Lifestyle

„Arapska soba“ uvrštena u postavku Bečkog muzeja

MediaSfera

 

Foto: Wolfgang Thaler

 

 

U 19. veku je vladalo oduševljenje egzotičnim Orijentom. U mnogim građanskim stanovima u Beču su bile uređene „orijentalne“ sobe. Zahvaljujući nedavnoj donaciji potpuno očuvana „arapska“ soba, jedini očuvani primer građanskog orijentalizma u Beču, uvrštena je u postavku Bečkog muzeja.




Nakon Svetske izložbe u Beču 1873. godine i velikog prisustva Bliskog i Dalekog istoka, javilo se neprekidno interesovanje za Orijent. Prostorije su ukrašavane tepisima, lamperijom i egzotičnim nameštajem. Tako uređeni enterijeri su bili manifestacija evropskih imaginacija o Orijentu u koje su projektovani stereotipi, odnosi moći i želje.

Bečki muzej je 2015. godine preuzeo „arapsku“ sobu veličine 30 kvadratnih metara. Porodica nalogodavca je zadržala prostoriju potpuno nepromenjenu više od 100 godina. U pitanju je jedina očuvana prostorija iz kuće bečkog preduzetnika Antona Kajnca-Bindla iz 1901. godine.

Evropsko interesovanje za Orijent u 19. veku je bilo raznoliko i odnosilo se ne samo na Bliski istok i islamske zemlje već na čitavu Aziju sve do Japana. Umetnici su studirali strano stvaralaštvo kako bi oplemenili sopstvenu arhitekturu, ali pre svega primenjenu umetnost koja je usled industrijalizacije izgubila na kvalitetu. Svetska izložba u Beču je uticala na popularizaciju „orijentalnog“ enterijera.

Organizatori izložbe su prikazali stambene objekte iz Egipta, Maroka, Osmanskog carstva, Persije i Tunisa. Odziv posetilaca je bio izuzetno veliki. Orijentalna moda se razvila u trend u oblasti dizajna enterijera čiji su tragovi bili vidljivi do 1930-ih godina.

 

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu

 




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .