Film / TV Kultura

14. Beldocs – izveštaj sa 2. festivalskog dana

MediaSfera

 

 

 

Drugog festivalskog dana, 10. septembra u okviru srpske takmičarske selekcije, u Amfiteatru ispred Muzeja Jugoslavije prikazani su filmovi „Sent Kler Cemin, Psiha“ rediteljke Svetlane Cemin i „Ptica (ili – Klovn Marti)” reditelja Olivera Ćirića.




Svetlana Cemin, rediteljka filma „Sent Kler Cemin, Psiha“ je o izazovima rada na svom ostvarenju rekla: „Ovaj projekat je obuhvatio period od četiri godine snimanja. To je najintenzivniji projekat koji sam do sada radila. Svake godine je nailazila neka druga nepredvidiva situacija, samim tim što sam želela da proširim jednu priču o intimnom portretu umetnika na nešto sasvim drugačije – da pratim ujedno i proizvodnju njegovog remek-dela, i socijalnu strukturu svih tih prostora koje smo snimali. Montaža je bila najuzbudljiviji deo procesa za mene i imala sam veoma veliku sreću da radim sa Urošem Maksimovićem, što je naš drugi zajednički projekat posle filma “Otac Arsenije”.

Oliver Ćirić, srpsko-američki reditelj koji je na Beldocsu predstavio svoj debitantski film „Ptica (ili – Klovn Marti)”, o glavnom protagonisti i profesiji klovna je rekao: „Marti je star ali još uvek radoznao, još uvek uzbuđen svojom profesijom. Korona, naravno, malo otežava profesiju klovna, ali u isto vreme ona na neki način stvara želju u ljudima da se nađu jedni drugima. U teoriji bi trebalo da otežava posao uličnog zabavljača, ali je istovremeno i jača, jer uviđamo da je to nešto što nama u životu baš nedostaje”.

U okviru međunarodnog takmičarskog programa, u 19 časova u Kulturnom centru Beograda prikazan je film „U potrazi za konjima” reditelja Stefana Pavlovića, o prijateljstvu između režisera i pecaroša, koji je ogluveo tokom rata u Bosni, a zatim se povukao na jezero da živi u samoći. O svom ostvarenju Stefan Pavlović je rekao: „Film je o prijateljstvu sa čovekom koga sam slučajno sreo na jezeru, kada sam sa bakom posetio svoju majku u tom mestu. Posle toga smo postali vrlo bliski. U ovom filmu su se susrele mnoge istorije, i prikazale u sadašnjosti”.

U istoj selekciji u 21:30 je prikazan film „Srednja zemlja” rediteljke Juliet Guignard o ženi koja je odabrala da živi na selu, a potom dolazi u sve veći sukob sa poljoprivrednim standardima koji upravljaju njenom proizvodnjom.

Trećeg festivalskog dana, u subotu, 11. septembra u 20 časova, u Amfiteatru ispred Muzeja Jugoslavije,  u Srpskom takmičarskom programu biće prikazano ostvarenje „Pejzaži otpora“ rediteljke Marte Popivode, svojevrsno putovanje kroz sećanja antifašističke borkinje Sonje (97), jedne od prvih partizanki u Jugoslaviji, koja je bila i među vođama pokreta otpora u Aušvicu. Nakon filma će Marta Popivoda učestvovati u razgovoru o svom filmu.

U Glavnom takmičarskom programu u Kulturnom centru Beograda, biće prikazana dva ostvarenja. Film „Holgut“ rediteljke Liesbeth De Ceulaer, u kome se prepliću sudbine troje protagonista u sibirskoj divljini, na programu je u 19 časova. U ostvarenju „Ono što ne smemo da radimo”, koje je na programu u 21:30, reditelj Bruno Santamarija prati dečaka Artura koji se u tajnosti oblači kao žena, i sprema se da svoju veliku tajnu otkrije roditeljima u maloj seoskoj sredini.

Tokom trećeg festivalskog dana na Beldocsu će biti održan i veliki broj Q&A sesija (razgovora) sa rediteljima, nakon projekcija njihovih filmova u ostalim selekcijama. Reka Valerik će govoriti o filmu „Nemi glas” nakon projekcije ovog ostvarenja u Kulturnom centru Beograda, u 17 časova. Posle filma „Sava” koji je na programu u 18 časova u Domu omladine Beograda, publika će moći uživo da prati razgovor sa rediteljem Matthewom Somervilleom. Gost festivala će biti i Paweł Wysoczański, autor filma „Sutra nas čega dug dan” zakazan za prikazivanje u 20 časova na terasi Art Bioskopa Kolarac. Reditelj filma „Još malo do nove godine”, Marko Bičanić, o svom kratkometražnom filmu će govoriti nakon projekcije u Kulturnom centru Beograda u 21:30h.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .