Arhitektura Kultura

Letnja filmska škola BINA od 17. do 26. septembra

MediaSfera

 

 

Od 17. do 26. septembra u Kulturnom centru Beograda, Beogradska internacionalna nedelja arhitekture – BINA realizuje Letnju filmsku školu, desetodnevnu filmsku radionicu u okviru evropskog projekta The Future Architecture Platform. Ovogodišnji program platforme nosi zajednički naslov „Pejsaži brige/ Landscapes of Care”, a BINA filmska radionica „Kad bi ovi zidovi govorili/If These Walls Could Talk” će biti posvećena zgradi Doma štampe. BINA organizuje Letnju filmsku školu u saradnji sa Računarskim fakultetom iz Beograda Festivalom arhitekture iz Kopenhagena (CAFx), MAXXI muzejem iz Rima i Trijenalom arhitekture iz Osla (OAT).




Namera organizatora je da se učesnici radionice upoznaju sa objektom, njegovom arhitekturom, istorijom, sadržajima i korisnicima i u kratkoj filmskoj formi daju svoj doživljaj/viđenje, komentar trenutnog stanja ili sugestiju njegovih potencijala u budućnosti. Radionica je posvećena edukaciji i produkciji kratkih filmovima i video-radova kojima se sagledavaju i analiziraju raznovrsni potencijali filma i filmskog jezika za istraživanje arhitekture i njenih višeslojnih značenja.

Radionica je namenjena studentima i profesionalcima iz arhitekture, urbanizma, filma i audio-vizuelnih umetnosti, kao i drugim pojedinacima/kama mlađim od 35 godina, zainteresovanim za istraživanje u polju filma i arhitekture, a podrazumeva mentorski pristup kroz proces istraživanja i produkcije filma i obuhvata radionice, predavanja, projekcije, Q&A sesije, grupni i individualni rad, snimanje na lokaciji, montažu i obradu zvuka, kao i završnu javnu prezentaciju produciranih filmova i video-radova.

Glavni mentor radionice je filmski reditelj Dejan Petrović – osnivač Međunarodnog studentskog filmskog kampa „Interakcija“. Ostali mentori iz oblasti filma su reditelj Vojin Vasović, i snimatelj Dragan Vildović.  Mentori iz oblasti arhitekture su finalisti konkursa Future Architecture: Julia Udall, Alex De Little, Jon Orlek, Joe Gilmore i Richard Cook, Ana Ulrikke Andersen, Nina Bačun, Dea Widya, i Viktória Mravčáková.

Zgrada Doma štampe sagrađena je na Trgu republike u Beogradu između 1958-1961. godine prema projektu arhitekte Ratomira Bogojevića i oblikovana u duhu savremene arhitekture kao delo značajnih arhitektonskih i urbanističkih vrednosti, od 2019. godine utvrđena za kulturno dobro.

Film i arhitektura su u čvrstoj vezi od samog nastanka „sedme umetnosti”. Film kao medij nastaje u urbanoj sredini i obraća se urbanom čoveku. Arhitektura, sagledavana kao važan vizuelni element pokretnih slika, zauzima značajno mesto u istoriji filma. Arhitekte modernog i savremnog doba uočavaju značaj medijatizovanja urbane infrastrukture i potencijala medija (najpre fotografije, a potom filma i videa) za dubinske analize izgrađenih objekata ili atraktivne i fleskibilne mogućnosti u okviru samog arhitektonskog dizajna.

Istovremeno, filmski profesionalci i video umetnici iz sveta vizuelnih umetnosti, otkrili su arhitekturu i njene „slojeve značenja” u domenu ideologija, društvenih odnosa i današnjeg okruženja pomahnitalog kapitalizma. Arhitektonska dela bivaju često polazište i osnov narativa u filmskim i video ostvarenjima, urbano-scensko okruženje jedan je od najznačajnijih elemenata analize filma i socijalno-kulturnog miljea njegovih protagonisata, dok nije radak slučaj da arhitektonska dela dobijaju ulogu glavnog aktera određenog filmskog ostvarenja ili umetničkog video-rada.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .