tech/web

Fejsbuk i Instagram povezani pred ponoć s internetskom mrežom šest sati posle pada

MediaSfera

 

Foto: Piksabay

 

 

Društvena mreža Fejsbuk i njegovi servisi nešto pre ponoći počeli su da se  povezuju s internetskom mrežom, oko šest sati posle globalnog pada, javile su novinske agencije i portali, a prenosi Beta.

Fejsbuk i njegove aplikacije WhatsApp i Instagram srušile su se juče u kasnim poslepodnevnim satima.

Neki korisnici Fejsbuka počeli su ponovo da dobijaju delimičan pristup toj društvenoj mreži pred ponoć (po srpskom vremenu).

Nestanak veze bio je drugi udarac tom divu društvenih medija u svega nekoliko dana nakon što je u nedelju jedan uzbunjivač optužio kompaniju da često daje prednost finiansijskoj dobiti umesto suzbijanju govora mržnje i dezinformacija.

Fejsbuk za globalni prekid krivi „neispravnu promenu konfiguracije“

Fejsbuk je okrivio „neispravnu promenu konfiguracije“ za gotovo šestosatnu blokadu koja je sprečila 3,5 milijarde njihovih korisnika u pristupu društvenim mrežama i uslugama razmene poruka kao što su WhatsApp, Instagram i Messenger.

Kompanija na blogu nije navela ko je izvršio promenu konfiguracije i da li je bila planirana. Nekoliko zaposlenih u Fejsbuku koji su želeli da ostanu anonimni rekli su ranije Rojtersu da veruju da je do prekida došlo zbog interne greške u načinu na koji se usmerava internet saobraćaj.

Kvarovi internet komunikacijskih alata i drugih resursa koji zavise od iste mreže pojačali su problem, rekli su zaposleni. Bezbednosni stručnjaci nisu odbacili mogućnost nenamerne greške, ali ni sabotaže.

Ispadanje Fejsbuka iz globalne mreže bio je drugi udarac tom divu društvenih mreža par dana nakon što je uzbunjivač u nedelju optužio kompaniju da učestalo daje prednost dobiti umesto suzbijanja govora mržnje i dezinformacija.

Deonice Fejsbuka izgubile su na vrednosti još nakon izveštaja uzbunjivača, a potom su nastavile da padaju. Dok je svet hrlio konkurentskim aplikacijama poput Tvitera i TikToka, akcije Fejsbuka pale su 4,9 odsto, što je njihov najveći dnevni pad od novembra prošle godine, javlja Rojters.

„Žao mi je svake male i velike kompanije, porodice i pojedinca koji zavisi od nas“, napisao je na Fejsbuku glavni tehnološki direktor Majk Šropfer, dodajući da „može da prođe neko vreme da dođu do 100 odsto“.

Tviter je u ponedeljak izvestio o upotrebi većoj od uobičajene, što je dovelo do nekih problema u pristupu postovima i direktnim porukama.

Fejsbuk, koji je najveći prodavac internet oglasa na svetu nakon Gugla, gubio je oko 545.000 dolara prihoda od oglasa u SAD-u na sat, prema procenama kompanije Standard Media Index.

Tek nešto pre ponoći počeli su da se povezuju s internet mrežom, gotovo šest sati nakon globalnog pada.

Ubrzo nakon izbacivnja iz mreže Fejsbuk je priznao da korisnici imaju problema s pristupom njegovim aplikacijama, ali nije dao nikakve pojedinosti o prirodi problema niti je rekao koliko je korisnika pogođeno.

 

Dodaj komentar

Click here to post a comment

NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .