Kultura Vizuelna Umetnost

Izložba IZLAZAK u Galeriji Kolarčeve zadužbine

MediaSfera

 

 

U utorak, 14. septembra u 18 časova, u Galeriji Zadužbine Ilije M. Kolarca biće otvorena izložba crteža Maje Obradović i Milana Mihailovića pod nazivom “Izlazak”.




Izložba pod nazivom Izlazak obuhvata opus crteža i skulptura dva autora naizgled različitog umetničkog izražaja i vokacije. Nastali serijal radova predstavlјa niz svojevrsnih spontanih dnevničkih zapisa, svedočanstava svakodnevnog života i impulsa sačuvanih negde na razmeđu iskustva, sećanja i reakcije kojom (se) rukovodi umetnikov autopilot. Svesni smo da je izlazak jedna od klјučnih reči našeg istorijskog trenutka, i da smo svi izrazito osetlјivi već i na njen pomen. Izlazak, stoga, osim mogućeg smiraja svetske strepnje, ujedno označava i mali, lični iskorak dva autora iz sopstvene senke.

Crteži su ishod potrebe da se materijalizuje umetnička intimna realnost, plod višegodišnjih prijatelјskih – ponekad čak i banalnih – razgovora o umetnosti i životu, o motivima svakodnevice i njene nezadržive, neotuđive prolaznosti. Autori žele da naglase važnost predanosti procesu stvaranja crteža, oslobođenog od naloga ega i suvišnih narativa.

Crtež je najdirektnije i najiskrenije sredstvo izražavanja za umetnika, ali je ujedno i njegova najveća pora – sabirni centar svih njegovih ranjivosti. Možda je to misterija koju umetnici zapravo nikada ne mogu monetarizovati u samoj umetnosti.

Ako dekonstruišemo crtački proces uviđamo da oba autora imaju dodirne tačke: idejno kreću od reči, često sasvim slučajno identičnih reči, od delova narativa kao mentalnih slika, sa namerom da reč i mentalni prikaz očiste do samog simbola koji stoji odvojen od realizma iz kog je potekao; koriste materijale koji potvrđuju i pomažu njihovo neprestano usredsređenje – crtež grafitom nam razotkriva intuitivno ponavlјanje pokreta rukom koji dovode do usijanja površine papira, te je nemoguće sagledati rad na isti način iz svih uglova. Drugi autor formira nove, do kraja neizvesne crteže, putem livenih slojeva novih, najsavremenijih materijala, koji površinu dovode do iste nestalnosti prizora.

Možda je crtež neka vrsta uvoda u drugačiji pristup koji osvetlјava proces stvaranja kao integralni deo umetničkog bića u svoj njegovoj nesavršenosti, banalnosti, neurotičnosti. Spram savremenog koncepta kreiranja i plasiranja (umetničkog stava) možda izlazak iracionalnosti, ranjivosti i nesavršenosti na površinu odzvanja kao mali predah, kao malo viđeno čudo.

Maja Obradović

Rođena 1983. godine u Beogradu. Diplomirala je 2007. godine kao student generacije na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, na odseku slikarstvo. Doktorsku disertaciju je odbranila 2016. godine na istom fakultetu. Dobitnica je nagrade za slikarstvo Ljubica Cuca Sokić, slikar i profesor ALU (FLU,  Beograd, 2005), Velike nagrade za slikarstvo Rista i Beta Vukanović, slikari (FLU, Beograd, 2007), nagrade XIV Bijenala studentskog crteža Srbije (DKSG, Beograd, 2007), nagrade za crtež Fonda Vladimir Veličković (Galerija Haos, Beograd, 2008), nagrade Kunstpreis Balmoral 03 (Nemačka, 2008).
Izlagala je na jedanaest samostalnih izložbi i brojnim grupnim izložbama u zemlјi i inostranstvu. Živi i radi u Beogradu.

Milan Mihailović

Rođen 1982. godine u Beogradu.  Diplomirao 2008. godine na Fakultetu likovnih umetnosti, odsek vajarstvo, u klasi prof. Mrđana Bajića.

Izlagao na brojnim grupnim izložbama i festivalima u zemlјi i inostranstvu.

Živi i radi u Beogradu.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .