Kultura Vizuelna Umetnost

Pariz: Izložba posvećena Rodenu i Pikasu

MediaSfera

 

 

Foto: museepicassoparis.fr/tiqets.com

 

 

Dva velikana moderne umetnosti koji su uzdrmali norme Ogist Roden (Auguste Rodin) i Pablo Pikaso (Picasso), prvi put će se suočavati na izložbi u dva pariska muzeja posvećena njihovom opusu.




Dvostruka izložba, odložena zbog epidemije korona virusa, biće otvorena u sredu i trajaće do januara 2022. godine.

Na izložbi će biti predstavljeno više od 500 dela skulpture, platna, crteže i fotografije, dvojice umetnika.

Izazov je smeo jer Pikaso (1881-1973) nije direktno inspirisan Rodenom (1840-1917) kojeg možda nikada nije lično upoznao iako su imali zajedničke prijatelje.

“Postoje mnogo zajedničkih tačaka u odnosu prema prirodi, erotizmu i vizije ljudske sudbine, iako njih dvojica nisu iz iste škole i iste generacije”, rekao je kustos zadužen za deo izložbe u muzeju posvećenom Rodenu.

Izložba u muzeju Roden više se odnosi na poredjenje dvojice umetnika, dok deo izložbe u muzeju Pikaso prati kreativni proces oba umetnika.

Ogist Roden se smatra jednim od najznačajnijih vajara sa kraja 19. veka i početka 20. U muzeju o Rodenu, nalaze se njegova poznata dela “Mislilac”, “Poljubac” i “Kapija zla”.

Pikaso bio je svestrani umetnik slikar, vajar, crtač i grafičar, jedan od najvećih u 20. veku, a proveo polovinu života u Francuskoj. Smatra se jednim od najvećih i najplodnijih slikara svih vremena.

Pariski muzej o Pikasu posvećen je španskom umetniku ali i drugim umetnicima s njim povezanim, medju kojima su Žorž Brak (Georges Braque), Salvador Dali i Marsel Dišan (Marcel Duchamp).

NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .