MediaSfera
Na fakultetu su nam u par navrata rekli da je tradicionalan PR zamenio digitalni marketing, a nekadašnji portparol danas je stručnjak za društvene mreže. Statistike su pokazale da su ranije studenti iz novinarstva bežali u PR i retko se vraćali svom prvobitnom pozivu, a danas, mladi koji iz novinarstva pobegnu u digitalni marketing u novinarstvo se gotovo nikada više ne vrate.
Za digitalni marketing sam se zainteresovala onog trenutka kada sam napravila svoj blog i počela da ga sređujem, tada sam između ostalog shvatila i da imam osećaj za estetiku. Malo po malo, počela sam sve više da učim o tome i da se igram u raznim programima za grafički dizajn praveći vizuale i fotografije.
Posle određenog vremena i nakon što sam uštedela novac uplatila sam sebi kurs digitalnog marketinga i to je bila odlična nadgradnja za mene.
Kroz par meseci sam svoje znanje iz oblasti društvenih mreža usavršila i svoje usluge počela da naplaćujem, sitno, simbolično. Samo da bi mi se to vratilo za sve sate koje ulažem osmišljavajući i praveći vizuale i sadržaj za društvene mreže.
Moj rad je počeo da se prepoznaje i ceni, a to sam videla isključivo kroz reakciju ciljne grupe i tada sam shvatila da bi bilo dobro da još malo poradim na usavršavanju, jer društvene mreže stalno iznova i iznova rastu i uvek ima nešto novo da se nauči.
Ovaj put sam uplatila kurs koji u svom nazivu ima prefiks “PRO” i koji bi trebalo, barem ja tako mislim, da označava da je taj kurs ozbiljniji od onog osnovnog i da se tu uče nove, teže stvari.
No, to nije tako. Od 30 predavanja, samo 4 su bila nešto novo, meni nepoznato, ostalih 26 sam potpuno znala, sada sam ih samo obnovila. Tih 26 predavanja nisam čula u prvom kursu, već sam naučila sama baratajući društvenim mrežama.
Da li ja posedujem gotovo isto znanje kao predavač ili je u pitanju samo činjenica da mlađe generacije gotovo da se rađaju sa telefonima i nalozima na društvenim mrežama, te smo mi mladi sami sposobni da se edukujemo, istražimo i naučimo sve što nas zanima o tim našim malim uređajima?
Odgovor ne znam, ali sam ponosna na svoje znanje o digitalnom marketing i društvenim mrežama. Naravno, moje znanje je neuporedivo manje od onih sa diplomama iz digitalnog marketinga, ali ipak imam dobru osnovu i želju da rastem i učim.
A što se novinarstva tiče, pa… Kolumne na ovom portalu su dokaz da od novinarstva ne bežim, već da sa njim živim, ono je moja ljubav, ono za šta sam nadarena i životni poziv za koji sam se opredelila i koji volim!
Jovana Ješić
Rođena je 20.01.2001. godine u Beogradu. Studentkinja novinarstva koja kroz tekstove promoviše svoj pogled na svet i oplemenjuje čitalački um tekstovima koje piše. Radi kao novinarka Original magazina i PR književnice Ljiljane Šarac. Hobi joj je pisanje, u slobodno vreme čita knjige i bavi se preduzetništvom. Promoviše svoj pogled na svet i oplemenjuje čitalački um tekstovima koje piše. Voli da putuje. Ima svoju stranicu: https://jovanajesic.wordpress.com/
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu
Dodaj komentar