Kultura Vizuelna Umetnost

Izložba Katarine Anđelković PANdemia PANscape

MediaSfera

 

 

U Maloj galeriji ULUPUDS u sredu, 25. avgusta biće otvorena izložba dr Katarine Anđelković, dip. ing. arh. – PANdemia PANscape.




Projekat PANdemia PANscape spekuliše o pandemijskom pejzažu kao fenomenu četvrtog zida koji postoji u diferencijalnoj igri između posmatrača i umetničkog dela. Sa razvojem pandemije Covid-19, četvrti zid se javlja kao odbrambeni mehanizam na ličnom planu jedinke ali i društvene grupe (PAN).

Kao takav, on predstavlja metaforu za oslobađanje od višestrukih granica nametnutih našim strahovima i nadama, dok sam crtež prikazuje taktike oslobađanja. Suprotno očekivanom, projektom nije opisana negativna konotacija kolektivne sudbine postpandemijskog sveta već mogućnosti koje aktuelni kontekst otvara za razumevanje arhitekture kroz sočivo metafizike, magičnog i fantastičnog.

Preciznije, autor koristi taktike nadrealista i motive mašinskog, u svim njihovim manifestacijama, da predmete i objekte postavi u nove kontekste i pripiše im nove funkcije. U ovakvoj arhitektonskoj genealogiji, prikazani elementi sveta kanališu nadrealističke protokole, promene razmere i anomalije konteksta, kombinujući ih u delu koje odbacuje hrabre pretpostavke jednostavne funkcije u korist nestabilnosti, promenjivih odnosa i mašinske nefunkcionalnosti.

Kao što za nadrealiste kuća može biti mikrokosmos njihove svesti, tako i elementi kuće kao što su pragovi, zidovi, tavanice i stepenice, postaju repozitorijumi strahova, nade i želje. Kuća je istovremeno teatar kreativnog i meditativnog, i vrtlog nepoznatog čudesnog. Prožimanje razmere, mreže misli, snova i noćnih mora, pokreću pobunu u enterijeru.

Projicirajući ove transcedentne geometrije, projekat traži da opiše arhitektonske mogućnosti i efekte nastale stalnom metamorfozom predmeta i prostora u okviru nadrealističnog vrtloga ekstremne magične atmosvere. Repeticijom jedinih prepoznatljivih motiva, stepeništa i svetla na horizontu, otvoren je portal između realnosti i fantastičnih svetova kojima se pristupa slično Alisi niz rupu koja vodi u zemlju čudesa.

Ostavljajući posmatračevoj mašti da definiše razmere struktura bez ma kog poznatog referenta, autor transformiše prostore poznatog u teritoriju apstraktnih arhitektonskih sanjarenja.

Izložba je otvorena do 2. septembra.

Prateći program

U cilju prikaza šireg teorijskog okvira istraživanja arhitektonskog crteža na kojem trenutno radi, autor će održati i multimedijalno predavanje pod naslovom ,,Nadrealizam i arhitektura krajnjeg prostora“ u sklopu pratećeg programa. Svi prikazani radovi su publikovani u internacionalnim naučnim casopisima (Arts & Humanities Citation Index) u Italiji, Španiji, Engleskoj, Holandiji, Slovačkoj, Nemačkoj, Sjedinjenim Americkim drzavama, Kanadi, Švajcarskoj, Hrvatskoj, Turskoj, Rumuniji, Srbiji, itd.

Katarina Andjelkovi

Dodoktor nauka u arhitekturi, dipl.inž.arh., teoretičar, arhitekta, istraživač i slikar, aktivan član ULUPUDS-a od 2020. godine.

Katarina predaje na međunarodnim konferencijama o reprezentaciji, modernoj estetici arhitekture, film-filozofiji, novim medijima i gradu, istraživanju crteža i vizuelnoj kulturi u više od 26 zemalja Evrope, Ujedinjenog Kraljevstva, Severne Amerike i Kanade.

Naučne radove je publikovala u istaknutim međunarodnim časopisima (Web of Science) i osvojila je brojne nagrade na arhitektonskim konkursima. Autor je idejnog arhitektonskog nacionalnog projekta koji podržava Vlada republike Srbije.

Dobitnica je Nagrade Privredne komore Beograda za najbolji master rad odbranjen na univerzitetima u Srbiji u svim disciplinama. Katarina je objavila dve monografije; poglavlje u knjizi i nekoliko članaka u časopisu sa britanskim izdavačem Intellect.

Izlagala je umetničke radove na pet samostalnih izložbi i više od 40 međunarodnih grupnih izložbi u oblasti arhitekture, likovne umetnosti i fotografije, koje uključuju grupne izložbe u galeriji Pall Mall, Royal Opera Arcade u Londonu, Kraljevskoj Hibernijanskoj akademiji u Dablinu, Muzeju MAAT u Lisabonu, TU Delftu u Holandiji, ,,Zlatnom peru“ Međunarodnom bijenalu ilustracije u Beogradu, Muzeju primenjene umetnosti u Beogradu, Narodnom muzeju u Beogradu, Galeriji Singidunum, Galeriji Centralnog vojnog kluba, Galeriji Suluj, Maloj galeriji ULUPUDS-a, Paviljonu Cvijeta Zuzorić, galeriji Centra za likovno obrazovanje Šumatovačka, kao i u galerijama kulturnih centara širom Srbije.

Više o autoru: https://independent.academia.edu/KatarinaAndjelkovic

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .