Kultura Primenjena umetnost

“Putevi Gospodnji” – samostalna izložba Jelene Milošević

MediaSfera

 

 

 

 

Manifestacija „Dani kraljice Jelene Anžujske” posvećena ženi kralja Uroša I i ktitorki manastira Gradac, zbog pandemije korona virusa nije održana 2020. godine, a ove godine svečano se otvara 11. juna samostalnom izložbom „Putevi Gospodnji” Jelene Milošević, umetnice iz Beograda. 




Jedna od najvažnijih manifestacija za raški okrug ima kulturno-istorijski i tradicionalni karakter, održava se od 2006. godine, u organizaciji Centra za kulturu „Gradac”, Turističke organizacije Raška i sestrinstva Manastira Gradac, a pod pokroviteljstvom Opštine Raška. Jelena Milošević, umetnica sa internacionalnom karijerom, poznata je po svojim oslikanim staklima koja krase mnoge svetske kolekcije, kao i zadužbine koje ostaju za vekove, izložbom „Putevi Gospodnji“ predstavlja svoju novu kolekciju stakla i slika.

Manifestacija tokom tri dana neguje sećanja na ovu vladarku i svetiteljku, veliku srpsku kraljicu i prosvetiteljku koja je negovala pismenost, kulturu, tradiciju i stvaralaštvo. Zvanično manifestacija započinje otvaranjem izložbe u galeriji Centra za kulturu „Gradac“, a bogat i raznovrstan program se realizuje na dve lokacije – u Raški (Dom kulture, Galerija) i porti manastira Gradac.

Autorka izložbe Jelena Milošević nije slučajno izabrana da se predstavi nad senima kraljice Jelene Anžujske, da svojom umetnošću uveliča ovu manifestaciju i ukaže na značaj svoje imenjakinje. Jelena Anžujska je bila jedna od najprosvećenijih ličnosti svog doba, govorila je nekoliko svetskih jezika, osnovala biblioteku pod imenom „knjigohranilište”, školu za siromašne devojke, zapamćena je kao velika ktitorka i dobrotvorka, a njena najlepša i najznačajnija zadužbina je manastir Gradac, gde je sahranjena.

Jelena Milošević koja tako vešto spaja moderne oblike i srednjovekovne zlatne niti, uspela je da unese jedinstvenost naše tradicionalne umetnosti i motive u savremeni dizajn. Umetnica koja na svojim brojnim boravcima u inostranstvu pronosi slavnu prošlost i umetnost zemlje Srbije, nesebično učestvuje na svim humanitarnim aukcijama za dobrobit svog naroda, ovom izložbom priča o čudesnim putevima kojima hodimo, susretima sa srodnim dušama, utiscima koji zauvek ostaju zapisani u nama, a sve pod kapom nebeskom i blagoslovom Gospoda.

Jelena Milošević je umetnica istančanog izraza i duboke duhovnosti. Slikarka je potekla iz umetničke porodice, završila je slikarske škole i Akademiju primenjenih umetnosti u Beogradu, ali je i tokom mnogobrojnih studijskih putovanja širom Evrope, SAD-a i Afrike usavršavala svoj slikarski izraz. Imala je značajan broj samostalnih i kolektivnih izložbi, modnih revija, učestvovala na likovnim kolonijama, kako kod nas tako i u inostranstvu, već deceniju se bavi i ikonopisom. Najpoznatija je po svojim oslikanim staklenim predmetima na kojima slika vizantijskom tehnikom u zlatnoj, srebrnoj i bronzanoj niti.

Izložba „Putevi Gospodnji” sugeriše na duhovnost koju pronose Jelenina dela, na usud koji nas prati na našem životnom putu i na blagoslov koji svakodnevno dobijamo od Gospoda, što Jelena kao umetnica duboko oseća i tako emotivno prenosi u svojim delima. Autorka će se predstaviti slikama na platnu, različitih formata, radjenih akrilikom i uljem u kombinovanoj tehnici, kao i novom kolekcijom oslikanih staklenih predmeta, od kojih je veći deo nova postavka stakla, namenjena Galeriji Narodnog muzeja u Beogradu, gde slikarka izlaže svoja dela od ponovnog otvaranja Muzeja. Posmatrajući odbleske svetla kako se prelamaju na izloženom staklu oseća se duh vekova, snaga vere i neponovljiv umetnički duh i molitva sa kojom je ova izložba pripremana i postavljena.

Jelenini Milošević stvara u njenom ateljeu na Starom Sajmištu br. 28 (kod Brankovog mosta).




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .