Kultura Muzika

AIDA dokazala da operu čine ljudi

MediaSfera

 

Foto: V. Veličković

 

 

Opera Srpskog narodnog pozorišta sinoć je otvorila 161. sezonu izvođenjem opere Aida, prvi put nakon čak 39 godina od poslednje postavke. Onako kako je to Verdi izvorno zamislio: spektakularno i na otvorenom, pod vedrim nebom sa više od 350 učesnika, nezampaćenom izvedbom u Novom Sadu obeležena su tri velika jubileja – 150 godina od praizvedbe, 120 godina od smrti kompozitora Verdija i 160 godina Srpskog narodnog pozorišta.




„Nakon osam meseci iscrpljujućeg rada, danas našoj publici pokazujemo pravi spektakl. Rekli bismo filmski, ali opera je veća od filma. Verujemo da smo napravili još jedan iskorak u svakom smislu. Poslednjih godina pred sebe postavljamo izazove i sada taj uspeh postaje vidljiv. Pored velikog truda i rada oko izrade kostima,  scenografije, ukupnog rada na samoj operi, usmerili smo pažnju na kampanju, što je urodilo plodom – pokazali smo da opera iziskuje novi prostor, kao i da može da osvoji novu publiku“, izjavio je direktor Opere Srpskog narodnog pozorišta, Aleksandar Stankov.

Slogan kojim Opera počinje 161. sezonu – Operu čine Ljudi pokazao se istinit već na prvoj predstavi – događaj je pratilo više od 3.000 gledalaca pod vedrim nebom.

Kroz izvođenje koje je trajalo gotovo puna tri sata publika je strepela, uzdisala, navijala i očajavala uz likove koji su oživeli pred njihovim očima, ljude čije su sudbine ostavile bez daha i dovele do zanosa najmasovniju opersku publiku ikada viđenu na nekom izvođenju u Novom Sadu, a i šire.  Čitava publika na nogama i aplauzom koji je trajao, činilo se beskrajno, publika je pokazala zahvalnost i odala priznanje na prilici da bude deo ovog jedinstvenog događaja.

„Nismo očekivali da će biti, figurativno, tuče oko karata, a na kraju je ušlo i mnogo više publike. To je situacija koja je napravila određene zabune, ali koja nama zaista imponuje. Znate, kada je u Egiptu bila premijera Verdi je bio izuzetno nezadovoljan. Nezadovoljan jer nije bilo mesta za pravu opersku publiku, za narod, već je na premijeri bila samo kulturna elita. Sam kompozitor pravom premijerom smatra izvedbu Aide naredne godine u Milanskoj skali, pred pravom operskom publikom. I negde smo upravo tome i mi ispostavilo se, odali počast. Na našu izvedbu došla je publika iz Novog Sada i Beograda željna kvalitetnog pozorišta“, dodaje Stankov.

A za spektakl zadužen je tim koji su predvodili dirigent, gost iz Italije, maestro Andrea Solinas i autorski tim, reditelj Aleksandar Nikolić i koreograf Aleksandar Ilić.

„Tehnika, balet, hor, solisti Srpskog narodnog pozorišta, sada smo svi zajedno tu, nas petstotina, predvođeni nama dvojicom  i maestrom Solinasom iz Italije da napravimo nešto novo i odemo korak dalje! Drago nam je što publika veruje u naš entuzijazam! Postoji pritisak zbog toga što postoje i velika očekivanja. SNP decenijama unazad pravi sjajne stvari. Međutim, kada zaboravimo na takmičenje i mislimo samo na to šta će videti publika, pritisak nestaje i svi od srca sarađujemo – svi postajemo jedan organizam“ objasnili su Aleksandar Nikolić, reditelj i Aleksandar Ilić koreograf.

Naredna izvođenja, isto tako rasporodata danima ranije, zakazana su za 18. i 28. septembar.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .