Kultura Vizuelna Umetnost

Kolektivna izložba „BeoGrad u kome stvaram 2020/2021.“

MediaSfera

 

Foto: Andrej Josifovski – SAVE OUR HOME, prostorna instalacija

 

 

U Domu Vojske Srbije u petak, 27. avgusta u 19 časova biće otvarena kolektivna izložba “BeoGrad, grad u kome stvaram 2020/2021”.




 “Beograd, grad u kome stvaram” je jedna od onih tradicionalnih kolektivnih izložbi koja, zbog dobro poznatih nepovoljnih okolnosti nije mogla da se održi 2020.godine.  Izgleda da je ta nametnuta pauza bila inspirativna za naše umetnike koji su se na ovogodišnji konkurs odazvali u velikom broju. Posao selekcionog žirija nije bio lagan, jer smo morali da odaberemo radove koji će činiti jedinstvenu celinu u kamernom prostoru Male galerije Doma Vojske Srbije.

Vrlo nas je obradovala činjenica da kolege nisu posustale, da većina nije okupirana situacijom u kojoj se ceo svet zatekao prošle godine i da dominantna tema nije korona virus. Eksponati su , kao i predhodnih godina toliko  kreativni, sveži i raznorodni ( tehnika, tematika, autorski rukopis, kolorit,format… ), da je bilo pravo zadovoljstvo raditi na  ovoj postavci. Od 2014.godine kada je održana prva izložba u galeriji SINGIDUNUM, pa do ove  osme  , zastupljene su sve tehnike primenjenih i  likovnih umetnosti ,  zajedno  izlažu mladi neafirmisani umetnici tek izašli sa naših akademija (novi članovi ULUPUDS-a i ULUS-a ) uz doajene  i velika imena domaće umetničke scene.

 

Jugoslav-Vlahovic-BG-pluca.jpg

 

Veliki deo umetnika sa ovogodišnje postavke je već  izlagao svoja dela na  predhodnim izložbama, što nam govori da je ova izložba  cenjena,kvalitetna i inspirativna .Ta smernica autorki projekta Marini Milovanović – Kušić i nama koji je pratimo je velika satisfakcija i poruka da treba da nastavimo i dalje predano da radimo, kako bi svaka naredna postavka bila još bolja.

Za  postavku “Beograd, grad u kome stvaram 2020/2021.“ smo odabrali radove 63 umetnika iz svih grana primenjenih i likovnih umetnosti ( keramoskulpture, vajarska dela,slike, fotografije, unikatni tekstil, nakit, instalacije, objekti, ilustracije, mozaici, industrijski i grafički dizajn… ). Publika će imati priliku da vidi u kom pravcu su išla razmišljanja naših kolega u poslednje dve godine i kako su oni to preneli na sliku, skulpturu, fotografiju,tekstil …

Nadamo se da ćemo se družiti i i sledeće godine na istom mestu kod naših ljubaznih domaćina u Domu Vojske Srbije, a da  će naši umetnici biti  kreativni i vredni, kako bi smo uspešno nastavili zajedničku saradnju. A naš grad će, sigurna sam, ostati velika ljubav i inspiracija za sve nas, kaže Maja Škaljac-Stanošević, istoričar umetnosti.

 

 Pavle-Maksimovic-Novus-Homo-100cm-x-70cm-Ulje-na-platnu.jpg

Izložba „Beograd, grad u kome stvaram“

U proteklom periodu bili smo suočeni sa neočekivanim situacijama koje su menjale naš život. Koliko je iznenadna epidemija uticala na umetničko stvaralaštvo? Da li smo bili produktivni, poput velikih majstora čija su mnoga dela nastala u doba kuge ili španske groznice? Da li umetnost u doba korone odslikava teskobnu stvarnost ili nas bodri i leči slaveći život?

Odgovore ćemo naći na novoj postavci izložbe „Beograd – grad u kome stvaram 2020/2021.“, koja će predstaviti umetničku scenu u protekle dve godine. Nakon  svega ostaće umetnost da prenosi naše najtananije misli, želјe, osećanja i ostaće grad, rušen i ponovo podizan, skrnavlјen i ponovo rođen, grad u kome smo živeli i stvarali svoju umetnost i u najtežim trenucimarekla je autorka projekta Marina Milovanović Kušić.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu

 




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .