Film / TV

BEOGRAD ZA POČETNIKE: Otkud Mikelanđelo u Beogradu?

MediaSfera

 

 

“Beograd za početnike”, tv Studio B

sreda 20h, subota 16.35h

Autor: Smiljana Popov

Foto: Maša Raca

 

 

 

Neverovatno je da javnost i dalje ne zna da se u sred Beograda krije besmrtna lepota velikog majstora Mikelanđela, i da malo parče Luvra i Vatikanskog muzeja stanuje na Topčiderskom brdu.




Kako je Mikelanđelov „Mojsije“ posle Drugog svetskog rata, sa svojom „porodicom“ antičkih, renesansnih i rokoko remek dela izbegao od komunističkih vlasti i nasilne nacionalizacije koja ga je izbacila iz kuće, tog prvog privatnog muzeja na Balkanu, iz Birčaninove 21…

Kako je Mikelanđelov „Mojsije“ dobio azil i direktivu za preseljenje na Topčidersko brdo, u nekadašnju majstorsku radionicu Tome Rosandića, otkriva nova epizoda „Beograda za početnike“ tu neobičnu priču, o kojoj javnost i dalje nedovoljno zna.

Mikelanđelo je Mojsija radio 40 godina za nedovršenu grobnicu Julija II, uglednog pape i mecene iz doba renesanse. Ako bi nekim nesrećnim slučajem originalna mermerna skulptura bila oštećena, tačne mere za restauraciju bile bi uzete sa odlivka donetog u Beograd između dva svetska rata.

Za odlivak Mojsija u bronzi, veruje se jedini u svetu, Vojislav Veljković je tridesetih godina tražio i dobio dozvolu tadašnjeg pape, ali uz uslov da podigne adekvatnu građevinu za njegovo čuvanje. „Podići posebno zdanje sa klimatizacijom koja će sprečavati da bronza‚ radi makar i jedan milimetar u sto godina“ bio je uslov da bi Veljković uopšte mogao da kupi pravo da odlije Mojsija i još neke Mikelanđelove manje poznate skulpture.

 




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

22. Beogradski festival igre

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .