Kultura Vizuelna Umetnost

Izložba slika Danijele Jović „Reci sebi…Dobar dan…!“

MediaSfera

 

 

U maloj galeriji ULUPUDS-a (Uzun Mirkova br. 12) u sredu, 22. septembra u 19 časova, biće otvorena izložba “Reci sebi….Dobar dan…!” slikarke Danijele Jović.

Izložba je otvorena do  4. oktobra2021.




Sfere ideja

Restrikcija socijalnih kontakata u vreme borbe sa pandemijom uputila nas je na same sebe. Danijela Jović istražuje načine za prevazilaženje negativnih aspekata aktuelne situacije, tako što u periodima izolacije prepoznaje priliku za upoznavanje sebe kao dobrodošlog društva. Ovo je izrazila pozdravom  dobar dan  u naslovu izložbe.

Umetnica na svojim apstraktnim kompozicijama u tehnici akrilnih boja opredmećuje svet ideja, koji je čoveku dostupan u svakoj situaciji i kroz sve epohe. Njene ideje se ne mogu prosto imenovati, već predstavljaju energetske zapise koji se najbolje čitaju emocijom. Simbol ideje za umetnicu je krug kao oblik savršenstva. Ona krugove povezuje u forme koje podsećaju na molekule, grozdove, penu ili druge prirodne strukture. Međutim, apstrahovan je samo način na koji se elementi grupišu, dok je asocijativnost slučajna. To su vizuelno-muzički ritmovi čovekovog unutrašnjeg života. Baš kao i tok svesti, oni nisu planirani već spontani, nisu geometrijski nego amorfni.

U pojedine krugove umetnica ucrtava simbol oka, koje preuzima od posmatrača inicijativu gledanja, poručujući da je ideja ta koja pronalazi čoveka a ne čovek nju. Poneki krug ima zube, nalik na malu otvorenu čeljust. Svaki ljudski atribut koji se pojavljuje u apstraktinim formama, govori o generisanju novog čoveka, što je prirodna posledica bavljenja idejama.

Metafizički objekti pulsiraju od života u belom ili sivom prostoru slike. Završni potezi crvenom, svetlo plavom ili bojom rđe reinterpretiraju ahromatske svetlo-tamne odnose. Svedeni kolorit i apstraktnost oblika govore jezikom minimalistički dizajniranog enterijera.

Umetnica slika stojeći i uz muziku, koja je njena duboka inspiracija. Njen potez je slobodan i dugačak. Do autentičnog izraza dolazi kroz kontinuirano istraživanje izabrane teme i izuzetnu stvaralačku produktivnost. Osim ritma oblika, omiljeno izražajno sredstvo su joj dinamični kontrasti i dijagonalni smerovi koji nose energiju pokreta.

Proces dolaska do konačnog rešenja slikarku često vodi kroz nezadovoljstvo i radikalne promene, čiji se tragovi naziru ispod završnih nanosa boje. Preslikane početne varijante daju teksturalno bogatstvo površinama, jer slikanje suvom četkom preko prethodnog sloja, stvara efekte gustog tkanja sličnog frotažu. Eksperimentisanje sa otiskivanjem, kapljanjem, radom špahtlom i različitim vrstama četaka, čine živopisnu raznovrsnost rukopisa Danijele Jović.

Slično Sloterdijku, i Danijela pomoću sferičnih oblika prikazuje svetove u koje uranjamo putem misli i osećanja. Svaka ideja je proširivanje duhovnog prostora. Upravo taj princip umnožavanja, nadovezivanja i razgranavanja karakterističan za unutrašnja iskustva, inspiriše umetnicu da kreira forme koje podsećaju na klobuke koji izbijaju iz uzavrele kreativne aktivnosti. Ona pokazuje da svaki period samoće otvara beskrajni potencijal otkrivanja sebe, a to je stanje u kom nas nove ideje najlakše pronalaze.

Danijela Jović skreće pažnju da je zaključavanje u stvari prilika za otključavanje novog unutrašnjeg sveta pomoću umetnosti.

Autor teksta: Jasna Opavski

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

22. Beogradski festival igre

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .