Film / TV Kultura

Nagrada „Underground Spirit“ Festivala evropskog filma Palić za Adu Solomon

MediaSfera

 

 

Rumunska producentkinja Ada Solomon dobitnica je ovogodišnje nagrade „Underground spirit“ koju Festival evropskog filma Palić dodeljuje za izuzetan rad na polju nezavisnog filma, kao i za jedinstven pristup filmskom jeziku i autentičnu autorsku poetiku izgrađenu van glavnih tokova industrije.




Ada Solomon je producirala filmove predstavljene i nagrađivane na najprestižnijim festivalima, među kojima su „Baksuzni kres ili luda pornografija” Radu Žudea, koji je 2021. dobio Zlatnog medveda u Berlinu, „Aferim!” (Radu Žude, 2015, Srebrni Medved, Berlin), „Pozicija deteta” (Kalin Peter Necer, 2013, Zlatni medved, Berlin). Bila je zadužena za produkcijske usluge za projekte poput „Kalas zauvek” Franka Zafirelija i „Toni Erdmann” rediteljke Maren Ade, koji je nominovan i za Oskara.

Nil Jang, selektor programa „Mladi duh Evrope” i „Paralele i sudari” na Festivalu evropskog filma Palić, u obrazloženju ove nagrade je naglasio: „U poslednjih 25 godina samo je jedan producent odgovoran za dva dobitnika Zlatnog medveda na Berlinalu: Rumunka Ada Solomon bila je organizaciona snaga kako filma Radu Žudea, “Baksuzni kres ili luda pornografija”, koji je nagradu dobio ovog februara, tako i filma Kalina Petera Necera “Pozicija deteta”, laureata 2013. godine. Osvajanje dva Zlatna medveda je dovoljno retko; učiniti to preko dva različita reditelja zaista je istorijsko dostignuće. Solomon, odgovorna za brojne filmove prikazane na FEF-u tokom godina, zaista je sila prirode na sceni producenata. Oduševljeni smo što smo prepoznali njena dosadašnja postignuća, u iščekivanju decenija filmskih poslastica koji tek predstoje”.

Dobitnici nagrade posvećen je i Omaž program, u okviru kojeg će biti prikazana ostvarenja „Aferim!”, „Toni Erdmann” i „Pozicija deteta”.

Nagrada Underground spirit

Ustanovljena 2008. godine, dodeljena je do sada F.Ž. Osanu, nemačkom reditelju Uliju M. Šupelu, domaćem reditelju Želimiru Žilniku, Norvežaninu škotskog porekla Jernu Utkilenu, švedskom rediteljskom tandemu Ola Simonsonu i Johanu S. Nilsonu, francuskom animatoru Eduaru Salijeru, mađarskom super-8 dvojcu – braći Buharov, umetničkoj grupi pet španskih reditelja koju je britanski filmski magazin Sight & Sound nazvao “Električnim jahačima Apokalipse”, te jugoslovenskom i slovenačkom direktoru fotografije i reditelju, jednom od začetnika crnog talasa Karpu Godini, francuskom animatoru, reditelju i vizuelnom umetniku Bertranu Mandikou (Bertrand Mandico), italijanskoj rediteljki i scenaristkinji Tic Kovi i austrijskom reditelju i fotografu Rajneru Frimelu francuskom reditelju Žanu Šarlu Iju, dok je prošlogodišnja dobitnica italijanska rediteljka i montažerka Sara Fgaier.

Ovogodišnje, dvadeset osmo izdanje Festivala evropskog filma Palić, održaće se u tradicionalnom festivalskom terminu, od 17. do 23. jula na Paliću i u Suboticu, u organizaciji Otvorenog univerziteta Subotica. Festival se ove godine održava na više lokacija među kojima su jedinstvena Letnja pozornica na Paliću, kao i bioskopi Eurocinema, Abazija i Lifka.

Tokom predfestivalskog programa i centralnog dela manifestacije publici će biti predstavljeno više od 130 filmova iz svih krajeva Evrope, u 15 različitih selekcija i programskih celina. Mnogi od filmova imaće svoju srpsku i regionalnu premijeru upravo na Paliću. Pored bogatog  filmskog programa, publika će moći da uživa u brojnim dinamičnim pratećim sadržajima – koncertima, izložbama, promocijama, radionicama i stručnim predavanjima.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter i LinkendIn nalogu




Dodaj komentar

Click here to post a comment

NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .