Kultura Pozorište

“Grand hotel” nastavlja turneju po regionu

MediaSfera

 

 

Plesna predstava Grand Hotel, koreografa Aleksandra Ilića i reditelja Aleksandra Nikolića, u koprodukciji Opere i teatra Madlenianum i PUBS-a, biće izvedena na festivalu Kaleidoskop kulture, 5. septembra u Kreativnom distriktu u Novom Sadu s početkom u 21.30 časova. Ovaj savremeni komad nastavlja svoju turneju po regionu, gostovanjem u Narodnom pozorištu Sarajevo, 22. septembra, na Balet Fest Sarajevo, koji se održava od 17. do 28. septembra.




Grand Hotel premijerno je izveden 1. aprila ove godine na Velikoj sceni Madleninuma u izvedbi internacionalne ekipe plesača: Mojce Majcen iz Slovenije, Ognjena Vučinića iz Hrvatske, Branka Mitrovića iz Bosne i Hercegovine, Jakše Filipovca iz Srbije i Plesnog tetra „Gospođe“ koji čine Nada Kecman, Mira Ivančević, Marina Maraš, Milica Bezmarević, Biljana Knežević, Vesna Stipišić i Katarina Stojkov Slijepčević. Muziku za predstavu je uradila Ana Krstajić, scenografiju Žorž Draušnik a kostim Aleksandra Karović.

Nakon premijernog izvođenja u Operi i teatru Madlenianum kritičarka Radio Beograda Milica Cerović napisala je za predstavu: „Zavodljiva sobarica koju igra gost iz Hrvatske Ognjen Vučinić, pomereni recepcioner u ulozi Branka Mitrovića iz Srbije, i gosti hotela, bračni par koji igraju Mojca Majcen iz Slovenije i Jakša Filipovac iz Srbije, oduševili su publiku svojom visprenom i duboko posvećenom izvedbom… Koreografija Aleksandra Ilića u ovom slučaju proizlazi iz radnje i dramske strukture likova, i čini ovaj komad drugačijim i zanimljivijim u odnosu na klasične savremene plesne produkcije. Vrhunska tehnika leži u maštovito osmišljenim načinima kretanja tela svakog izvođača posebno, i u sitnim detaljima koje dovodi svaki lik do visokog nivoa. Njihova kolektivna igra uobličuje sliku i atmosferu Grand Hotela, u kome je vreme i sudija i prijatelj, i podrška i dželat. Sveukupan osećaj zatvorenosti, izmeštenosti od normalnog, začudnost mikrokosmosa u kojem se sve teže diše, podsećaju na situaciju u kojoj smo se svi zajedno našli proteklih godinu dana, i povećava aktuelnost predstave. U samoj završnici reditelj Aleksandar Nikolić otvara nadu da postoji izlaz i da postoji neki drugi život.”

Četvrti Kaleidoskop kulture održava se od 2. septembra do 8. oktobra 2021. Celogodišnji projekat kulture zajedništva će i ovaj put, tokom pet nedelja, predstavljajući pet vrsta umetnosti, kroz različite procese spojiti umetnike, ustanove kulture, nevladine organizacije, građane i posetioce, i na kraju leta prikazati prostore i programe širom grada, promovišući jedinstvenu sliku raznolikosti Novog Sada. Na prethodnom 11. izdanju Balet Fest Sarajeva zbog epidemiološke situacije predstave su emitovanje on-line, nadamo se da će ove godine uslovi dozvoliti da se predstave igraju uživo pred publikom, uz naravno poštovanje svih mera protiv koronavirusa.

Opera i teatar Madlenianum najavljuje još jedno gostovanje svoje koprodukcije, u pitanju je balet Hazarski rečnik, po romanu Milorada Pavića, u dramaturgiji i režiji Livije Pandur i koreografiji Ronalda Savkovića, koji gostuje 3. septembra u Madridu, u Španiji. Koprodukcija rađena sa Baletom Narodnog pozorišta iz Beograda gostuje u okviru muzičkog festivala – Festival de Verano de Escorial. Hazarski rečnik će biti izveden u pozorištu Auditorijum u Eskorijalu, vekovnom sedištu španskih kraljeva. U baletu će nastupiti: Sonja Vukićević, Sanja Ninković, Milica Jević, Tijana Šebez, Mina Radoja, Ljiljana Velimirov, Maja Stojakov, Milena Ogrizović, Dejan Kolarov, Milan Rus, Igor Pastor, Nikola Bjanko, Hoze Iglesijas, Miloš Živanović, Antonio Bibo.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .