Vruće teme

Hrvati žele da stave Teslu na evro

MediaSfera

 

 

Hrvati bi želeli da na hrvatsku novčanicu evra stave srpskog pronalazača Nikolu Teslu. Televizija RTL omogućila je da građani glasaju za motiv koji bi trebalo da bude na kovanici evra kad on bude uveden u Hrvatskoj.




Uoči početka kovanja hrvatskih novčića evra, Hrvatska narodna banka i Vlada osnovale su posebnu komisiju koja će odlučiti koji će se motiv naći na evru.

Među predlozima bili su kuna, sinjska alka, baščanska ploča, kao i Tesla. On je ušao u uži izbor motiva koji bi mogli krasiti hrvatsku verziju evropske valute.

Nikola Tesla je šesti na toj listi, dok je prvi hrvatski predsednik Franjo Tuđman tek 21.

Kreativni direktor i suvlasnik reklamne agencije Davor Bruketa navodi da su “Srbija i Amerika dobro iskoristile priču oko genija iz Smiljana te da je došao red na Hrvatsku”.

Iako bi mnogi želeli da vide Teslu na kovanici evra možda on sam to ne bi hteo.

-Nikola Tesla svakako zaslužuje da bude na svakoj novčanici. Ali, pitanje je zaslužujemo li mi Nikolu Teslu, jer nisam siguran da li Tesla voleo da se nađe na novčanici države u kojoj se još uvek više raspravlja o njegovom nacionalnom poreklu nego o njegovoj genijalnosti- komentariše istoričar Hrvoje Klasić, a prenosi “Net” portal.

Bista Nikole Tesle u rodnom selu Smiljane srušena je u Drugom svjetskom ratu kao i tokom sukoba devedesetih godina, a razlog je njegovo srpsko poreklo.

Veliki broj članova Tesline šire porodice ubijen je u ustaškom logoru Jasenovac.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu

 




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .