Kulturna politika

Muzej grada Beograda na aukciji kupio 148 umetničkih dela Jugoeksporta

MediaSfera

 

 

Muzej grada Beograda je, na licitaciji u Agenciji za licenciranje stečajnih upravnika, kupio ukupno 148 umetničkih dela koja su činila deo stečajne mase kompanije Jugoeksport i to za 33 miliona dinara.




Početna cena kolekcije 124 likovna i 24 dela primenjene umetnosti bila je 10,4 miliona dinara.

Kolekcija uključuje dela Petra Lubarde, Nedeljka Gvozdenovića, Mila Milunovića, Stojana Aralice, Lazara Vozarevića, Peđe Milosavljevića, Miće Popovića i mnogih drugih umetnika.

Aukciji su prisustvovali zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić i ministarka kulture i informisanja Maja Gojković.

Kako je rekao Goran Vesić, sada sledi borba da se cena umetničkih dela spusti na 10,4 miliona. On kaže da se većina dela oštećena i da sledi restauracija a da je plan bio da ne završe u rukama privatnih kolekcionara i da se onda prodaju u inostranstvo.

„Ovo je prvi put da je država uspela da kupi nešto što pripada narodu, bili smo spremni da liciiramo koliko je trebalo, žao nam je što su podigli cenu. Mi ćemo platiti, ali ćemo osporavati ovu ponudu. Agencija je morala da obustavi ponudu i ponudi muzeju po početnoj ceni, jer je tako po zakonu. Želeli smo da učestvujemo i da sprečimo da ode u neke privatne ruke“, rekao je Goran Vesić.

„Jugoresport je kupovao našim parama te slike, neverovatno je da saznamo iz novinskih napisa i članaka da će se umetnička dela naći na aukciji, iznenadila nas je i početna cena“, rekla je Maja Gojković.

Izvor: N1




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .