Kultura Vizuelna Umetnost

Aleksej Sivcevič i Katrin Bolt u fokusu online platforme „Na drugi pogled” tokom avgusta

MediaSfera

 

Foto: Aleksej Sivčević – No title RGB

 

Online platforma „Na drugi pogled // Auf den zweiten Blick // At Second Glance” na kojoj je izloženo deset radova vizuelnih umetnika i umetnica iz Srbije i deset iz Austrije, u avgustu predstavlja rad „Bez naziva” Alekseja Sivceviča iz Srbije i „Rag Rug” austrijske umetnice Katrin Bolt.




Goblen „Bez naziva” nastao je 2021. godine. Ovaj rad tematizuje fenomen gostujućih radnika (gastarbajtera), koji su nakon Drugog svetskog rata u nekoliko talasa odlazili iz Jugoslavije na rad u inostranstvo, najčešće u Nemačku i Austriju, sa namerom da se nakon što zarade dovoljno novca, vrate u domovinu. Neretko, zabludu o neprikosnovenom raju socijalizma prevladalo bi realno stanje po povratku u zavičaj, te do povratka često nije dolazilo.

Na goblenu je prikazana scena tipične gastarbajterske svadbe, sa izvezenom poslovicom “Radi, radi pa kuću sagradi” koja je posebno svojstvena za jugozapadnu oblast Nemačke poznatu kao Švabija, koja je svojevremeno bila jedna od glavnih destinacija gastarbajtera. Ovaj goblen je rezultat saradnje sa Rajkom Stanić kao deo master projekta „Zeitgeist“.

O svom delu Aleksej Sivcevič je rekao: „Od presudne važnosti mi je bilo da medij i narativ u celosti odgovaraju stanju svesti našeg društva, pa je rad i zamišljen tako da se može čitati na elementarnom vizuelnom, odnosno složenom simboličkom nivou”. Njegov rad moguće je pogledati na online platformi ,,Na drugi pogled”: https://www.secondglance.rs/sr/gledista/aleksej-sivcevic/347

Umetnički rad „Rag Rug” je ručno šiveni zidni tepih od odbačene kamuflažne odeće. Rašivena maskirna garderoba i vojna odeća zašivena je ponovo u oblike brda ili planina, uz praćenje njihovih šara. Predstavljajući pejzaž, rad otvara teme identifikacije sa i „vlasništva” nad zemljom, kao aspektima koncepta nacionalne države.

„Interesuje me da istražim neverbalni jezik koji upotrebljavamo ili uočavamo u našem svakodnevnom okruženju. Odeća je definitivno način izražavanja ličnosti i iskazivanja nečega. Povezana je sa dizajnom, atributima, istorijom i materijalnošću. Kopkalo me je da napravim sliku koja bi bila apstraktna i slikovita u isto vreme”, rekla je Katrin Bolt o ovom delu. Njen rad moguće je pogledati na online platformi ,,Na drugi pogled”: https://www.secondglance.rs/sr/gledista/catrin-bolt/106

Dela ovo dvoje umetnika/ca prethodno su izabrana na konkursu za radove koji ukazuju na načine na koje evropska društva posmatraju sebe i „druge”, kao i one koji referišu i prevazilaze klišee i predrasude koje Austrijanci i Srbi imaju jedni o drugima uprkos – ili upravo usled – bliskih istorijskih odnosa i isprepletenih istorija migracija. Pokretanjem onlajn platforme obeležava se 20 godina od osnivanja Austrijskog kulturnog foruma Beograd i 185 godina od uspostavljanja diplomatskih odnosa između Austrije i Srbije.

Ketrin Bolt

Aleksej Sivcevič (26), rođen je u Užicu, a diplomirao je grafiku na Akademiji likovnih umjetnosti u Trebinju. Pohađa master studije na Akademiji umetnosti u Novom Sadu (odsek za grafiku). Učestvovao je na grupnim izložbama u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Rumuniji i Severnoj Makedoniji. Dobitnik je nekoliko nagrada i priznanja: 31. Užički regionalni likovni salon – druga nagrada (2019), Godišnja nagrada grafičkog odseka Akademije likovnih umjetnosti u Trebinju (2018), Nagrada Univerziteta u Istočnom Sarajevu za izuzetna postignuća tokom studija (2015), 6. Beokulis – prva nagrada za animirani film (2014), i druge. Član je UVUU-a (Udruženje vizuelnih umetnika Užica).

Katrin Bolt (1979) živi i radi u Brajtenštajnu i Beču. Studirala je na Akademiji likovnih umetnosti u Beču, na odseku za Nove medije (Peter Kogler) od 1997. do 2003. godine. Bolt se bavi slojevima prostora u vezi sa njihovim sadržajem, istorijom i arhitekturom. Kroz njene fotografije, skulpture i instalacije – sa minimalnim intervenisanjem i neortodoksnim predstavljanjem – postaju razumljivi u svojoj kompleksnosti. Dobitnica je renomirane nagrade Otto Mauer za 2015. godinu, i pobednica konkursa za spomenik posvećen naučnicama Bečkog univerziteta. 2019. godine dobila je nagradu „Theodor Körner” za svoj rad “Privatna ograda EU granice”.

Nova onlajn platforma Austrijskog kulturnog foruma nastala je imajući u vidu trenutne neizvesne okolnosti, ali i mogućnosti koje se otvaraju sa novim vidovima umetničkog stvaranja i komunikacije. Zamišljena je kao izlagački prostor za tematski i kurirani umetnički sadržaj koji u inicijalnoj fazi čine radovi deset vizuelnih umetnika/umetnica iz Srbije i deset iz Austrije, pristiglih na konkurs koji je ovom prilikom raspisan i realizovan.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu

 




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .