MediaSfera
Političari vlasti su shvatili da je njihova ciljna grupa više na Instagramu nego na Tviteru. Na Tviteru su uglavnom ljudi koji su protivnici vlasti i onda se oni praktično i ne bave tom mrežom.
Za njih je ta mreža izgubljena – objašnjava za Danas stručnjak za digitalni marketing Istok Pavlović, koji odgovara na pitanje zbog čega političari na vlasti sa svojim biračima uglavnom komuniciraju preko Instagrama, dok opozicija svoje poruke šalje na Fejsbuku i Tviteru.
Pavlović kaže da pouzdano zna da su pripadnici vlasti radili istraživanja koliko Tviter kao mreža utiče na izbore, te da je nalaz bio u rangu od nula do jedan posto. On navodi da su političari iz vladajućih stranaka proglasili Tviter za izgubljenu mrežu, jer bi morali mnogo da rade na tome da bi se nešto desilo. Prema Pavlovićevim rečima, na Tviteru ima previše „hejtera“ vlasti, a od njega nije velika šteta.
– Instagram ima mnogo više korisnika. Ti korisnici potiču iz širokih narodnih masa, manje obrazovani ljudi su na Instagramu i Fejsbuku. Njihovo glasačko telo je više tu. Onda se njima mnogo više isplati da to rade, tako da je to osnovni razlog – obrazlaže Pavlović.
On dodaje da postoji način na koji je veoma lako skupiti pratioce na Instagramu, to jest trik koji političari na vlasti primenjuju.
– Oni više ne šalju novinarima, kada je neko saopštenje u pitanju, fotografije na mejl. Oni pošalju linkove do Instagrama i kažu im da u svoje tekstove ubace postove sa te mreže. Šta se onda dešava? Onda ljudi otvaraju te tekstove sa Kurira i Informera, da je „ovaj posetio ovo“ i u tom tekstu se nalaze jedna ili dve fotke koje su direktno sa Instagrama, gde ljudi mogu direktno sa portala da odu na profil te osobe i tako skupljaju pratioce – kaže Pavlović.
Prema njegovoj oceni, devedeset posto svih pratilaca koje imaju političari na vlasti su tako dobijeni. Pavlović objašnjava da to nisu kupljeni ili „fejk“ pratioci, ali se skupljaju na taj način. On dodaje da taj mehanizam nije naš izum, te da to odavno rade i strani mediji i političari.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu
Dodaj komentar