šrader, naučno-fantastičnu dramu sa komičnim elementima.

U nedelju, 10. oktobra, program će u 19 časova otvoriti film „Princ“, debitantsko ostvarenje rediteljke Lize Birvirt o visokobrazovanoj frankfurtskoj eliti punoj predrasuda. „Ljudski faktor“ Ronija Trokera, koji predstavlja psihogram jedne porodice ispričan iz više perspektiva, na programu je u 21 čas.

Festival će u ponedeljak, 11. oktobra, u 20 časova zatvoriti novi film Dominika Grafa „Fabian“, ostvarenje koje prati troje glavnih protagonista u Berlinu kasne, politički turbulentne Vajmarske republike.

GoetheFEST održava se od 2012. godine i predstavlja presek savremene nemačke kinematografije iz aktuelne godine. Program je tradicionalno okrenut nagrađivanim i najboljim ostvarenjima sa čuvenog Berlinala, jednog od najznačajnijih svetskih festivala autorskog filma.

 

 




 

NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .