Kultura Pozorište

Predstavljen jesenji deo 18. Beogradskog festivala igre

MediaSfera

 

Foto: Branko Ignjatović

Ljubitelje savremene igre od 8. septembra do 12. oktobra očekuje jesenji deo programa 18. Beogradskog festivala igre.Uz generalno pokroviteljstvo kompanije Visa, koja ovaj kulturni događaj podržava već četvrtu godinu zaredom, publika će moći da uživa u nastupima šest izuzetnih trupa iz Liona, Frankfurta, Los Anđelesa, Majnca, Barselone i Londona.




Jesenji deo programa otvara Magi Maren kompanija igre, a publika će tokom festivala imati priliku da gleda i izvođenja trupa kao što su Drezden Frankfurt, BodyTraffic, Akrama Kana, Senjor Serana i TanzMainz. Reč je o kompanijama igre koje zbog različitih prepreka koje je postavila pandemija, nisu mogle da stignu u planiranim terminima, te su gostovanja odložena za septembar i oktobar.

Direktor kompanije “Viza” Vladimir Đorđević podsetio je da je partnerstvo sa BFI uspostavljeno 2018. godine. “Viza” je pomogla u oblasti digitalizacije prodaje karata, a i kao sponzor nagrade “Viza iskorak” za novinarsku izuzetnost i popularizaciju umetničke igre. “Nastavljamo saradnju i čestitamo BFI na uspešnoj organizaciji prvog, pa sada i drugog dela ovogodišnjeg festivala. To je dobar signal za sve nas da se ove jeseni festival nastavlja”, rekao je Đorđević.

,,Veoma mi je drago što savremena igra nastavlja da živi ove jeseni u Srbiji. Ponosan sam što Visa podržava ovaj veoma važan međunarodni festival i čestitao bih im na odličnoj organizaciji. Zajedno sa Beogradskim festivalom igre, nastavićemo da radimo na popularizaciji ove umetničke forme u Srbiji, kroz brojne aktivnosti i meni posebno drago priznanje za novinarsku izuzetnost – Visa Iskorak” – izjavio je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu.

Kompanija Visa i Beogradski festival igre i ove godine su obezbedili bezbednu i bezgotovinsku online kupovinu ulaznica, a za korisnike Visa kartica predviđen je i popust od 20 odsto.

Nastupi u JDP-u, Ateljeu 212, Srpskom narodnom pozorištu

,,Nakon prolećnog dela Festivala koji je u Srbiju doveo svetske koreografe i našoj publici omogućio uživanje u izvanrednim izvođenjima, mogu ponosno da kažem da i jesenji deo obećava sjajne naslove i autore, a prvi umetnici već naredne nedelje stižu u našu prestonicu. Ove jeseni i sajt BDF-a je nov i drugačiji, te na pravi način zaokružujemo ovogodišnju ediciju” – izjavila je Aja Jung, direktorka Beogradskog festivala igre.

Dugogodišnji partner Beogradskog festivala igre je i Francuski institut u Srbiji, koji svake godine omogućava izvođenja najboljih francuskih trupa kod nas.

,,Raduje me što imamo priliku da podelimo umetnost i razmenimo doživljaje koje savremena igra pruža i sa publikom u Srbiji. Ove godine iz Francuske dolazi jedna od najslavnijih kompanija igre, Magi Maren, koja u svom izvođenju kombinuje sociološke, ekonomske, teme životne sredine i pretvara ih u jedan angažovani komad. I ono što je najvažnije daje veliku inspiraciju mladima” – izjavila je Katrin Fodri, ataše za kulturu Francuskog instituta u Srbiji.

Ističući da je londonski “Gardijan” uvrstio “Okruženje” među deset najboljih predstava u 21. veku, Katrin Fodri je podsetila da je Magi Maren započela karijeru još 1978. godine saradnjom sa velikim Morisom Bežarom, a do sada je sa svojom kompanijom uradila više od 40 predstava. Među njima je i “May B” koju je publika BFI videla 2011. godine.

Katrin Fodri je izrazila zadovoljstvo što Francuski institut nastavlja saradnju sa BFI i čestitala organizatorima što su, uprkos teškim oklonostima, uspeli da izvedu jedno, kako je rekla, fantastično izdanje.

Direktorka BFI Aja Jung istakla je da velika dama francuskog novog talasa u oblasti savremene igre Magi Maren drži rekord komadom “May B”, koji već tri decenije traje na svetskim scenama. Kako je dodala, moglo bi da ga ugrozi samo njeno “Okruženje” koje se igra od 2004. godine, što je ozbiljan staž za jedan scenski komad.

Aja Jung je izjavila da je najzahtevnije gostovanje na 18. BFI dolazak Kompanije Akrama Kana iz Londona, koja će 1. oktobra u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu izvesti “Nadmudrivanje đavola”, delo inspirisano fragmentima 12 slomljenih glinenih ploča koje zajedno čine drevni sumerski Ep o Gilgamešu.

“Radujemo se saradnji sa SNP-om, a žalimo što Beograd više nema adekvatnu salu za velike produkcije. Ovaj komad izaziva veliku pažnju u Evropi i svetu i tim je veća odgovornost organizatora. Dolazak na BFI je deo međunarodne turneje, koja je proletos morala da se odloži jer su mnoga inostrana pozorišta bila zatvorena. Sada nam je čast da turneja novog komada slavnog Akrama Kana započinje upravo sa našeg festivala”, rekla je Aja Jung.

Napominjući da su predstave odlagane iz različitih razloga, navela je da kompanija TanzMainz iz Majnca, proletos nije imala dozvolu da okupi ansambl, kao ni druge trupe u Nemačkoj.

“Sada su svi vakcinisani i normalno rade. Ova kompanija se već nametnula zvučnim koreografskim imenima, a kada za nju odluči da radi jedna Šaron Ejal, to znači da ima i odlične igrače”, rekla je Aja Jung, podsetivši da je čuvena koreografkinja Šaron Ejal i dobitnica nagrade BFI “Jovan Ćirilov”.

U ansamblu predstave “Lanac duše” igra i Beograđanka Bojana Mitrović, koja će ovom prilikom – 12. oktobra u Jugoslovenskom dramskom pozorištu, prvi put nastupiti u svom gradu.

Najduže očekivana je – još od 17. BFI, Drezden Frankfurt kompanija igre, koja će konačno nastupiti 24. i 25. septembra na sceni Madlenianuma.

Prvi termin je rezervisan isključivo za publiku koja ima karte kupljene 2019. ili 2020. godine za Sava centar, koji se zatvara zbog renoviranja, nakon privatizacije.

Prema rečima Aje Jung, vraćanje novca za ulaznice za Sava centar bio je ogroman organizacioni i finansijski problem za BFI.

U međuvremenu su i neki igrači otišli iz najavljene predstave “Alter ego”, pa je slavni koreograf Jakopo Godani, takođe jedan od laureata nagrade “Jovan Ćirilov”, odlučio da napravi novu kreaciju za manju scenu i za obnovljeni ansambl, rekla je Aja Jung.

Za 17. BFI, u vreme prvog lokdauna, bio je planiran i dolazak trupe “BodyTraffic” iz Los Anđelesa, koja konačno stiže 25. septembra u SNP i 26. septembra u Madlenianum, gde će izvesti tri komada  – “Prašinu” slavnog Izraelca Hofeša Šehtera, “Milion glasova” u koreografiji Metjua Ninena i “Pucanje” mlade koreografkinje Mikaele Tejlor.

Inače, za njihovo gostovanje najmanje je vraćeno ulaznica, a bile su rasprodate čim je objavljen program, krajem 2019. godine.

Grupa senjor Serana iz Barselone izvešće 7. oktobra u Madlenianumu predstavu “Kraljevstvo”, koja je bila iznenađenje na ovogodišnjem Bijenalu u Veneciji. Ta predstava je proletos odložena jer se pred sam polazak za Beograd ispostavilo da je jedan igrač pozitivan na testu za koronu.

“Bilo je teško tokom ove dve godine. Pomerali smo termine iz različitih razloga, ali nismo odustali. Ponosni smo što možemo da zaključimo ovogodišnju, a i prošlogodišnju ediciju BFI i zahvalni smo publici i sponzorima koji su ostali uz nas”, istakla je Aja Jung.

Ipak, kako je napomenula, još se ne znaju precizna epidemiološka pravila za prisustvovanje predstavama, jer nadležni prave planove za domaće teatre nekako usput, a ne unapred, dok su u Evropi još u maju utvrdili pravila za jesenju sezonu koja upravo počinje.

„Visa Iskorak“

Podsetimo, Visa i Beogradski festival igre već dve godine dodeljuju važno priznanje za novinarsku izuzetnost i popularizaciju umetničke igre u Srbiji – „Visa Iskorak“. Nagrada je ustanovljena sa idejom da se ukaže na posvećenost i profesionalnost izveštavanja o kulturnim sadržajima i oda priznanje novinarima koji doprinose da umetnička igra ostane tema od značaja. Prestižna nagrada „Visa Iskorak” ove godine dodeljena je Matiji Jovandiću, novinaru kulturne redakcije portala Nova.rs, a laureat za 2021. biće objavljen početkom naredne godine.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu

 




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .