Film / TV Kultura

Film „Fejt i Branko” na otvaranju Beldocsa

MediaSfera

 

Četrnaesto izdanje Međunarodnog festivala dokumentarnog filma Beldocs biće održano od 9. do 16. septembra u Beogradu, a na otvaranju pod otvorenim nebom, u amfiteatru ispred Muzeja Jugoslavije, biće prikazan film „Fejt i Branko” (Faith and Branko) u režiji Ketrin Hart (Catherine Harte).




Sniman tokom sedam godina, ovaj intimni dokumentarac prati odnos dvoje muzičara, Fejt Eliot i Branka Rosića. Fejt je pre deset godina doputovala u Srbiju kako bi naučila da svira harmoniku na romski način. Tada je upoznala romskog violinistu Branka i, uprkos jezičkoj barijeri, njih dvoje se, spojeni zajedničnom strašću prema muzici, zaljubljuju jedno u drugo.

Nošeni muzičkom hemijom, venčavaju se i duet kreće na put. Koliko je Fejt slobodnog duha i privilegovana, toliko je Branko bez iskustva sa putovanjima i vezan za svoju porodicu, ali oboje veruju da jedno drugom život čine boljim. Njihova ljubav biva stavljena na test kada spoznaju vlastite razlike, i kada shvate da je muzika možda jedino što im je zajedničko.

Fejt i Branko

Ljubavni rolerkoster u režiji Ketrin Hart građen je u ritmu romske muzike i baš poput neuhvatljivih nota slika se „nemoguća” ljubav Britanke i Roma iz Srbije. Nakon jedinstvenog spoja njene harmonike i njegove violine, i njihova srca se povezuju, nesvesna koliko barijera tek treba da sruše. Dok Fejt otkriva sve čari neizvesnog romskog života, Branko u vizi za Ujedinjeno kraljevstvo vidi novi život.

Međutim, taj novi život ne pruža mu svu onu sreću za kojom je tragao. Njegov svet je na korak od raspada, ali ne zbog raspršavanja sna o boljem životu na zapadu, već zbog ljubavnog brodoloma. Može li ljubav da nadjača sve razlike, da približi udaljene svetove i da trijumfuje u slavu muzike, pitanja koja u filmu „Fejt i Branko”  postavlja rediteljka Ketrin Hart.

Film je realizovan u produkciji „This and That Productions” i „Cathartic Films” i podržan je sredstvima Filmskog centra Srbije i Ministarstva za kulturu Republike Srbije. Producentkinje su Snežana van Hauevelingen i rediteljka Hart, koja je i direktorka fotografije. Film su montirali Dragan von Petrović i Ljubodrag Starovlah, autori muzike su glavni protagonisti – Fejt Eliot Ristić i Branko Ristić, a dizajn zvuka Zoran Maksimović.

Najbolji svetski dokumentarci na Beldocsu

Nakon što je prošlogodišnji program na otvorenom naišao na odlične reakcije publike, Beldocs će i ove godine gledaocima pružiti priliku da tokom festivala pogledaju brojne filmove napolju. Najbolji svetski dokumentarci će se pod otvorenim nebom prizivati u magičnom ambijentu amfiteatra ispred Muzeja Jugoslavije i na prelepoj  terasi Art bioskopa Kolarac u srcu centra Beograda.

Posetiocima Beldocsa na raspolaganju će biti i projekcije u dvoranama partnera festivala Beldocs: Domu omladine Beograda, Dvorani kulturnog centra Beograda, Jugoslovenskoj kinoteci, Muzeju Jugoslovenske kinoteke, Muzeju savremene umetnosti Beograda, bioskopu Fontana. Kao i prošle godine, filmove sa programa Beldocsa biće moguće pogledati i onlajn, putem festivalske striming platforme. Pored toga, Beldocs će biti održan i u odabranim bioskopima u drugim gradovima u Srbiji.

Tokom ovogodišnjeg Beldocsa biće prikazano više od 120 filmova u ustaljenim festivalskim programima: Međunarodni takmičarski program, Srpski takmičarski program, Vatromet, Meteori, Povetarac, Naslovna strana, Udarni termin i drugim. U istim terminima biće održan i Beldocs Industry uz podršku EU kroz program Kreativna Evropa i podprogram MEDIA: Beldocs VR/AR Academy, Beldocs in Progress, Serbian Docs in Progress, Documentaries for Kids & Youth i Beldocs Market.




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .