Kolumne ŠKURIN

ŠKURIN: Trentauna i debuleca

MediaSfera

 

 

Piše: Ksenija Matović

Foto: Ksenija Matović, Pasara arts & craft, Internet

 

 

Okovao brodove

Bijelio

sive obale

Rebrima

mrsio čvorove

i crvena ostrva  pčela

Skurin_Ksenija_Matovic_Trentauna_i_debuleca_1.jpg

Komunitad se spremala za prihvat furešta3 iz isključivo pidemijom zahvaćenih zemalja.

Kako je prošlogodišnja kapanja „ Korona koja vam nedostaje“, destregala4 takuline5, sve su nade položili u ovogodišnji moto „Na kušinu6, na kušinu ka na gondoli od sna“ i čekali zlatiborski avalanč.

Dobrota je postala Portobono.

Pet depandansa, kondo hotel i marina za prihvat krizera.

Tri i po dotura, sa – dva lencuna7,  atento8 su čekali  na ponistru9.

Ma oš roge!




Marketing nije mogo dobacit do infrastrukture.

Al do rolingstounsa, jes.

Zato su barkarijoli10 još uvijek kantali iz-doma, jer  su oti domestiko furešti, više voljeli dojč, nego  kruva se najes, pa nije imo ko na – barku.

Cikotići, da što ne povuku s nogu, a iz Dragove luke, da ih što ne presječe preko bubrega.

Budo i Đina su sjeli na-Škver.

Budo je  s ljubavlju gledo u  podpazušu.

Ajfon 5 Black Diamond, je vazda  držo licem okrenutim stolu.

Zbog Ljuba limara.

Đina je prebacila kosu na-lijevo rame i po-ure mazila umetke noktima od cirka oko 6,5 inča i s ljubavlju, na Huawei Mate xs  gledala u – se.

Ka su opuvali sav sladoled, voćne salate i 2,5 kg limuna, Budo je digo ruku.

Desetinku prije nego li je njome, od dragosti,  stio  Đinu opajdarit po nogi i dreknit „ Điii- Na!!!

Stigla ga je šlapa11 šjor Obrada Orbisona.

S mula.

Groma nije čuo.

Refo12 se u  kovid kopleksu PortoBoka.

Za večeru je dobio ladnu pašta šutu.

Đina se došla oprostit na recepciju.

Dežurni joj je dao slušalicu u- šake i reko da mora prvo okrenit 9 za izlaz, pa broj kopleksa, onda sačekat operatera, reć broj sobe i čekat da Tereza ispjeva „ Prijatelji stari gdje ste“.

Uspjela je iz petoga puta, jer su bili dvojnici sa luksuznim kovid kopleksom PortoPosha13

(meko š).

– Oli dojč?

– Friga mi se14! Kurbačo15!

Skurin_Ksenija_Matovic_Trentauna_i_debuleca_2.png

Posha (meko š) je bila inkoletana16.

Stila je  pozdravit dolazak ređine17.

Nakon svečanoga skidanja kanavace18, petoro iz-struke su zarevali : Ma braviiiii!!!!

Ostale je uvatila debuleca.

Na-zlatnome tuljku, stajala je glava Džermejna Džeksona19.

Ajebate.

Bridžit Džons, prima đurnalistica komunitadi  je uvatila trentauna.

Uletila je na fejsubuka.

– Ma kake su ovo monade20? Vidi o?! Kegla? Što je to  nas zadužio Đeksons fajv, a što Bowling Frenz21?

Pomoć prijatelja : „Kaka je to kraljica? Vi je! Ko šterika!!!“.

Struka 1: Debela, nemaš pojma. Glupa si!

Ma Bridžit se nije dala. Stisla je tuta forca22.

– Tiš mi reć ! Mandrilo! Što je  to pisac stio kaza’. Đe su joj ruke?

Pola-pola: Nema ni krunu! Kraljica bez krune? Skužajte, ma ovo kurcu ne valja!!“

Struka 1 : Glupače, vi ne razumijete umjetnost i njene visoke domete. Nemate struku.

Bridžit je stisla gas.

– Vi pegule23. Sa ka ga nabulam noga.

Struka 2 : Debela, nestručna si i ne možeš raspravljat o visokim dometima metafizičke distorzije kritike čistoga uma. A ni vi zle žene iz pomoći prijatelja i popla-pola! Vaš domet su patuljci, mali trolovi i pečurke u vašim bašticama!!!

Ka je Bridžit opalila.

– Skužajte. Nisan znala da ve je drito MOMA delegirala.

Struka 1 : Nemaš  ti oko, za elitizam umjetnosti i fenomenologiju duha!

Brižit je pukla.

– Možda je nemam oko! Ma nema ni ona ćiće24!! A ni-ti pošadu25!!!

Struka 2 :  Neprosvećene ste. Da bi čovjek shvatio umjetnost, danas je potrebna erudicija i osjećanje iste. Po mom mišljenju, autor je osjetio prirodu  Džermejna i prilično vjerno prenjeo to u skulpturu.

Bridžit je uvatila mala snaga.

– PreNJeo??!!!  Čekan te na cataru!

Skurin_Ksenija_Matovic_Trentauna_i_debuleca_3.jpg

I dok se  u dvi komunitade beštimalo26, oko ređine i ređipeta27, žitelj SSSR je dijelom počeo ispunjavat predizborne kapitalne, sviju partija ćinećite

Počeo je nasipat i betonirat plažu u-Baošiće.

Surgo je po’ Sasovića u-more.

Imo je sve dozvole.

Naturale.

Umjesto tunela, rađao se lungo mare Baošić – Rose.

– Ma braviiiiii!!!!

– A palasture i kacomarino28?

– I njih će vratiti  u prvobitno stanje.

Skurin_Ksenija_Matovic_Trentauna_i_debuleca_4-.jpg

___________________________________________________________

trentauna1,navala bijesa

debuleca2, slabost

furešt3, stranac, turista

destregati4, uništiti

takulin5, novčanik

kušin6, jastuk

lencun7, čaršaf

atento8, spremno

ponistra9, prozor

barkarijol10, vozač barke

šlapa11, papuča

refati12, oporaviti se, doći sebi

Posha13 ( meko š), tepanje Podgorci od strane aktuelnog gradonačelnika Ivana Vukovića

friga mi se14, briga me

kurbača15, prostitutka

inkoletan16, lijepo odjeven

ređina17, kraljica

kanavaca18, kuhinjska krpa

Džermen Džekson19, jedan od osnivača i članova kultne  grupe Džeksons fajv

monada20, pizdarija

Bowling Frenz21, najbolji centar za kuglanje na Siciliji

tuta forca22, ounom snagom, svom snagom

pegula23, baksuz

ćiće24, sise

pošada25, escajg, pribor za jelo, u prenesenom značenju muški organi za reprodukciju

beštimati26, psovati

ređipet27, grudnjak

kacomarino28, morski krastavac


Ksenija Matović

Pesnikinja i novinarka. Autorka  popularne kolumne „ Škurin“, koja je na našem  portalu objavljivana tokom 2018. i 2019. godine, u svom nastavku, ponovo sa mnogo humora i satire, ispisuje storije o malom primorskom mestu, oživljavajući “oriđinale”, presvlačeći događaje, izvlačeći najupečatljive karakterne crte sugrađana, smelo otvarajući pitanja mentaliteta, beskompromisno razobličavajući pojave i  nazivajući ih  pravim imenom. Govoreći lokalno, uz upotrebu romanizama i arhaizama, te koristeći jezik kao način oživljavanja zaboravljene komunikacije, ali i ubojite satire, autorka zapravo govori  o svim gradovima i ljudima.

 

 

 

 




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .